Photobucket Photobucket

CITARASA RINDUAN

Wednesday, December 22, 2010

Kemalangan Bas: Kementerian Pelancongan Hantar Ucapan Takziah Kepada Kerajaan Thai

KUALA LUMPUR: Kementerian Pelancongan merakamkan ucapan takziah dan simpati kepada kerajaan Thai berikutan kemalangan bas berhampiran Ipoh yang mengorbankan 27 pelancong warga Thai manakala 10 lagi cedera.

Timbalan Menterinya Datuk Dr James Dawos Mamit, dalam perutusan yang dihantar menerusi faks kepada Menteri Pelancongan dan Sukan Thai Chumpol Silapa-archa, berkata ia merupakan hari yang amat menyedihkan bagi semua petugas di Kementerian Pelancongan.

"Kata-kata sahaja tidak dapat menggambarkan perasaan dukacita ketika kami bersedih di atas kehilangan nyawa ini. Terimalah ucapan takziah kami bagi pihak keluarga yang terlibat dalam kemalangan itu," katanya.

Dawos berkata sebagai rakan dan negara berjiran, beliau memberi jaminan peribadinya bahawa kementeriannya akan bekerjasama dengan agensi yang berkaitanuntuk melancarkan urusan yang perlu dilaksanakan.

Beliau berkata keutamaan kementerian itu adalah kesejahteraan mangsa yang terselamat dan akan melakukan sedaya upaya untuk membantu serta mempercepatkan urusan menyalurkan bantuan.

Pada Isnin, sebuah bas yang membawa pelancong warga Thai terbabas dan terbalik ketika menuruni pusat pelancongan Cameron Highlands, mengorbankan 27 orang dan mencederakan 10 yang lain dalam kemalangan jalan raya dipercayai paling buruk dalam sejarah Malaysia. - BERNAMA



kredit to mStar online

7 ulasan:

IMANSHAH said...

takziah untuk semua..

Syafiq Rosli said...

morning sis..ucapan takziah tuk keluarga mangsa

Miss Mirror a.k.a Sam said...

sedih sgt... :( sebelum keluar liputan kt Media lg, kwn Akak dah post kt wall FB dia sbb dia menyaksikan kejadian tu.. mmg mengerikan sungguh!

Ati Masrif said...

tahziah

mmg bahaya jln di cameron tu

said...

takziah....

risau lak nak naik CH...

Nurdiyana Yaccob said...

kak ayu...DeQdEq cari shout box tak ada...jadi tinggal la komen kat sini...DeQdEq tag kak ayu....tengok sini...http://diyanayaccob-deqdeq.blogspot.com/2010/12/pencarian-blogger-peramah-2011.html

kella said...

risau pulak ... baru planning nak pergi lagi ke cameron tu..
apa pun salam takziah untuk keluarga yg telh pergi..