CITARASA RINDUAN

Thursday, January 31, 2013

Keyakinan diri

Alangkah bagusnya jika aku seberani haiwan diatas.
Mengauummm tika dijentik.. Mengaumm tika bau musuh berhampiran.

Namun ku manusia yang asalnya kejadian tanah. Lembut bila bisikan kata2 dari Malaikat dikiri kananku. Menangis sepuasnya amat melegakan perasaanku

Syukur dilahirkan dikalangan umat islam... Terima kasih Allah... Terima kasih buat sahabat yang buatkan kehidupanku indah-indah.

Wednesday, January 30, 2013

Resepi Epok-epok kentang berkari Ayam

Buat pengemar epok-epok atau ada yang panggil kuih ini karipap dan curry puff. Ianya kuih tradisional yang paling ringkas dan mudah didapati. Rasanya yang sedap dan ranggup pasti membuatkan peminat epok-epok sering tercari-cari setiap hari.

Tapi tahukah kalian, kisah diriku sejak kecil ibu kandungku berniaga kuih muih setiap pagi untuk mendapatkan duit saku si anak. Dengan bermodalkan beberapa ringgit. Epok-epok dijadikan punca rezeki sampingan. Dapatlah si anak lima puloh sen buat makan tengahari disekolah. Segelas air sirap dan sepiring mee goreng dikantin sekolah. Kenyang puas si anak.

Malangnya hingga saat ini, aku tidak pandai membuat epok-epok.. Jariku tidak lembut untuk meng'elim..bertambah pilu  suamiku pengemar tegar epok-epok. Sehari RM 2. Sebagai bekal sarapannya. Dibeli ditepi jalan besar.. Berebut-rebut dengan minah kilang... ( asal aku rasa macam baca cerpen. Muhahahhahhaa) layan!!

Alhamdullilah.. Cenderhati dari seorang blogger kelantan dan kini menetap di Selangor membuatkan impianku terlaksana... Acuan epok-epok berserta  kayu pengelek ku terima. Terima kasih buat beliau berjuta kali..

Maaflah agak panjang sedikit intro untuk resepi Epok-epok kentang berkari Ayam.. Bila mengimbas kembali kisah lama. Ditambah menerima sesuatu dari sahabat. Ianya sangat terharu... Sedih.. Gembira. Semua perasaan bersatu..


Jom semak resepi:

( kulit)
400 g tepung gandum
4 sudu minyak masak
5 sudu majerin
1 gelas air suam
Sedikit garam

(Inti)
1 biji bawang besar**
4 biji bawang putih**
Sedikit lada kering (rebus) **
3 biji kentang (kupas kulit, basuh dan dipotong dadu)
Isi ayam bahagian dada (potong dadu)
5 sudu rempah kari ayam
Sedikit garam
Sedikit daun sop
Sedikit gula
Sedikit air


Cara menyediakan:

(kulit)

  1. Panaskan minyak, masukkan majerin. Matikan api apabila majerin cair.
  2. Ambil tepung. Buat lobang tengah, masukkan minyak dan majerin panas, kacau guna senduk kayu . Uli tepung dengan air suam yang sudah dilarutkan garam.
  3. Bentukkan bulat. Biarkan.. Tutup mulut mangkuk. Elakkan dari mengeras.


(Inti)

  1. Panaskan minyak. Tumis bahan bertanda **. Tuangkan serbuk kari.
  2. Masukkan isi ayam dan kentang. Garam,gula dan air 
  3. Tunggu hingga bahan masak, tutup tudung kuali. 
  4. Apabila sudah masak sejukkan. Tabur daun sop.


(semasa menunggu inti masak, boleh gelek kulit epok-epok. Kurangkan tebal, elakkan terlalu nipis)


Isi inti sedikit, hujung klim kulit diletakkan air bertujuan melekatkan hujung kulit klim dari terbuka.

Goreng dengan api sederhana. selamat mencuba.



Tuesday, January 29, 2013

Resepi Agar-agar roti marbel


Selamat petang buat sahabat alam mayaku, terima kasih buat follower baru dan setia blog Citarasa Rinduan. Walaupun blog ini sudah berusia 3 tahun pada 19 Jan lepas. (Ya.. Happy aniversarry to my blog) seperti biasa daku tersangat 'sibuk' hingga terlupa tarikh istimewa blog ini wujud.

