CITARASA RINDUAN

Friday, January 11, 2013

Mari mengemas

Hari jumaat CR tidak beroperasi, seawal jam 8pagi kami mengemas segala alatan yang utama. 3 peti ais di bersihkan sebaiknya..

Kedai makan, kecil atau besar tidak terkecuali dari pemeriksaan kementerian kesihatan.

18hb Jan, suntikkan untuk semua pekerja. Aku? tak terkecuali.. Depa takut, aku pong... hahahaah.

Gambar diatas adalah kerja-kerja membersihkan frezze, aku simpan ais batu dan pau mentah sahaja.

Lain peti ais lain fungsinya, satu untuk bahan mentah daging,ikan dan lain-lain yang belum dimasak.

Satu lagi untuk simpan sayuran atau bahan mentah untuk bumbu masakkan.

ps:
Ku kongsikan buat sahabat yang mahu memulakan perniagaan kedai makan. Sekadar berkongsi.....

11 ulasan:

umialya said...

Pastikan A di dalam genggaman, barulah diyakini 100% oleh pelanggan

Jemarisuri said...

gud luck ayu...

citarasa rinduan said...

terima kasih k.Tini

citarasa rinduan said...

tq JS

siti fatima Arifin said...

bersih jangn tak bersih... kasi dpt gred A tau kedai akak....

http://sfadazzlinggirl.blogspot.com/2013/01/hanif-idrus-giveaway-2013-segmen.html

Zira Aziz said...

..dan weekend adalah masa sy membersih rumah .. :D

# bila kedai bersih, customer pn suka kn..kn..

azieazah said...

Tabik...!

berniaga makan ni, nak bagi orang makan jadi darah daging.
Peti beku berbeza, sangat bagus senang cari dan elak berbau mempengaruhi bahan lain.

Sentiasa tabik dan kagum dengan cara AYU berniaga. Kecil besar bukan isu, tapi punca rezeki memang kita kena komited dan bersungguh. Ikhlas melakukannya, pasti berjaya. Rezeki berkat.

Mmmmuuuuaaahhh...!

Kak Mahh said...

oooo..kemas kedai rupanya.

eiela said...

a'a memang kena suntik kan? Mak saya yang tolong jiran catering sebelah rumah nih pun kena suntik jugak.

Kniedaz said...

Bagus ayu buat camni...ada restoren tu satu peti ais isi semua benda mana nak bersih

Cinta Misteri said...

Wahhhh, tebal btul ice.
Selamat mengemas