Photobucket Photobucket

CITARASA RINDUAN

Friday, May 14, 2010

JOHAN RAJA LAWAK TRAUMA


Sekarang nie aku di Hospital Pakar Putri menemani En zalie, sebulan sekali suami tercinta kena check…aku seperti biasa menjadi peneman setianya…Sambil menunggu Doctor doing buat pemeriksaan terhadap En Zalie, aku sempat membaca suratkhabar metro..terpandang keratan akhbar yang berbunyi “Johan raja Lawak trauma”… ikutkan aku kurang gemar nak ambil tahu tentang dunia artis-artis nie..kalau artis lama-lama bolehlah aku embil perkembangan diorang, lagipun aku kecewa dengan segelintir artis yang kebanyakkannya mempunyai pesonaliti yang buruk, seperti ada kaitan dengan dadah, pengedaran dadah, minum arak, berkhalwat dan lain-lain…

Bercerita tentang Johan, aku ambil tahu tentangnya apabila dia ada kaitan dengan pelawak Salih Yaakob (SY), tak silap aku anak saudaranya… itupun selepas dia menang tempat ke 3 dalam raja lawak yang pertama….

Antara artikel yang aku ingin kongsi dengan korang, Johan dibaling dengan sebiji gelas kaca sehingga cedera parah oleh seorang pengarah drama tempatan iaitu Mohd javed Mohd Nizar…motifnya aku tak tahu kerana johan tidak mahu mengulas panjang tentang hal ini, keadaan Joahan buat masa, dia trauma selepas kejadian. Ulasnya dia mahu menyendiri dan mententeramkan dirinya.

Isterinya pun banyak mendiamkan diri seolah-olah tidak mengetahui kejadian yang menimpa suaminya..

Sedih juga, bila kita bergelar penghibur…mempunyai masalah dengan pengarah..maklumlah..hati sama hitam rambut lain-lain…kesimpulannya untuk bakal artis, bergelar artis bukan lah semudah yang disangkakan…

PS: ada hati nak jadikan Umai salah seorang artis Malaysia, nampak gayanya..kena lah pendamkan…latih jadi pendidik macam cikgu jaja`z lah………….boleh cikgu?...

12 ulasan:

maszmadi said...

hm, llama sungguh ku x bc s/kabo apatah lg ikut prkmbngan dunia artis nie.. isk

Anonymous said...

macam2 ragam artis......

Kasih Suci - Mama Damia said...

mmg patut Johan trauma...huh, apa la puncanye smpai kena baling camtu...

honey amour said...

cian kan kat johan..

kella said...

kak Ayu, sekarang baru boleh kita bukak akak punya blog, dari tadi tak tahu nape hang aje bila masuk blog akak nie...
ingat kan akak dah block kita! heheheh... tidak, kan.. :D

Unknown said...

mas...kadangkala ayu layan metro time malam buta..kikiki..janji tak terlepas berita...rasa pelik sangat2

Unknown said...

shaza..

ragam manusia kan...

Unknown said...

kasih..
bagi sis agaknyer lah...mesti ada prob ngan displin or mulut..

Unknown said...

honey..

sangat2 kesian...motif tak tahu..

Unknown said...

kella

sis sayang ngan kella...
takkan sampai ati sis bloc sayang...

tq awaklah pengomen tegar
i luv u

JaJa'Z said...

nak umai jadi pendidik? beresss..boleh je..yg penting metal umai kena kental..sbb student2 akan2 dtg rasanya lagi dasyat2.hehhehe

kalau tak silap jaja..johan tu selalu ada masalah disiplin..dia selalu dtg lewat ke lokasi...maybe tu salah satu sbb kot..angin sama angin..tu yg sampai berbaling2 tu..

Unknown said...

jaja...
umai kata...okey cikgu,,
dr skarang ayu nak traning dia..kuat..jgn gembing2,,

ayu setuju dgn apa yg jaja katakan...displin...alahai..