Photobucket Photobucket

CITARASA RINDUAN

Thursday, July 8, 2010

ALHAMDULLILAH BERTAMBAH BAIK

Assalamualaikum..selamat pagi khamis....semoga korang ceria-ceria selalu..

Malam tadi selepas balik dari hospital aku terus lena....memang aku tidur awal, memandu dan berkerja membuatkan tenagaku tiada baki..sedar-sedar dah jam 5.00 pagi...alhamdullilah..ini gara-gara perkembangan en. zalie bertambah baik dari hari ke hari.

Ku lihat wajah en. zalie semakin ceria, mungkin disebabkan kawasan hospital di HDW yang sangat selesa atau layanan jururawat yang sangat perhatin.

Tidak seperti kemarin, wajahnya keruh...lemah dan bibirnya hanya mengulang `tidak suka`... walaupun aku tidak memahami setiap butir pergerakan suamiku..namun aku memahami melalui gerak hatiku atau lebih baik ku katakan aku pasti meneka setiap pergerakan bibir suamiku.

Aku pasti kuasa Tuhan, setiap apa yang kita pohon akan ditunaikan...bukan sekarang mungkin mendatang...Terima kasih atas setiap sokongan para sahabat blogger mahupun sahabat FB...kadangkala malu untuk menceritakan kisah aku yang banyak kepada simpati...namun, bila aku luahkan ianya menambahkan keselesaan di dalam hati...

ps Aku tak dapat nak balas kebaikkan korang, Insyallah...sekiranya semuanya sedia kala..pasti ku terjah blog dan wall FB korang..

10 ulasan:

azian said...

kak ayu...
semoga semuanya akan kembali seperti biasa...insyaALLAH masanya akan tiba...tak jadik halimunan pun tak pe laaa....

dieya said...

dear ayu,

shukurlah your hubby beransur pulih. semoga ayu terus kuat menghadapi dugaan. bila rasa sukar, cuba baca Surah Ash Sharh (Alam nashrah laka sadrak..) see the meaning for ayat 5 & 6:

ayat 5: Fa-inna ma'a al 'usri yusran (So, verily, with every difficulty, there is relief)


ayat 6: Inna ma'a al 'usri yusran (Verily, with every difficulty there is relief)

dua kali dalam surah tu kata with every difficulty, there is relief. so be strong and have faith ya sis!

kella said...

:) selamat pagi untuk k ayu..

tengok tajuk entri buat kita tersenyum juga.. gembira dengan perasaan k ayu sekarang! ya begitulah!
syukur.. syukur untuk semua..

takecare ya ! :D

Kniedaz said...

alhamdulillah ^_^

ISZA said...

tumpang gembira baca berita gembira..
Allah sentiasa mendengar doa hambanya..

Unknown said...

azian

halimunan?.... still menaruh harapan...ilang 5 minit pun dah okey...
heheehehe

Unknown said...

salam dieya

thanks dengan kata-kata semangat dari dieya..

jua, terharu sebab sedia kongsi ayat-ayat al-quran yang membuatkan sis menitiskan air mata..

sis akan catit untuk buat amalan...

terima kasih sayang...

Unknown said...

kella

sis happy sesangat...
kalau kella senyum..sis lagi gembira

PS sekarang sis dah boleh ketawa.....hehehe

Unknown said...

kniedaz

terima kasih selalu jenguk blog sis

Unknown said...

salam cikgu

alhamdullilah, Allah maha kaya, ayu bersyukur sesangat

ditambah dapat galakkan dan sokongan dari sahabat seperti cikgu isza