Photobucket Photobucket

CITARASA RINDUAN

Saturday, June 5, 2010

AKU MENANTU ATAU HANTU?


Assalamualaikum

Selamat petang, hari nie pelanggan agak ramai..maklumlah cuti sempena hari agung,,,menderu-deru pelanggan yang berkunjung,sampai tangan kami dah macam tangan sotong…no stop kami melayan pelanggan…memang rezeki disini…sabar dan tabah…hanya DIA yang mengetahui.

Kalau dapat pelanggan yang tak banyak songeh sejuk jer hati, kalau ada yang buat hal..hingga kami tunggu ambil order sehingga 15 minit,.ditangan pelanggan ada handphone, EIK…hello!!!!! ingat nie kedai komunikasi?..suka-suka biar kami berdiri macam patung……..abis pelanggan yang lain ?..pandang-pandang…tunggu turn ko yang macam VVIP..alahai

Kalau setakat melayan pelanggan yang ada anak-anak kecil, kami dah memahami…yerlah..budak-budak kalau makan..macam ayam..berterabur sana sini..samalah macam anak daraku itu, Si Umairah. Itu dah kerja kami…layan sama rata…tapi,mengingatkan pelanggan yang sihat tubuh badan…nak minta tisu macam minta hutang..tengking sana sini…alahai…sabar gak,tak sabar kena gak turutkan……kalau tak, sure kata kami tak utamakan pelanggan.

Badan nie sakit-sakit sampai keseluruhan 100%, dari semalam sebenarnya..sebelum jogging aku dah rasa lemah semacam…bila dah nekad nak jogging..itu yang teruskan niat…dapat 5 round satu taman…terus badan segar bugar..alhamdullilah..dapatlah cuci baju, mengemas dan mop lantai dari rumah atas sampai rumah bawah.

Bila ingat ada janji nak jumpa member blogger dari pahang, terus aku bersiap ke johor…Apakah daya,bak kata CMG itu…tuhan punya kuasa,,kita hanya merancang..sedih gak tak dapat jumpa cikgu isza…namun, buat member blogger johor yang lain..cikgu isza akan stay di kawasan kota tinggi…harapan aku esok atau lusa ada jodoh kita bersua…alahai..tak sabar gak nak jumpa cikgu isza…pakar matematik tu..sure seronok aku dapat tambah kenalan..amin

Akhirnya, tekak pula buat hal…sabor jerlah..agaknya dah tiba masanya badan minta rehat…hanya aku buat tak faham..nasib ko lah badan..tuan ko jenis yang gatal badan tamo duk diam-diam..

Kadangkala kalau orang kata rehat……..atau ~ayu ko dah rasa nak sakit tu pi lah makan ubat~, aku memang tak boleh nak tipu diri…ikutkan aku nak gak ikut saranan mereka..namun, bila mengenangkan En zalie, yang kena jaga chasier sorang-sorang mulalah hati sanubariku tak leh duduk senang..kalau lah En zalie jenis yang sihat…gerenti aku ikut belakang…balik rehat santai-santai sambil layan Umairah…

Sama gak, kalau ada saranan dari kenalan atau adik-beradik minta berniaga kat negeri orang..maksudnya tambah cawangan dan luaskan perniagaan…Siapalah yang tamo?...........mesti lah aku ingin berjaya macam syarikat makanan yang lain…

Tapi (still dengan jawapan ~tapi~, baik punya alasan kan?..kan?….kan?..) family en Zalie jenis yang tak berkembang..itu yang niat dihati ku batalkan… jaga family En zalie satu tanggungjawab yang wajib aku galas bila bergelar isteri,..menjaga kebajikan mereka…kerana mereka aku cukup dengan kasih sayang..lagipun berkahwin dengan en zalie..maka, aku berkahwin dengan ibubapanya jua…

Hanya yang menggangu di benak akal dan fikiranku..Mengapa wujud perasaan cemburu sesama melayu?....tak bolehkah kami hidup senang dan aman damai….ini..main baling-baling, campak-campah….alahai…..susah gak kami nie..macam orang terkenal..kalah artist tau!!!!

PS :nak belanjer basah kat TJmart. Kulaijaya…jom blogger…kita jumpa…

4 ulasan:

Unknown said...

kerenah di kedai mkn :)

Sufi Asri said...

... yang sentiasa cemburu.. huhu~

Unknown said...

alinac

mmg kan...tak habis2...pening kepala..

Unknown said...

zoro..

hope awak jgn cemburu sis...