CITARASA RINDUAN

Friday, January 29, 2010

jumaat



yuyu
salam jumaat, memandangkan hari ini hari cuti....maka selepas hantar umai ke sekolah aku telah mencipta idea untuk mengemas rumah...lagipun kenduri adik hampir tiba....kalau nak kemas satu rumah memang tak larat....aku panggil pekerjaku untuk membantu menyiapkan proses menyemas.....

nak dikemas sorang-sorang gerenti lambat siap,nak ambil umai dalam jam 11.30pagi lagi...nak memasak untuk suami lagi...sudahnya 2 orang pekerja aku membantu dengan rela hati

Zali dan anak saudaraku ke kedai untuk pemasangan mesin tapisan..sebelum ini aku mengunakan produk bio aura,memandangkan tekanan air amatlah lembab,,,,maka ayahku menukarkan dengan yang lain....

okeylah yuyu,,,,aku sambung dengan aktiviti aku hari ini....semasa sibuk aku mengemas stor...
hubby layan karoker dengan anak saudaraku.....
aku apa lagi tumpang sekaki....
ilang sedikit tekanan kat kepala.....
yang penting aku happy.....


hahahah, muka anak saudaraku yang baru bangun tido....dah mandi pun.rupa mcm orang belum basuh muka...wawawawawa...marah dia kalau baca statment aku...




semua harta benda umai dan barang2x yang aku dah keluarkan....nasib ada ika dan asnik...terima kasih kerana membantu aku......muah2x untuk kamu berdua



gambar selepas stor siap dikemas pada jam 11.15pagi..ada masa lagi aku nak ambil umai.....
nasi belum masak........macamana nie

bila hubby balik dari pemasangan mesin air di kedai, dia ajak aku makan luar...............
aku tanya boleh ker
dia kata....boleh....sayang tak payah masak yer.....
hah................
suka2x.....
senang hati....tukang masak dapat cuti kerja dan cuti masak dirumah........horrey.....


tepat jam 5petang aku keluarga pergi ke Restoran Remaja, di Kota Tinggi.....
menu kami nasi putih,kailan, siakap stim, telur bungkus,sop cendawan dan sirip ikan yu...
aku dah lah diet.....
memandangkan abang dah belanjer....aku on jer....memang aku pun amggap jumaat hari diet aku hancus....maklumlah...kalau dah berkeluarga...mesti nak layan keluarga....so,friday no diet2x..hahahahah..poyo diet ku....



umai yang suka makan nasi, semua makanan dia panggil nasi lemak....bolehlah nak......ibu tak kisah janji umai makan...


hubby dah mula lemah semangat..........banyak sangat menu...last2x kami tak larat makan...nasib ada anak saudara yang perabiskan makanan...

ini lah rupa sop cendawan....memang macam kuah bening,halia pun banyak.......bagus untuk orang yang badannya banyak angin....
alhamdullillah,semua makanan rm59.00....
kekenyangan kami sekeluarga......
aduh....dah mengantuk nie...

yuyu......
ko pun kenyang dengan cerita aku ker....
layan jerlah tuan ko nie...
hahahahaha
selamat malam yuyu

0 ulasan: