CITARASA RINDUAN

Monday, January 14, 2013

Apa perlu dibuat bila jumpa wang bukan milik kita?

Bila bertemu tabung masjid, doakan atas hamba Allah yang tercicir duit itu. Moga berkat.
Niat agar Hamba Allah itu sihat tubuh badannya dan murah rezekinya. Masukkan wang itu kedalam mulut tabung sebaik-baiknya

RM 50? memang banyak fadhilatnya untuk orang yang benar-benar memerlukan.

Kalau tercicir RM 1,000. mungkinlahhhh.. aku ganti handphone baru... muhahahhhahahah

24 ulasan:

Kakcik Nur said...

Semoga orang yang tercicir itu dapat ganti yang berganda.

jeBateja said...

Omak aiii kak...RM50.00...sikit ut kak...kita jumpa RM500...ahakz...tapi..sikit ke...banyak ke....tak elok ambil aaa....tak tenang hati....

Err...dah jumpa password erk....ahakz....

Mee bandung 1...

citarasa rinduan said...

insyallah kakcik..
mata ayu memandang bawah dgn hati terus berkata..

Ya Allah.. kasihannya hamba Allah ni. mesti duit diperlukan u mbeli barangan dapur

kasihan

citarasa rinduan said...

jebat:
itu penyakit M sudah tiba..
muhahahahaha

kak saja propa..
kak kasihan ssgt duit tu tercicir

pena rozie said...

Kalau jumpe byk br blh open table. Hahahaha.....

citarasa rinduan said...

PR:
muhahhahaha.. no hal.
hahaha

Amy Sinar Raudah said...

Betul la kak, saya kalau terjumpa duit walaupun 10 sen saya mesti masukd alam tabung masjid....

teratak hati said...

Kak baru je sy g masjid sayong ni sblm ke CR hr tu..hehe..dan satu peristiwa yg masih sy ingt, masa tu belum kenal kak ayu,makan ngan apis berdua je kat CR,hakim belum ada, masa tu la apis nampak rm50 atas kerusi meja sebelah kitorang..sebelum tu mmg ada org kat situ..tp ms tu dh tk de org..dia bagitau pekerja CR..pastu pekerja tu bagi pd en zali kat kaunter..

teratak hati said...

Kak baru je sy g masjid sayong ni sblm ke CR hr tu..hehe..dan satu peristiwa yg masih sy ingt, masa tu belum kenal kak ayu,makan ngan apis berdua je kat CR,hakim belum ada, masa tu la apis nampak rm50 atas kerusi meja sebelah kitorang..sebelum tu mmg ada org kat situ..tp ms tu dh tk de org..dia bagitau pekerja CR..pastu pekerja tu bagi pd en zali kat kaunter..

teratak hati said...

Kak baru je sy g masjid sayong ni sblm ke CR hr tu..hehe..dan satu peristiwa yg masih sy ingt, masa tu belum kenal kak ayu,makan ngan apis berdua je kat CR,hakim belum ada, masa tu la apis nampak rm50 atas kerusi meja sebelah kitorang..sebelum tu mmg ada org kat situ..tp ms tu dh tk de org..dia bagitau pekerja CR..pastu pekerja tu bagi pd en zali kat kaunter..

citarasa rinduan said...

bagus tu dik.. itu y molek

citarasa rinduan said...

salina..
subhanallah.. mmg kecilnya dunia

klu kami dpt wang cicir. mmg tabung masjid y kami pilih.

mama maman aka yana said...

takut nak ambik.. tp br jumpa duit seringit dlm bilik air... wlpun seringit org punya kan so mama angkat dan letak tmpt tinggi tp org masih boleh nmpk... maybe ada tercicir dan jumpa kembali bg tuannya....

[PCL] said...

memang susah nak cari tuan punya duit tu dlm ramai2..., kalau dah dihebahkan dlm tempoh 3 hari cthnya tp tak jumpa jg , sedekahkan ke dlm tbg masjid je..moga org berkenaan dpt gantian yg berganda dari Allah swt.. termasuk org yg jumpa duit tu, insya Allah.

norhidana miswan said...

kalu kt kedai cam akak tu, rasanyer ptt simpan dulu seminggu kot2 ada yg dtg bertanya empunya duit yg terccr tuh, kalu dh agak lama takde gk yg bertanya ok gk msk tabung masjid, biar yg terccr tu dpt pahala kn

azieazah said...

Keputusan yang bijak lagi murni.

Seri Kandi Tanah Jauhar said...

semoga dengan berkat kejujuran Ayu mendermakan bagi pihaknya, dia akan mendapat ganti yang lebih baik dari kehilangannya... AMinnn.

elly nadyra said...

byk jumlah duit yang tercicir tuh heheheheheheh alhamdulillah sedekahkan aje duit tu atas nama org yang tercicir tuh, Allah maha mengetahui....salam kenal....kita ni sekampung rupanya!

JunAina said...

Niatkan sedekah bagi pihak tuan emounya duit. Itulah sebaik2nya yang patut kita buat. Moga Allah memberi balasan yang lebih dari itu kepada empunya duit dan sekiranya dia dalam kesusahan moga Allah permudahan dan memberi rezeki yg berlipat ganda dari itu.

Kniedaz said...

siapalah yang tercicir tu...kalau dia banyak duit mungkin dia tak kisah..kalau dia tak berduit mesti dia sedih..moga rezeki kedua-dua pihak bertambah ^_^

Nur-nba said...

Bagus tindakan Ayu tu ...

MystoryPic said...

Mesti tuan punya duit ni tercari-cari mana pergi duit dia kan.. tapi tak kisah la berapa pun kita jumpa memang kalau bukan kita yang punya...jangan guna utk diri sendiri, elok la masukkan dalam tabung masjid

Kesuma Angsana said...

betullah tu!

Rozita said...

ayu.. hehe.. ada hati nak tukar hp eh? pakai hp hati tak gumbira tak guna gak kan?...