CITARASA RINDUAN

Sunday, February 3, 2013

Akikah Auni, meriah!!

Auni anak kedua sahabatku Puan Siti Jamaliah, ku tiak sahabatku dengan nama Liah, teman dari kecil hingga dewasa. Geng susah dan senang, kami berjiran. Teman kesekolah, teman sebilik air, teman terjun kolam, teman sepermainan...
Sepasang dah anak sahabatku. Moga keduanya menjadi anak yang soleh dan solehah.
Ahli penerokawati blok 10, ahli GPW dijemput untuk meraikan majlis akikah Auni. Bacaan berzanji dibaca dan selawat memuji-muji Nabi bergema saat aku sampai ke kampungku F Tenggaroh 1

Ketua berzanji. Ku tiak Cik Ju membacakan doa penutup dan doa selamat. Moga diperkenankan. Amin

Ibuku paling kanan meng'amin'kan bacaan, jika dahulu ibu ketuanya. Kini ibu sebagai tetamu meraikan, kesihatan ibu belum mengizinkan.


Cenderhati dari Liah buat para tetamu, aku paling suka buku yang disedekahkan kepada kami. Ada ayat Yasin serta doa-doa terpilih.


Paling meriah!!!
Bab makanan...
Nasi Ambeng..... Selain tu ada kuih muih, buah-buahan, kambing masak manis..

Terima kasih tuan rumah kerana mengundang kami sekeluarga.

19 ulasan:

Acik Erna said...

assalam Ayu..baba nasi ambeng tu yang tak boleh atahn tu..sedap kan

Asyifa Mustaffa said...

tang nasi ambeng tu x bole tahan kak....menggoda rasanay....

anyss said...

Assalamualaikum,
x penah mkn nasi ambeng yg tersohor ni....

Ratu Hatiku said...

Wah bestnya nasi ambeng!! rindu saat2 mkn ns ambeng kat kg dulu.. ;D

Kniedaz said...

nasi ambeng...sedapnya...lama tak makan..kat penang ni kalau nak makan, kena buat sendiri la jawabnya

Munnafendy said...

bab mkn nasi ambeng tu yg best...hehehe

diana said...

nasi ambeng..
meriah nya dalam talam tu..
tapisaya tak pernah la makan dalam talam ramai2..

Nur-nba said...

Bestnya tengok nasi ambeng tu...

saifudin abu izzudin said...

nice day :)
hargailah hari kemaren,
mimpikanlah hari esok,
tetapi hiduplah untuk hari ini.
bagi-bagi motivasinya yaah...

http://www.nolimitadventure.com/

teratak hati said...

Nasi ambeng tu sedapnya..duk johor br tau mka nasi ambeng..

Cikgu Fikri said...

kak!!!! lama fiq xdtg jenguk blog akak.. sorry...
nasi ambeng tu nampak menggoda! lama tak mkn mknn jawa tu :)

Azian Elias said...

Sedapnya nasi ambeng..

TiranaAduka said...

salam
Wah meriahnya..ada nasi ambeng .koyo jaman biyek

TiranaAduka said...

salam sis
Lawatan pg jumaat

Qaseh Suhaida said...

meriahnyee akikah....

nasi ambeng terbaik lahhh

Azian Elias said...

aduiii...melelehh ayaq liuq..sodappp...sikit ayu..

insan marhaen said...

memang golongan veteren lah yang mengisi kekosongan berzanji. suara pun dah hilang key.

IM masa kecil, boring tunggu berzanji... ntah bila nak habis. perut makin lapar!

Jemarisuri said...

salam....
lamanya tak singgah byk citer yg tak terbaca...^^

siti alfakhishah aman said...

sedapnye nasi ambang