Photobucket Photobucket

CITARASA RINDUAN

Sunday, September 19, 2010

AKU HILANGKAN DIRI DI BULAN SYAWAL?

Assalamualaikum…rindunya ngan korang,,sorry lah…sibuk benor…sibuk mengalahkan PM tau….PM pun tak sibuk macam aku…hehehhehe….tu dia…2 ari ko, aku tak sempat update blog..bukannya aku sibuk beraya…..atau bukannya aku ada problem ngan line internet…

Nie, sibuk pulun kat kedai lah….orang ramai-ramai pakat beraya…aku pula niaga..hah ko…………!!!!!! Ramai customer yang singgah ke CITARASA RINDUAN..syukur…..rezeki tau

Tapikan…sebut tentang sibuk berniaga nie, aku risau gak..sebelum nie ada 5 orang pekerja INDON yang bantu uruskan kerja-kerja menyiang, mencuci pinggan mangkuk dan periuk….sekarang?....adeh…..amik bahagian aku…..

Disebabkan mereka, pakat balik kampong sama-sama…tinggallah kami anak beranak uruskan kedai…Ya Allah..penatnya…..mengalahkan orang angkat buah sawit…..(apa?...tak caya ker aku pernah angkat buah sawit yang berat bertan-tan tu?, korang kena percaya tau….aku, anak peneroka ......mesti ada pengalaman..tak gitu?)

Okeylah karang ada masa aku update lagi…banyak nak kongsi citer ngan korang…..siap ada blogger yang tampan datang bertandang ke rumah aku tau…..nanti kita kongsi citer yer

PS: terpikir gak, kalau berterusan pekerja aku tak masuk Malaysia? Wah………haru biru hidup aku…

6 ulasan:

Lelord said...

hehehhe siapakah yg tampan itew

ISZA said...

begitulah rutin hidup mencari rezeki..
ada yang letih fizikal..
ada yang letih mental..
ada dua2 pun letih..

pernah kutip biki kelapa sawit jer..

azieazah said...

Hmmm masalah gak tu.
Mari lupakan isu negara. Kita lihat dalam skop yang lebih kecil dari itu, iaitu Restoren AYU ini.

Kenapa rakyat tempatan tidak berminat kerja seperti yg disebut? (basuh pinggan, siang ikan..etc etc)

1. Majikan garang?
2. Upah rendah sangat?
3. Kerja teruk?
4. Tak leh melawa? (tp kalu dah lawa, ok apa)
5. Susah cuti?

Kalulah boleh orang kita sanggup buat kerja mcm pekerja asing tu, majikan akan senyum dan pasti mudah. Kos permit dsb nya tu tak perlu fikir pun, kan?

Unknown said...

sis lelord

heheheheh, nanti ayu kongsi yer

Unknown said...

salam cikgu

hehehehe, ayu anak peneroka...memang kena kutip biji kelapa sawit..cikgu dapat pengalaman pi kebun mana yer?

memang kan..masa awal kerja di kolej penat mental dan batin

sekarang, penat fizikal semula...alahai...

Unknown said...

salam kak azie

terpesona ayu dengan komen dari sis,,

okey kita ambil dari skop yang sis utarakan..

no 1.Garang?...sudah tentu bukan
no 2.upah satu ari dah rm50
no 3.kerja teruk? mungkin kot...customer no stop
no 4.jangan tak tahu tukang buat air...pakai make up ari-ari
no 5.cuti?memang tak dinafikan...

memang tu punca orang kita tamo kerja.....entahlah...makan ati ngan pekerja tempatan, walhal kos lebih rendah dr pkerja luar

pernah ada pekerja tempatan yang paling lama tahan bekerja 6 bulan jer.....

ambil pendekatan...senang nak mengajikan pekerja luar,...tak setahun jarang bercuti, tulang ringan