Buat peminat roti khususnya, lewat malam semalam daku sempat menyelamatkan 6 keping roti berjenama gardenia dari dibuang begitu sahaja. Maka terhasillah Agar-agar roti Marble.. Menu sarapan termasuk menu minum petang hari ini.

Jom... Semak resepi:
6 Keping roti (potong kecil)**
1 tin susu cair**
6 sudu makan susu pekat**
4 sudu makan gula pasir**
2 biji telur ayam**
2 titik Esen Vanilla**
1 bungkus agar-agar tali
5 cawan air paip
3 pewarna makanan, daku memilih strawberry, pandan dan telur kuning.
3 sudu makan serbuk milo

(cara marbel, asingkan kepada beberapa mangkuk)
Cara menyediakan:

  1. Masak agar-agar dengan air sehingga agar-agar larut
  2. Blanderkan bahan berbentuk ** hingga hancur. Masukkan kedalam periuk agar-agar hingga mendidih.
  3. Matikan api, asingkan kemangkuk berasingan seperti gambar diatas untuk kejadian marbel.
  4. Selang selikan warna dalam loyang, pelbagai mangkuk kesukaan kalian hingga sejuk.
  5. Sejukkan dalam peti ais. Sedia untuk dimakan.

(pelbagai acuan boleh digunakan, adunan menghasilkan seperti gambar diatas)

Ps: rasanya kurang manis, sekiranya kalian suka manis, tambahkan 4-5 sudu susu pekat.

Sunday, January 27, 2013

Dia Maha Kuasa


Bismillah...
Semakin hari kehidupanku penuh dengan yang indah dan baik-baik sahaja. Walau sesekali ditimpa hiba. Di fitnah adat yang namanya manusia.
Terima kasih buat sahabat yang sentiasa menyokong saat jatuh bangunnya diriku.

Sejak beberapa minggu ini ku didatangi sahabat blogger dan teman lama yang membuat kehidupanku ceria sentiasa.

Kedatangan blogger Sunah, kakakecil dan Muslimah optimis.. Terharunya saat berdakapan sesama insan, tanda diri ini sentiasa dilindungi.

Terima kasih Allah

Hari ini menghadirkan diri ke 2 majlis perkahwinan di kampung tercinta, tuhan maha kaya dia temukan dengan tetamu terhormat. Buat Dato terima kasih kerana sentiasa mengenali insan yang bernama Ayu.

Ps: sepatutnya ada sessi pertemuan dengan blogger JS. Blogger kakcik jua yang kebetulan hendak singgah ke CR kerana menghantar angah ke pasir Gudang dan pertemuan dengan sahabat poli di bandar Kulaijaya. Sayangnya DIA MAHA KAYA kami tidak bertemu jodoh beramah mesra. Maafkan saya..... Moga ada ketentuan dariNya kita bertemu dilain hari.. Amin

Thursday, January 24, 2013

Bila lama tak update blog


Salam Maulidur Nabi buat pembaca blog CR..
Kepada sesiapa yang berpuasa sunat. Selamat menjalani ibadat sunat. Pelbanyakkanlah selawat atas junjungan besar.. Rindu pada kepimpinan baginda..  segala kehidupannya semasa hidup diserahkan bagi meluaskan lagi jajahan untuk mengembangkan umat islam. Allahuakhbar.

Lamanya tak update blog. Rindunya pada teman-teman.

Maaflah ku memang kesibukkan menguruskan keperluan yang lebih utama.

ps:. In Shaa Allah, lewat petang nanti. 3 orang blogger akan bermalam diteratakCR.. Moga dipermudahkan...

Saturday, January 19, 2013

Resepi: Puding roti kukus paling mudah.

Saat entry ini ditaip,kampung tercintaku dihujani air hujan yang lebat. Alangkah moleknya jika saat ini daku tidak berniaga. Tarik selimut,tidur sepuasnya. Bahahahaahaha.

Sambil tu.. Makan puding roti yang sedap dan lazat. Buat peminat puding... Jom semak resepi.

Sumber myResepi

Bahan-bahannya:
10 keping roti
Susu pekat 1/2 tin. (kalau suka manis,1 tin)
200ml Santan kotak
1cawan air pandan dan sedikit pewarna pandan
1 biji telur (pukul rata)

Cara menyediakan:

  1. Panaskan kukusan. Koyak2 kan roti dalam mangkuk. 
  2. Masukkan susu,santan,air pandan,pewarna dan telur kedalam mangkuk yang ada roti. Gaulkan sebati
  3. Ambil loyang yang sudah di oleskan mentega. Masukkan kesemuanya. Sedia untuk dikukus
  4. Selamat mencuba 

Senang dan mudah bukan resepi tersebut.

