Photobucket Photobucket

CITARASA RINDUAN

Thursday, October 14, 2010

10.10.10 milik Aqasha dan Baizura jua...

10.10.10, tarikh bersejarah yang bukan sahaja dikongsi oleh dato syeikh mudzafar syukor dan isterinya. Jua persandiangan dato sani (pengusaha bas sani ekspres)…mereka meraikan hari bersejarah dengan majlis yang sangat gemilang.

Namun, pelakon dan penyanyi yang digemari ramai.Firdee Akassya Rosli (28 tahun atau nama glemornya Aqasha) telah melakarkan tarikh bertuah tersebut dengan hari pernikahan/majlis perkahwinan dengan pasangannya iaitu Noor Baizura Mohd Sabri (27 tahun yang bekerja di jab, Network Presentation Unit Astro) di lake Fields, Sungai besi.

Dengan sekali lafas aqasha sah bergelar suami kepada baizura dengan berwalikan bapa baizura iaitu Mohd Sabri Awang dan dihadapan penolong pendaftar Nikah dan Cerai Jab, Agama Islam Wilayah Persekutuan Moh.Pauzi Lliyas

Sebanyak RM80.00 sebagai mas perkahwinan berserta emas putih bertahta belian, manakala persandingan dirumah baizura bertemakan busana diraja kuning, iaitu warna kegemaran aqasya. Pasangan bahagia ini akan memilih salah satu pulau dimalaysia sebagai destinasi bulan madu mereka.

Turut hadir ke majlis persandingan mereka ialah sahabat aqasya yang terdiri daripada, Jehan Miskin, Tony Eeusoff, Dawn Jeremiah, Krir rahman, Adlin Aman Ramli dan isterinya Emelda.

Untuk majlis resepsi akan dilakukan pada 25 disember di Dewan Raja Muda Musa, Kompleks Kebudayaan Shah Alam, majlis akan diraikan dengan besar-besaran manakala tema persandiangan akan dibuat dari gabungan perkahwinan Melayu Tradisional dan Moden Inggeris oleh butik Fidz.



PS: semoga pasangan bahagia kekal abadi…

5 ulasan:

azzey said...

Siti Ruhayu: sker kaler kuning tu.menyerlah!

maszmadi said...

semoga mereka berdua bahagia.....

said...

✿semoga bahagia hingga akhir hayat...amin

norhidana said...

suke tgk diaoran nyer baju nikah kuning tu...cantik, ceria je kan... simple yet sweet...

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

cantik kaler dia.
aqasha - kuning
jimmy - hijau
bienda - biru

cantik2 kaler depa yerk