Photobucket Photobucket

CITARASA RINDUAN

Thursday, September 23, 2010

DRAMA EPILOG SYURGA CINTA..tak berapa nak boleh syer ikut versi aku....

Aku suka sangat dengan drama epilog syurga cinta….semasa menjaga en zalie di hospital aku dah start layan, bila bulan puasa…aku dapat ikuti setiap hari drama nie..walaupun aku sibuk mencuba resepi kuih muih tradisi..

Tapi, lagi 10 minit nak waktu siaran nak tamat, aku off channel bagi menghormati ibadat berbuka puasa…(nak tahu lanjut cerita aku sehingga membuat kuih juadah aku hancus disebabkan ESC sila klik sini)

Seminggu beraya, drama nie dihentikan …aku sedih.. aku tak dapat ikuti sebab menghormati cerita dan drama untuk hari raya, (walaupun semua channel menayangkan drama entah apa-apa)

Walaupun aku tak beraya,….tak apalah…karang, peminat drama nie kecewa pula tak dapat menonton kesudahannya…..takkan nak ikut nafsu aku sorang jer,

Akhirnya minggu nie (20-23 hb September) drama nie diteruskan..aku tak dapat menonton namun, en zalie dan umai yang rajin menceritakan ikut versi mereka…tak mengapa….aku suka layan drama nie sebab ada si mia…..geram gile kat budak yang comel nie…

Rupanya hari nie 23 hb September, merupakan ending drama epilog syurga cinta…sekali lagi aku tak dapat nak mengikuti,,,kerana aku dalam perjalanan balik kampong….

Aku minta pandangan member FB, tanyakan pendapat mereka…

Rakan A :

happy ending..tp die xtunjuk nikah2nye..tp kn ok gak klu atok nikah ngan ummi..mia nges beriye2..sedih..

Rakan B :

laaa dah abis ker?

Rakan C :

pendapat pribadi sy: sgt marah dgn kesudahan cerita ni.. kesudahn yg baik hanya utk hero n heroin. penulis skrip tak berjaya meyakinkan yg watak pembantu dpt menerima apa yg berlaku dgn hati yg redha..

ya betul!!! pelakon2 sgt bagus esp adik mia. bakat luarbiasa plus gila comel. sy tak puas hati bila mia boleh pujuk cikgu siti spy kawin dgn ayah dia..sedangkan dia baru sgt2 tau suhaila mak dia..logiknya kanak2 yg baru bertemu mak dan ayah, dah tentulah mahu mak ayah dia bersatu dan diorang hidup bahagia ever after..ni suruh pulak ayah dia kawin perempuan lain..


---------------------------------------------------------------------------------------------

PS: aku setuju dengan rakan C….mungkin penulis skrip hanya nak satukan hero dan heroin…walaupun mereka sejak kecil dah pernah bersua, namun…sedih bila mia tak mahu satukan ibu dan ayahnya semula

Watak su dan ustaz riyan…tak sangka mereka pula bersatu…(macam Hindustan kan, watak pembantu asyik dapat yang bukan pilihan mereka sejak awal…)

Mungkin, penulis mahu mia dapatkan pilihan dari awal drama nie….itu pandangan aku…kalian macamana?

Ikut versi adikku si Siti hawa aka Awe…..klik sini

3 ulasan:

Aliesha Kirana said...

AK pn xbrape puas ati..rase xpuas dgn ending cmtu..huhuhhu~

Nur Hawa Mohd Zin said...

huhuhu....masing2 ada pendapat pada ending nye..awe pun boleh komen ending jerk...heheh

eija_sweetmama said...

hehe..kebetulan eija tgk ending nya smlm..mmg happy ending..lastnya cikgu ct ngan irham..cumenya eija mmg x ikut sgt citer ni dr mula..tp bole pulak tgk ending nya smlm..hehe