CITARASA RINDUAN

Friday, January 22, 2010

khamis

yuyu,,,,
apa ko rasa bila orang tak sedar diri

aku bukan nak kutuk orang tu bagus atau tak
sebaliknya aku cukup hormat

malam nie yuyu kena dengar luahan aku berkenaan pelanggan
selalunya kalau aku suka atau tak suka aku tetap layan
buat-buat tak kisah
cuma malam ini
aku betul-betul
diuji

kalau lah ada pelanggan yang tak berpuas hati
aku mmg tabik spring
tak semua peniaga tu betul
dan tak semua masakan boleh dibuat dengan rencah dan bahan yang menghasilkan masakan yang sama
kadang kala,hari ini mee goreng memang sedap,siap pelanggan jilat pinggan
esok kadangkala,mee tergoreng dalam rasa yang pedas...maklumlah tak semua tangan sama

yuyu.......
kalau ko tak puas hati pun ko kenalah sound baik-baik
jangan suka kata belakang
tuhan tak suka tau
tuhan laknat hambanya yang suka berbelah bagi
mulut lain,dihati lain

sepeti seorang makcik yang terkenal dengan kereknya
dah tahu diri tu ada sakit darah tinggi
yang ko pi order makanan yang penuh dengan kolestrol buat apa
orderlah sop2x ker, tomyam ker

siap sound kat pekerja yang membawa makanan lagi
berani,mai ke meja chasier
boleh lah aku ganti dengan yang menepati citarasa kau

yuyu........
ingat pesanan aku nie
jadi manusia kena berterus terang

tak semua orang sempurna
lagipun kau customer tetap aku
aku kenal kau

semoga menjadi iktibar kepada semua orang
tak ada manusia di dunia
di lahirkan dengan cukup sifat
ada yang cantik namum mudah marah
ada yang muka sederhana cantik namun perangai mengalahkan mak datin
dan ada yang muka biasa2x..tetapi berwajah mulia

selamat malam yuyu
esok pagi aku nak jogging
nak swiming at air terjun kota tinggi

semoga yang indah-indah sahaja akan berlaku
aku maafkan kesemua kesilapan yang orang buat terhadap aku
dan aku memohon maaf sekiranya ada yang terasa dengan tingkah lakuku.
amin

2 ulasan:

aJa said...

nape yu...teruk sangat ke perangai makcik tu...sabo je lah ek ayu...

semoga dia cepat sedar..

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

tak lah teruk sangat kak,kesian kat tukang masak ayu......sbb dia sampaikan pada penghantar makanan,dia pesan....beritahu pada tukang masak ayam nie....masin sangat......
hairanya,anak2x dia 2 orang makan makanan yang sama,kalau dia tak boleh makan beritahu....nanti akn kami ganti yang bersesuaian..

geramnya,abis gak dia makan....licin..wawawaw