Photobucket Photobucket

CITARASA RINDUAN

Saturday, January 8, 2011

Cerekerama Cinta Buta TV3

Saat aku menonton drama ini, mulanya rasa sangat happy..maklumlah..tajuk drama nie pun dah best…seminggu aku reminder dalam otak…malam minggu ada cerekarama best…

Dari start mula drama ni hingga saat farah start mula nak menguruskan diri, sebab Ahmad Dhani nak jalankan pembedahan keatas matanya..aku suka tak terhingga, tonton drama nie rasa puas hati…

*****************************************************

Tapi sayang, bila dhani dah dapat melihat…farah dengan sikapnya yang tamo munculkan diri, sebab tak ada keyakinan, aku dah kurang suka dengan jalan drama ini..

Bukan bengang, sebab si dhani mula beralih arah kasih sayangnya terhadap orang lain (akibat sikap farah sendiri yang tukarkan dirinya pada sahabatnya) tapi, aku sedih dengan sikap Farah yang alih-alih nak cemburukan kawannya, padahal Farah juga yang bagi cadangan, rancangan dari mama Farah

*****************************************************

Dan nak kata…aku tarik balik kata-kataku..bila sebenarnya si dhani ada kembar iaitu Ahmad Darus (abang dhani)…aku tertipu….wawwawawawawa..

Si kembar nie, pakat sama-sama nak uji pasangan sama-sama. Patutlah aku confius time Dhani palsu rasa lemak pisang masakkan si Farah palsu…takkan depa tak dapat agak…hahahah

Rupa-rupanya…………….aku bagi 5 bintang lah kat penerbit, pengarah, penulis,pelakon dan krew Cinta Buta……..Tahniah

Kredit to Cinta Buta……….

Aku suka ayat dhani

Time farah palsu kata. Saya mengandung……….

Dhani jawap

Saya terima apa sahaja tentang awak, sebab semasa saya buta awak sanggup terima saya………….. (romanticnya)

Sinopsis Cerekarama Cinta Buta

CINTA BUTA mengisahkan seorang gadis bertubuh saiz XXL yang bekerja sebagai tukang masak di sebuah restoran mewah di Kuala Lumpur. Farah Diba sering dipandang sinis oleh masyarakat. Semuanya berubah selepas pertemuan Farah Diba dengan seorang peguam, Ahmad Dhani. Dhani menggemari makanan masakan Farah Diba, pun begitu Dhani tidak dapat melihat Farah Diba kerana cacat penglihatan. Suatu hari, Dhani berhasrat untuk menjalankan pembedahan Stem Cell Treatment untuk memulihkan penglihatannya. Apakah yang bakal berlaku seterusnya?

***************************************************

12 ulasan:

Gerb said...

Dalam cerita bolehlah macam tu. Kalau dalam kehidupan sebenar ada lagi ke lelaki yang sanggup terima perempuan yang dah ternoda?1 in a million kot.

Mesej jelas: Kena yakin dengan diri sendiri.

Ammar said...

Hehehe... suka entri ni... dah macam drama betul2 dalam tv

Unknown said...

salam gerbera--

zaman sekrang nie, ramai lelaki dah boleh berfikiran macam tu..kak bukan nak sokong bab pregnant luar nikah..
tapi kaum kita ada juga yang terniaya....

**setuju juga pendapat kamu...harus yakin diri sendiri.............

Unknown said...

ammar yasir--
salam ziarah, terima kasih...kak nie memang suka tulis apa yang kak faham dan tahu...

Ammar said...

Kak ni memang bijak lah... sampai boleh buat cerita pulak lepas tengok cerita tu.

Unknown said...

ammar--
terima kasih..jangan memuji..sebab kak ayu nie hanya tulis ikut rasa dan ayat pun simple-simple jer...

terima kasih singgah blog citarasa rinduan

~puteri impian~ said...

lagu tema citer cinta buta ni spe ye yg nyanyi?n tjuknyer per?

Unknown said...

fifi-
armada. cinta itu buta
http://www.youtube.com/watch?v=CXHxQEWtY6Y&sns=fb

~puteri impian~ said...

ok..terima kasih yer...
:))

Unknown said...

fifi--
sama-sama...

Sizzling Suzai said...

salam hi ^^
sy tgk cte ini..BEST2 cute!

CT said...

Ala...x sempat tgk...kuar malam bawa anak beli barang2...ruginya!