CITARASA RINDUAN

Thursday, January 3, 2013

Pandai gak aku!

"Ibu... Buatkan Umai burung,..."

"Burung? Ibu mana tau nak.., tuhan yang cipta burung.."

Ala.... senang jer.....guna kertas...
(ler, origami rupanya)

Dan akhirnya aku turutkan kata2 Umai, terhasil juga origami burung..

Pandai gak eik, ingatkan tau masak2 jer...


Itupun semuanya hasil dari aku ikut langkah2 dalam majalah.. kalau tak ada tunjuk ajar, kompommmm jadi ular sawa.
eikkkkkkk!!.

28 ulasan:

Kniedaz said...

jadi ular sawa pun origami jugak hehehe...

citarasa rinduan said...

hahahahahaha..
abis lunyai

azieazah said...

Usaha gigih tu yang patut dibangga tu!

citarasa rinduan said...

heheheh.. kan..
xhaiyok

Nurulhuda Abdul Latip said...

Hehe nasib ibunya pandai buat..kalau bab2 buat ni saya memang serahkan kat zarif je sbb dia pakar origami..

Rabia Sensei said...

Hehe, lepas ni ummi nya bolehlah buat bentuk lain lak. ;p

citarasa rinduan said...

assalam nurulhuda.
thanks tinggalkan komen diblog saya.

puas cari link blog awak....

serius.. mana2 guling.. mcm tu gak

citarasa rinduan said...

insyallah Rabia.

kn ada y tunjukkan. hehehe.klu idak karam

Mrs. Abi said...

tudiaaa jadi ular sawa...hahahaha....

Areef Ibn Naim said...

salam,

pandainyeeeeee, hehehe...

hari isnin ri tu ada gi mkn ngan bdk2 kt CR, tp kak tkde... sempatlah meninjau dapur baru CR, hehehe..

ibuintan said...

boleh buat klas origami lak lepas ni..

citarasa rinduan said...

ular sawa okeykan awin

citarasa rinduan said...

wsalam.

kak ke mana eik isnin tu?.
lupa dah. hahhahha.. oh.. 31hb kan.. sis bt persiapan u harijadi abg zalie kot.

thanks jengah CR

citarasa rinduan said...

hahhaha.
pinjam alat tulis dan ilmu cikgu kot nanti.
hahah

umialya said...

bolih jadi guru penddikan seni ni..

citarasa rinduan said...

untuk umai bolehlah kak tini.
hahahaha. tu pun berpeluh gak

[PCL] said...

tak penah buat origami.., tp penah ank minta tlg buatkan., sy tlg googlekan cara2 origami...dorang sumer pompuan..pandailah !

cucu umie said...

hehehe.... lepas nie beli buku origami suh umai bt sendiri plak yer sis.. hehe

abah khalisha said...

Terbang tinggi-tinggi.hehehe

eiela said...

jadi tuh kak. kalau saya pun tak reti nak membuatnya, maybe kena cari video buat burung tuh kot nak belajar kalau di minta lah.

JunAina said...

jauh benor peginya buat burung magic jadi ulor sawa...ekeke...

Mas Zull said...

assalamualaikum ayu...cantik bila dah jadi burung tu kan...:)

Munnafendy said...

kalau jd ular sawa lagi la terer!! hahahahahaha

faraherda.razalan said...

Wahh...umai bt origami ke? Cayalahh!

norhidana miswan said...

hehehe kalu jd ular sawa lg teror lah namanyer kak

Zurina Hj.Zainal said...

kalau saya...idak la ketahuan membuatnyerrr....

Jemarisuri said...

kalau js lagi la tau jadi rupa apa...hikhik

Nur-nba said...

Umai dah terror buat sendiri ke?