Photobucket Photobucket

CITARASA RINDUAN

Thursday, May 20, 2010

PETUA UNTUK BUANG LEMAK


Nie, nak syer sesuatu yang aku amalkan untuk membuang lemak-lemak dibadan...sebenarnya berniaga kedai makanan nie..risikonya amatlah besar...asyik dijamu dengan pelbagai makanan...kalau tak rasa..tak wajib..mesti rasa, mana lah tau kurang masin ker, pedas ker, ajinamoto ker,, tu yang kolestrol yang diambil adalah tinggi...segala minyak, lemak, santan, masam, masin dan lain-lain perisa makanan diperlukan untuk menyedapkan makanan..sikit sebanyak semua tu aku kena telan gak...


Untuk korang, aku nak syer apa yang aku amalkan untuk kesihatan aku sendiri..Selain aku amalkan jogging, workout dan j-robik...aku akan amalkan sapu ke bahagian yang berlemak dengan pati halia yusmira..dahulu, ada gak guna pati halia Herb...disebabkan aku terlihat pati halia yusmir yang mengandungi halia, serai dan limau nipis...aku tanpa ragu-ragu terus beli..

Alhamdullilah...semasa pengunaan pati halia nie...diwaktu riadah dan harian...selama 3 bulan..menghasilkan bentuk tubuh yang menawan (ayat tak boleh blah...okeylah kan...)...

Jadi, tanpa was-was aku cadangkan kat korang..korang boleh beli untuk pengunaan harian...dimana hasilnya menguntungkan....(siapa tamo cantik wei....)

Oh ye.... ada laman web syarikat yusmira tu..


Kajian yang telah dilaporkan dalam The New England Journal of Medicine 1981, mencadangkan halia digunakan sebagai diet untuk permasalahan berkaitan koronari. Mengikut perubatan melayu tradisional halia juga dapat membantu masalah senggugut oleh kaum wanita dan baik untuk demam selsema. Losyen halia merupakan rumusan botani yang unik di mana ianya menggunakan ekstrak pati halia berkualiti tinggi bagi menghasilkan kesan yang optimum.
Losyen pati halia amat berkesan untuk melangsingkan badan kerana ianya dapat membakar lemak dengan berkesan tanpa memberikan kerosakan pada kulit malah dapat menghaluskan tekstur kulit. Ianya amat sesuai untuk ibu lepas bersalin terutamanya bagi menanggalkan selulit dan mengempiskan perut. Selain itu juga ianya baik untuk kegunaan seisi keluarga. Pengesahan halal produk pati halia tidak perlu dipertikaikan. Produk pati halia yang dikeluarkan oleh Yusmira adalah menepati piawaian syariah dan disahkan halal. Ianya disokong dan disahkan halal serta dipantau oleh Jabatan Agama Islam Kelantan yang diiktiraf oleh Jabatan Kemajuan Agama Islam Malaysia (Jakim)

( Petikan dari laman web Yusmira....aku copy dan paste jer......)

3 ulasan:

♥ Che NamNam ♥ said...

lepas bersalin nanti leh haku cube produk nihh..hermmmmmm nak gak kurus cam ko..hiks

Unknown said...

hihihi,,

jom2 kita sihat dan kurus

aeinio said...

nak cantik mmg kena rajin...