Photobucket Photobucket

CITARASA RINDUAN

Thursday, May 6, 2010

SAKIT ITU INDAH

Assalamualaikum....selamat pagi kawan2.....semoga korang sentiasa ceria....sentiasa gelak ketawa, melalui hari-hari yang berlalu dengan hati yang penuh redha...Aku sentiasa mendoakan kita sama2 bermunajat..serta redha atas apa yang berlaku terhadap kita...amin.

Pagi ini, selepas menunaikan kewajipan Illahi, aku bermunasabah diri....mengenang kembali apa yang berlaku pada hari-hari semalam....adat manusia, bila geram atau benci,,,lupa diri....lepaskan semua yang terpendam...tapi, aku terlupa bahawa setiap berlaku mengandungi hikmah2 yang diluar kemampuanku... seperti kes kehilangan wang ringgit....namun, rezeki tempahan di kedaiku sejak minggu lepas sentiasa penuh...amin.......pekerja pula sentiasa memperolehi bonus bulanan....setiap yang berlaku...mengandungi nikmat disebaliknya

Jua, seperti kes ayah dan Umai yang tidak sihat... sentiasa dilengkapi dengan kasih sayang keluarga, setiap hari gelak ketawa bersama2...ceria melalui hari2 seperti biasa, tersenyum dengan keletah Umai..gembira bila abah sentiasa belanjer makan. Riang, bila abah ajak beriadah ke tepi pantai dan berkaraoke bersama2 di dalam rumah....

Tapi,bila Allah turukan nikmat kesihatan,sudah sampai masanya...aku kena faham..bahawa tidak selamanya kita diberi kesihatan yang baik....bila sakit datang, waktu itulah Allah mengurangkan dosa2 kecil yang kita lakukan......alhamdullilah, syukur kerana mengingatkan aku .....bahawa sakit itu ada hikmahnya....

Hari ini, aku akan lalui 1 hari lagi erti kehidupan..yang pasti aku akan sentiasa bersyukur dengan apa yang ada....dengan kasih sayang sang suami...dan limpahan kerinduan dari keluarga dan sahabat handal.....amin.....


2 ulasan:

FCUTEAM said...

betul... baguslah u fikir begitu... :)


komen entry saye pulak..k.. hikhik.. klik kuat-kuat kat sini >>APAKAH PUNCA U ALL KETAGIH BERBLOGGING?



azila said...

betul..betul..kt manusia mmg mudah lupa semua ni.harap ayu bersabar dan semoga bonda dan ayahanda sentiasa sihat:)