Photobucket Photobucket

CITARASA RINDUAN

Friday, June 18, 2010

GOLONGAN OBES LEMAH SEKS

PARIS:Wanita obes terdedah kepada empat kali lebih banyak berkait dengan kehamilan tidak dirancang meskipun lebih jarang melakukan seks berbanding wanita normal.

Dalam pada itu, lelaki obes lebih terdedah kepada jangkitan kelamin meskipun tidak mempunyai ramai rakan seks

Hasil kajian yang di lakukan saintis Perancis dan Britain berhubung kesan obes terhadap kesihatan seks juga mendapati wanita obes kurang mendapat nasihat berhubung perancang keluarga atau menggunakan pil sementara lelaki obes lebih terdedah kepada mati pucuk.

Dengan masalah obes semakin meluas di kebanyakkan Negara kaya dan semakin meningkat di kalangan Negara sedang membangun, pakar berkata kesan terhadap kesihatan awam dalam kajian itu amat penting.

Kajian itu diketuai oleh Profesor Nathalie Bajos dari Institusi kajian Kesihatan dan Perubatan Perancis adalah kajian menyeluruh petama untuk mengkaji kesan obes terhadap kegiatan seksual dan factor lain seperti kepuasan seks, kehamilan tidak di rancang dan pengguguran.

Kajian itu membabitkan 10,170 lelaki dan wanita berusia 18 hingga 67 tahun yang datanya dipilih secara rambang daripada kajian tingkah laku seksual yang dijalankan pada 2006 di Paris

Ia juga mendapati, berbanding lelaki biasa, lelaki obes adalah 70 peratus lagi tidak mempunyai lebih daripada seorang rakan seks

Berita metro harian 17hb Jun 2010

3 ulasan:

Nas said...

stuju ngan info tue...yp kalau lelaki keding cmne lak??? adess

Unknown said...

nas.....kita gali lagi info seterusnya...

wink...wink....nie kat paris ...Malaysia belum buat kajian...

John Labu said...

emm maklumat yang bagus
kongsi petua ilmu sekssolgi
at http://petuaseks.com