Photobucket Photobucket

CITARASA RINDUAN

Sunday, January 1, 2012

Azam baru?? aku pun ada!!


Azam aku??
Nak kasi En Zalie kurus, agar kesihatannya seimbang.. kalau dia sihat.. aku pun turut sihat sama



Permulaan.. aku ke kedai basikal.. aku sendiri yang pilih basikal yang sesuai untuk suamiku, bos kat situ pun baik orangnya, tanya berat badan suami aku, tujuan nak beli basikal..
Aku memang suka orang yang baik macam tu.. mudah aku nak berkomunikasi, 






Aku minta suami aku test dahulu, banyak nak kena buat kat basikal tu.. selain kena tambah speed, pengayuh basikal tu kena pasang `sesuatu` apa nama pun aku tak tau, sebab jari kaki kanan en zalie tak dapat bergerak, sekurangnya sokongan tu tersangat penting. Bentuknya, Sebiji macam latihan fisio kat hospital


Insyallah, kalau ada rezeki rabu nanti basikal ini akan di hadapan mata suamiku;
Hadiah keduanya selepas aku belikan handphone.. harap2 suami aku rajinlah berbasikal.. ( DOKTOR beri kami cara nak turunkan berat badan En Zalie, kalau ada semangat katanya pasti berjaya )

Mohamad Razali.. awak pasti BOLEH!!

20 ulasan:

Kakcik Seroja said...

InsyaAllah, dengan tekad dan azam - zalie pasti boleh. :)

Cute Oven said...

Semoga hasrat tercapai...Amin.

Ce'gu JAERA said...

bestnya abg zali dpt isteri yang prihatin dan penyayang... (",)

insan marhaen said...

doktor juga saran yang sama pada ibu_suri. cuma yang susahnya, jenis basikal statik mana yang sesuai untuk ibu_suri. takut nanti jadi gajah putih dalam rumah.

Acik Erna said...

Ayu..insyaallah boleh dengan adanya isteri macam ayu..

eiela said...

mudah-mudahan, berjaya tuh.

Anonymous said...

semoga berjaya demi kesihatan encek zali..JS pun berazam nk berdiet sbb bdn makin bambam..hehe

Unknown said...

smoga makin sihat

fatin said...

salam tahun baru ayu..

FM baru jer selesai proses nyahtoksin..alhamdulillah..perut kempis..=}

nway, FM cdgkan en zalie pun try produk kesihatan ni..

mamaijat said...

.....tahniah pada en Zalie cos ada permaisuri yanag begitu prihatin & menyayangi...semuga missi ayu berjaya...En Zailie semakin sihat..Insyaallah...amin.

al-lavendari said...

bertuahnya en zalie mendapat sorang isteri yang prihatin dan penyayang.

semoga berjaya projek mengurangkan berat badan dia itu.

ibundo said...

selamat menyambut tahun baru

Cik Pulau said...

bestnya kak....
da lama tak naik basikal..
nnt akak pn leh tumpang sekali naik. hahaa..
en.zalie dah nampak makin sihat tu..
alhamdulillah.

wan habibah said...

semoga hajat tercapai... btw basikal skrg lawa2 kan... warna warni

Mama Janet said...

seorang isteri yg sgt prihatin.tahniah ayu

teratai said...

untung en zalie dpt isteri yg prihatin! semoga apa yg dihajati termakbul akhirnya:)

Sis Lin said...

INsya'allah..En.Zalie musti bolehhh!!!!

Terharu dgn pengorbanan Ayu..huhuhu

Izan Ishak said...

en Zalie pasti boleh! baguslah ayu ni jadi isteri yg sgt pritahin... moga2 hasilnya juga positif nanti...

Dr Aisyah said...

Selamat Tahun Baru dan salam perkenalan , moga hadiah basikal ini dimanfaatkan sepenuhnya oleh En Zalie... Kesihatan memang sangat penting...sama-sama kita menjaganya :)

logorithm said...

Berbasikal senaman yang bagus! Tapi eloklah kiranya berbasikal di taman-taman yang dikhaskan. Kalau berbasikal di jalan-jalan raya kita... rasanya kurang selamat. Berbahaya. Kereta banyak!