CITARASA RINDUAN

Sunday, June 9, 2013

Selamat kembali ke Sekolah

( Desaru 30 April 2013)

Bermulalah rutin seperti biasa pada esok hari. Para ibubapa pastinya akan mengatur jadual seperti 2 minggu nan lepas, menguruskan persekolahan anak2, manakala cikgu2 akan kembali bekerja seperti biasa mendidik anak2/pelajar. Selamat kembali ke sekolah buat anak-anak.

Esok juga merupakan bulan syaaban yang pertama. Mudahan amalan solat sunat dan puasa sunat dipertingkatkan, pada sesiapa yang masih berhutang puasa, Habiskanlah segera. Jangan lengahkan amalan wajib dariNya buat kita.

"Allah melihat kepada hamba-hambaNya pada malam nisfu Syaaban, maka Dia ampuni semua hamba-hambaNya kecuali musyrik (orang yang syirik) dan yang bermusuh (orang benci-membenci)"
(riwayat Ibn Hibban, al Bazzar dan lain-lain)

13 ulasan:

Maria Firdz said...

lama tak singgah sini..

rutin kembali ke sekolah pun bermula esok...

hari tu balik johor, tak ingat lak kedai ni... :)

Norzila Zakaria said...

jom kita puasa sama kak..

rinduan citarasa said...

@maria:
awakk. johor kat mana. hehhe

rinduan citarasa said...

@norzila:
amin... in shaa Allah. Sama2 kita tingkatkan..

insan marhaen said...

Esok juga.. hari isnin ditambah dengan baru buka sekolah... seluruh jalan dan lebuhraya ke tempat kerja akan jem...

rinduan citarasa said...

@Insan Marhaen:
mujur ayu duduk dipendalaman. xada jem jln raya. cuma bezanya time cuti Ayu sengsorang kat jalan. Nie pasti jumpa bebudak2 jln kaki
Hehheh

azieazah said...

Selamat menyibukkan diri kembali AYU!

Ismaliana Sulaiman said...

aduhai ayu akak masih ada 5 hari lagi baki puasa yg blm di bayar gara2 mengandngkan harraz terpaksa 'cuti' puasa smpi 16 hari...

minggu ni mmg b'azam nak habiskan terus...semoga dipermudahkan lah hendaknya...amin.

Jemarisuri said...

selamat kembali ke sekolah..
rutin harian busy kembali...^^

Sutera Syifa said...

dah syaaban kan..tk lama dh ramadhan..:)

elly nadyra said...

Bz kembali......opsssssss pose x ganti lg

Lydia Miza said...

Lama x ke sana:(

Nur-nba said...

Naik2 sek je dah sibuk dengan sukatara dan acara akhir sukan.. Tengah lepak kepenatan ni..