Ps:
Roti asal yang kugunakan adalah dari buatan roti yang kumasak sendiri, bila ada lebihan pastinya ku memilih bingka,talam atau puding roti untuk mengelakkan pembaziran.

Thursday, January 17, 2013

Blogger Sunah Sakura ke CITARASA RINDUAN

Durian Sarawak diterbangkan dari bumi kenyalang. Rata-rata entry WW semalam dan komen sahabat fb, tidak mengenali raja buah tersebut..Sebenarnya aku pong tak pernah jumpa!! jakun sekejap. Hahhahahha

Dan, kebetulan kunjungan blogger Sunah Muhamad ke teratak dan CR, dengan ole-ole durian dan 3 helai kain tudung pesanan online dariku. Akhirnya daku dapat merasai durian dari kampung beliau. Terima kasih Sunah

Kalau korang nak mengenali lebih dekat lagi durian Sarawak, korang klik SINI, blogger Sunah ada jawapannya. Kalau ikut tekak aku, rasa durian tidak lemak, tidak pahit, bijinya berwarna gelap dan baunya juga kurang. Bagi bukan peminat tegar durian. Korang wajib rasa durian kuning Sarawak.

Sejak jam11.30 pagi hingga jam 6 petang Sunah di F Sg Sayong, aktivitiku bersama beliau adalah bermain didapur, sempat menguli donut. Ku bekalkan donut dan roti manis buat Sunah dan rakan serumahnya di UTM. Sempat juga Sunah merehatkan diri, maklumlah perjalanan dari KL- Johor bukannya dekat.

Aktiviti shopping di pasar rabu tidak ketinggalan, setiap hari rabu, di Bandar tenggara seminggu sekali para petani berniaga. Dapatlah si Umai kakak angkat sementara lihatlah mereka berdua, seperti adik beradik bukan?, Sunah!!! kak Ayu winduu kamu.

Walau sekejap, walau beberapa jam bersama beliau, buatkan waktuku dipenuhi cerita dan kisah yang pelbagai.

Moga tak serik, moga ada izinNya, datanglah lagi ke CR, Kak Ayu sentiasa nantikan kunjungan kamu bersama blogger yang lain.

Hari ini hari ulang tahun kelahiran MIL

Moga Mak sejahtera selalu,
Moga kesihatan Mak baik-baik..

Selagi Ayu menjadi anak Mak,
Selagi Ayu Mak 'tiak' anak...
Ayu akan menjaga Mak hingga akhir hayat Ayu..

Sayang mak, selamat hari lahir yang ke 55.

Mak tetap cantik. Mak tetap dihati selamanya..

ps:
Happy Birthday buat sesiapa yang menyambut hari kelahiran pada 17Jan.


Wednesday, January 16, 2013

Wordless Wednesday : Buah apakah?

Kunjungan seorang blogger ke CR pada 16 Jan 2012..

Raja segala buah, orang belah sabah sarawak pasti kenal..

Monday, January 14, 2013

Apa perlu dibuat bila jumpa wang bukan milik kita?

Bila bertemu tabung masjid, doakan atas hamba Allah yang tercicir duit itu. Moga berkat.
Niat agar Hamba Allah itu sihat tubuh badannya dan murah rezekinya. Masukkan wang itu kedalam mulut tabung sebaik-baiknya

RM 50? memang banyak fadhilatnya untuk orang yang benar-benar memerlukan.

Kalau tercicir RM 1,000. mungkinlahhhh.. aku ganti handphone baru... muhahahhhahahah

Friday, January 11, 2013

Mari mengemas

Hari jumaat CR tidak beroperasi, seawal jam 8pagi kami mengemas segala alatan yang utama. 3 peti ais di bersihkan sebaiknya..

Kedai makan, kecil atau besar tidak terkecuali dari pemeriksaan kementerian kesihatan.

18hb Jan, suntikkan untuk semua pekerja. Aku? tak terkecuali.. Depa takut, aku pong... hahahaah.

