Photobucket Photobucket

CITARASA RINDUAN

Monday, January 18, 2010

pagi isnin 18hb januari 2010

salam pagi kawan2...pagi nie aku dh confirm akan berlaku sesuatu pada diri aku......
mula2 aku buat macam rutin harian....bangun,mandi,solat.....semua tu orang lain pun sama gak.....cuma aku dalam minggu nie tak kerja pagi....hahah...macam kerja kilang pulak ada shif2...maklumlah...sama2 jaga kedai,memasak..kalau tak aku,mesti mak mertuaku(Rusliah Bakar)....sebenarnya aku nak sangat promote kedai makanku tu...tapi belum lagi ada idea nak masukkan pic or menu makanan....buat masa nie..biarlah aku tunda dulu hasratku itu.

disebabkan aku kerja petang maka,bolehlah aku lebihkan sesi jogging dengan kawan rapatku (puan ida)....kami jogging mula2 rasa happy...banyak yang kami borakkan....hahah...buat tambah dosa jer..main gosip2...eik...mana ada...aku berbual tentang isu anak2 ke sekolah.....heheeheh..suspen sungguh....siap jer jogging dalam kul 7.30pagi.....hati aku dah resah.....dah mula dah......pekara yang aku gerun mai balik.....wawawawa

akhirnya...aku masuk ker dalam bilik...sah dah.....dia lum bangun lagi.....aku pun tiak perlahan2...sayang3x.......bangunlah.....jeng2...jeng2....(mesti korang marah aku main acah3x.....ini permainan kegemaran aku time kecik2 dulu tau...)



permainan nie mmg best tau...kita leh acah pihak lawan dengan kita.....kalau salah langkah sah kita leh kalah........so...jaga2x..pihak lawan banyak muslihat tau.....ops.....okey2 aku teruskan dengan bab `sayang3x....bangunlah...`

dengan hati2..aku kejut lagi....sayang3x...bangun3x....em.....sah dia buat hal....apa aku nak buat eik..aku buka citer kegemaran dia....hah.....dia dah begerak2,tanda macam faham jer..hahahahah....IBU.............................IBU nak sekolah.....horey...................dia dah bangun....hahahahah lega aku bila dia bangun sendiri.....aku terus mandikan umai....klu tunggu umai sah2x setengah jam....maklumlah kelas dia kul 8.00pagi...

siap jer aku pakaikan dia baju....dia nak susu anmmum dia,em....bilalah umai nak stop minum dalam botol....maklumlah 2tahun 4bulan dah pi sekolah.,budak2x usia dia,confirm masih tido...tak pun dok baring tengok tv....siap jer bekal makanan dan susu aku masukkan dalam beg...dia nak minta tudung,bila dia nampak aku bertudung memang dia nak gak pakai....alamak...tak ada warna yang sama dengan baju kurung sekolah...em..belasah jerlah....apa2 warna yang ada..hahahahah

masukkan umai ke dalam kereta....tup2x dia menangis...em...bila dah cuti mulalah buat hal...manja sungguh umai nie


(nilah wajah umai yang dok melalak.....bukan tak mau pi sekolah....manja sangat nak duduk atas riba...eik mana boleh ibu nak drive nie)

sampai sahaja ke sekolah....aku nampak guru besar (puan maznah) aku gelar dia mak itam....memang kiranya kawan baik lah...walaupun dia dah berumur dalam 53tahun....aku jenis yang suka rapat ngan semua orang....so..layan


bila aku dah pujuk....layan lebih kurang alhamdullilah umai dah okey.....so aku pun mulalah ambil pic untuk masukkan dalam blogku nie...alamak...nama manja blog nie belum ada lagi......harap2 adalah seseorang yang akan bantu namakan yang sesuai untuk blogku ini....

lepas jer umai dah okey dengan kawan2xnya..aku pun balik umah...mengemas dan membasuh....jam 3.00petang nak ke kedai...ada tempahan nasi ambeng(nasi yang lauknya ayam kicap,urap pucuk ubi,sambal goreng,serondeng dan ikan kering).....

okey lah sampai disini sahaja coretan aku utk kalian......semoga diizinkan tuhan aku akan terus menulis.......sayang kalain.....



0 ulasan: