Photobucket Photobucket

CITARASA RINDUAN

Sunday, January 24, 2010

Riadah





Salam yuyu
Pada hari jumaat yang lalu aka hari cuti untuk kedai makanku
Kami sekeluarga dan kesemua pekerja telah menjalankan aktiviti riadah ke wet world kota tinggi,Johor Bahru


Aktiviti ini diadakan idea dari suamiku tercinta
Mohamad Razali Bin Hamis
memandangkan ibu bapa ku baru sahaja beriadah kesini pada penghujung bulan 12 2009 iaitu puan Jumiah Bte Ramli dan Ab. Rahman Bin Dollah serta sahabatnya puan Sal. Mereka pergi untuk mengubati penyakit...memang ramai yang berkata, air terjun adalah penawar untuk penyakit, terutamanya air yang turun dari gunung, sebelum ini aku pernah pergi ke wet world batu bahat pada 1 January 2010
tapi memang kurang elok,kerana air yang terhasil dari mesin
tak ori...


maka kami pun begerak selepas aku jogging. Jam 8.00 pagi kami begerak seramai 11 orang yang mengikuti, maka 2 biji kereta kami gunakan,mulanya suamiku dah berangan nak bawa motor kesayangan nya,nasib tak elok kerana cuaca dah mula gelap
felda sungai sayong ke Wet World kota tinggi mengambil masa 1 jam setengah,semasa dalam perjalanan hujan dah turun dengan lebatnya
aku harap-harap cuaca di sana baik- baik sahaja

Alhamdullilah tiba ke sana, cuaca cerah seperti yang aku harapkan
selepas membayar tambang dewasa rm7,50 aka rm 40.50 termasuk caj kereta
kami lepak sarapan dahalu
pengujung pun tak ada..
alhamdullilah,niat kami termakbur,dapatlah kami buat kawasan ini seperti tempat kami...
huhuhuhuuhhu

sejuk gile air gunung nie,
aku memang tak sabar,.....peeh.sejuk-sejuk pun aku tahankan jer...

cantikkan permandangan air terjun ini
aku memang berhajat nak buat ubat untuk sakit seperti masalah batuk, lendir dan lain-lain
jua,untuk menghilangkan lenguh-lenguh badan


posing gile.


syok gak naik menatang nie....aku memang bab ini tak pernah lepaskan
leh jerit2x..........pusing2x atas nie
kalau lah kat umah ada alat nie..sah3x
aku duk atas tu hari-hari....poyo sungguh
hahahahah

heheheh.aku rasa pic nie dah menunjukkan aku dah kurus sikit
heeheheheh, perasan sungguh

adik aku punya lah penat layan tube ini,
aku pulak layan dok berangan
hahahah
siannya dia
time ini aku memang rilek..malas nak pikir masalah kat kepala
yang penting aku happy



main bola sampai aku dah lupa dunia seketika
kitaorang main sampai lupa yang perut nak diisi
kejar mengejar bola..
macam budak2x


wajah-wajah kesejukkan kami,gigil gak berendam hampir 4 jam dalam air nie



inilah wajah keluarga dan pekerja ku yang menjayakan pogram riadah





semoga ada rezeki dan masa yang terluang, kami akan beriadah ke tempat yang lain....semua perbelanjaan di tanggung oleh suamiku dan ayah mertuaku En Hamis Bin Abu....terima kasih sayang.........terima kasih abah.........sayang keluargaku..........

2 ulasan:

aJa said...

beshnyer..len kali bawak le kita skali....hehehehe...(nak Jugak)..

FadhDeela said...

bestnyer!! cantek la tu..spesifik kan nama tempat dia kak..leh terjah pas ni :P

Meh sini: Jangan Ganggu Hidup aku!!