Gambar diatas adalah kerja-kerja membersihkan frezze, aku simpan ais batu dan pau mentah sahaja.

Lain peti ais lain fungsinya, satu untuk bahan mentah daging,ikan dan lain-lain yang belum dimasak.

Satu lagi untuk simpan sayuran atau bahan mentah untuk bumbu masakkan.

ps:
Ku kongsikan buat sahabat yang mahu memulakan perniagaan kedai makan. Sekadar berkongsi.....

Thursday, January 10, 2013

Resepi: Burung Merpati Masak Manis


Selamat malam jumaat buat pembaca blog CITARASA RINDUAN. Korang pernah makan daging burung merpati?. Serius daku hanya pernah makan burung puyuh sahaja.

Namun semalam mak saudara En Zalie hantar 2 ekor burung merpati ke CR yang sudah di sembelih dan dibuang bulunya. Suaminya teringin makan, namun isterinya tidak sanggup untuk memasaknya.


Lihatlah... seakan ayam hutan bukan?.Liat, daging burung merpati perlu direbus lama, seakan memasak daging lembu, ayam kampung dan ayam tua.

Jom semak resepi:

Bahan-bahannya,


  • 1 ekor burung merpati (disembelih, cabut bulu, dibasuh dan direbus bersama 2biji bawang putih, sedikit garam, dan halia sebesar ibu jari. Masa merebus 4-5 jam)
  • 2 sudu makan Lada blander
  • 1 biji bawang Hollan dpotong 4
  • 1 buku Halia sebesar ibu jari dihiris halus
  • 1 biji tomato
  • 1/2 sudu makan gula pasir
  • 1 sudu teh garam
  • Rempah tumis
  • 3 sudu makan kicap manis
  • 1 sudu makan sos cili
  • 2 sudu makan 
  • 400ml air

Cara menyediakan,
  1. Panaskan minyak dalam kuali, tumiskan rempah tumis, bawang hollan, halia dan lada hingga naik bau
  2. Masukkan daging burung merpati,masukkan air.
  3. Apabila sudah mendidih, masukkan sos, tomato,gula, garam dan sos cili. Biarkan hingga bahan sebati dengan daging burung.
  4. Matikan api dapur,sedia untuk dihidangkan
Selamat mencuba.


Wednesday, January 9, 2013

Wordless Wednesday: Pekerja CUTI!


Menerima whatsApp dari Familyku, ada ketikanya kami berkongsi kedukaan, kegembiraan dan apa sahaja.

Dan kebetulan pula, menerima kad ucapan dipagi hari.Walau kami berjauhan tapi firasat adik beradikku tentang diriku saat ini memang benar..
Thankssss


ps;
entry toching!. Sorry..

Tuesday, January 8, 2013

Belajar dari kesilapan lepas..

Setahun nan lalu, 2 jam aku sampul buku sekolah anakku, tahun nie tak sampai 20 minit 14 buah buku bersampul

Entry tahun lepas aku tak leh syer, maklumlah guna hp.
Siap akhirnya....

Aku rinduuu depa!

Bila dah naik sekolah...
Pastinya kerinduanku mengebuuu..

Nak tempah tiket naik bas lah...
Haikal..
Aimy..
Mak Ngah rinduuuu

8 january Birthday Cik Mat Gebu


Khas buat CMG pemilik blog tiffinbiru.com yang tersangat onsemmmmmmmm...
Happy Birthday ke 37 Tahun, moga diberi kesihatan yang baik-baik, moga sentiasa diredhai dan bahagia selalu, Ayu mendoakan agar ketemu jodoh yang solehah, Amin...

Jua buat adik lelakiku Muhamad Shahrul Nizam Bte Ab Rahman, yang menyambut hari kelahirannya pada hari yang sama ke 19 tahun, Kak Ngah mendoakan moga menjadi anak yang soleh dan berjaya dalam kehidupan.

Buat, Shahida isteri blogger Eelobor, Suzita Kadir, Ahmad Safari (sahabat PSP Penang) dan sahabat FB Ain Ju's , Vhida dan sesiapa yang menyambut hari kelahiran pada 8 January. Happy Birthday, May Allah Bluess U.

PS: mengulangi kisah tahun 2011.. tahun ini, tidak dapat membuat kejutan untuk sifu masakku, Maaf CMG.. u the bestt

Monday, January 7, 2013

Rewang memang syok!

Bungkus berkat sama-sama, sambil bergurau senda memang syok. Tiada masam muka, kerana 25 penerokawati rukun ibarat adik beradik.
(ibu gambar paling kanan berbaju ungu,walau kesihatan belum sembuh, tetap duduk bersama)

Berborak sambil menunggu nasi dalam periuk tanak, lauk pauk perlu ditambah jika tetamu bertambah, tugas walau berat. Dirasa ringan.
(Abah berbaju biru, bertopi membelakangkan aku yang mengambil gambar curi.

Bentuk hiburan perlu ada, karaoke memadai. kalau bentuk dalam gambar, orang dapur tak pandai nak sumbangkan suara. Sorry..

Tuan tanah bergambar dengan anak peneroka. Kami sudah lama tak bersua.. rinduuuu... lepaskan perasaan pelbagai.. Dahulu kami geng baling selipar, masak pondok2... Tak pakai baju, sluar besor warna merah. Hahahah.. 5-7 tahun siapa selera?  Sekarang tak bolehh.. bahaya!


ps:
Inilah saat paling menyeronokkan, hadirkan majlis perkahwinan jiran rumah Ibu di felda....
Ya! sekarang semua sudah besar panjang, nak berjumpa inilah masanya

Sunday, January 6, 2013

Berjimba-jimba macam aku anak dara

Kisah jumaat lalu....
Hanya aku, ibu dan abah.....
Appoinment ibu dengan pakar medical jam 9pagi, manakala dengan pakar O & G jam 3 petang....

Apa yang kami lakukan semasa menunggu temujanji seterusnya?
Shopping!!!! sudah semestinya...


Kami pilih kudapan kegemaran... Aku bayar.. ibu dan abah pilih sampai lebam.. Horey.



Abah jenis tak kisah, kami shopping tudung, abah temankan.. rembat tudung dan telekong, macam biasa.. Aku bayar.. Ibu tamo.. aku cepat2 bayar pada peniaga. kikiki... Sempat juga pilih toys buah Umai, tudung untuk MIL dan hadiah buat En Zalie (rahsia.. mana korang leh tau)



Sejak abah kena strok 5 tahun lepas abah cepat lapar, jam 12 tengahari cari nasi. Abah makan ikan tongkol dan ulaman, ibu pilih asam pedas ikan caru. Aku kononnya diet, last2 telur masin dan   pucuk ubi lemak menjadi satapan. Sedap kooo makan time lapar. Hahhahaah, lagilah aku sorang tanpa adik beradik lain. Pastinya macam anak dara.
Auwwww....

Sambung lagi belanja barangan dapur, satu troli penuh ko..... pilih untuk barang CR sekali.. kali ini ibu bayar sendiri, aku hulur RM di chasier, rupanya abah dah hulur RM awal-awal.. Adoiii..


ps:
Alhamdullilah. Rawatan dengan pakar medical sudah dihentikan, masalah tekanan darah ibu yang sering naik akibat ibu menghadapi kegugupan dan mudah stress.

pss:
Pakar O & G menyatakan luka pembedahan semakin pulih, wajah keriangan ibu membuatkan doktor semakin selesa untuk memutuskan rawatan terakhirnya pada 1 Feb.

psss:
Terapi shopping penyebabnya, dan Ya!! ibu boleh berjalan laju seperti sediakala..
Terima kasih Tuhan, family dan sahabat yang sentiasa mendoakan ibu Saya.

Saturday, January 5, 2013

Mana boleh jadi....

Pagi hujung minggu ramai geng2 basikal singgah CR, dari basikal yang biasa-biasa ke jenama mahal yang beriban-riban.. Tetap suka-suka aku panggil depa geng basikal. Huhuhh..

Jangan tak tau.. kebanyakkan dari mereka ada yang bekerja sebagai pegawai bank, guru malahan perniagaan.. bukan calang2 kan...

Bagi aku,jaga bank ker, mat despatch ker, bab mementingkan kesihatan memang diberi keutamaan.

Mana boleh tahan, lepas memasak... aku round kampung.. sekurangnya geng basikal pembakar untuk aku menjaga kesihatanku..Hehhehe

Orang kampung memang paham dah.. kalau nampak aku round sorang2... depa tak kisah mengata.. Thanks semua..

ps; ker aku memang tak tau malu?. huhuhu

Friday, January 4, 2013

Resepi Pau Sambal, bergantung pada kesedapan sambalnya..

Sambal yang kering dan rasanya cukup pedas,manis dan masam pastinya harus sebati untuk menghasilkan pau sambal yang istimewa.

Pau sambal, juga dipanggil burger Malaysia sangat digemari penduduk Malaysia khasnya yang berbilang kaum. Sesuai dimakan semasa sarapan pagi atau minum petang.

Auwwww..
Mukadimah ku yang panjang gituwww...
Petang ini kukongsikan resepi pau versi ibuku Puan Jumiah Ramli. Moga perkongsianku dimanfaatkan.


Bahan untuk sambal:

100gram lada kering yang telah digunting,direbus.***
3 Biji bawang besar.***
1 sudu garam
5 sudu gula pasir
1 sudu asam jawa adabi
1 sudu udang kering***
minyak masak untuk menumis

Cara memasak sambal:

Blander bahan bertanda ***
Panaskan kuali, tumis bahan, apabila bahan lari dari minyak (cukup masak)
Masukkan gula,garam,asam jawa.
Biarkan sehingga kering.
Matikan api.

Bahan adunan doh Pau:

400 g Tepung gandum
1/2 peket mauripau yang telah dikembangkan dengan air suam
2 sudu gula pasir
1 sudu majerin
2 sudu susu tepung (guna sahaja tepung nestle)
Sedikit garam
Sedikit air untuk mencanai doh

Cara Menyediakan:
Masukkan tepung kedalam mangkuk,buat lubang,masukkan semua bahan2 dan uli hingga lembut.
BIarkan doh,apabila kembang, goreng mengunakan api perlahan.
Belah tengah masukkan sambal.
Siap untuk dihidang.

Ps:
Hari ini hantar ibu ke Hospital,alhamdullilah.. semuanya berjalan dengan jayanya.. Syukur rawatan susulan yang membuatkan bunga2 dihati... Entry tentang ibu,abah dan shopping... akan ku kongsikan kemudian.

Thursday, January 3, 2013

Pandai gak aku!

"Ibu... Buatkan Umai burung,..."

"Burung? Ibu mana tau nak.., tuhan yang cipta burung.."

Ala.... senang jer.....guna kertas...
(ler, origami rupanya)

Dan akhirnya aku turutkan kata2 Umai, terhasil juga origami burung..

Pandai gak eik, ingatkan tau masak2 jer...


Itupun semuanya hasil dari aku ikut langkah2 dalam majalah.. kalau tak ada tunjuk ajar, kompommmm jadi ular sawa.
eikkkkkkk!!.

Umai ke sekolah PASTI lagi

Alhamdullilah.. hari ini hari ke dua Umai kesekolah yang sama, mudahan anak daraku menjadi insan yang terpilih dari segi rohani dan jasmaninya. Mudahan akhlaknya terpelihara. Amin..

Biarlah orang kata hijau itu. totttttt.. yang pasti aku bukan bijak pandai untuk menentukan politik.. cukuplah pelajaran yang telah setahun sebelum ini yang ku perhatikan tiada unsur2 politik dicampur adukkan..

Syukurilah.... ilmiah yang diterapkan mencukupi untuk budak seusianya... mudah-mudahan kekal hingga anak-anak menutup mata..

ps;
jelik dengar orang menuduh bukan2....

Kisah 1 Jan 2013

Jam 6 Petang bermandikan krim kek... Isterinya yang  nakal sentiasa mencetuskan kejutan untuk hari bahagia suaminya.
Comot besday boy.Huhuhu

Kek seberat 2.2kg menjadi sasaran pekerja CR dan pelanggan yang kebetulan ada semasa hari kejadian berlangsung. Telah habis dikerjakan dengan jayanya.
Besday boy cubit manja2 sahaja...
Thanks buat Efah yang sudi membuatkan kek yang selazat dan seindah rupa. Sedappp..

Jam 8 malam, sambung lagi hari istimewa ke Pizza Hut, melayan pasta dan pizza chicken suprime.
Saat ini hanya dengan family tercinta.

Kredit buat diri sendiri, Umai dan MIL yang bersungguh2 memeriahkan hari ulangtahun kelahiran yang ke 35.


Buat En Zalie.. Moga awak sihat2 sahaja, moga awak sejahtera dan bahagia bersama saya.
Saya harapkan saya layak menjadi ketua bidadari diSANA. Amin...