CITARASA RINDUAN

Friday, July 2, 2010

DUGAAN LAGI..

Apa yang perluku kongsi dengan korang?...semuanya meNyukarkan, mulanya en zalie dah dapat ditukarkan ke wad pada jam 4 petang ( 1 julai 2010)



Namun, dengan tiba-tiba kegembiraan itu lenyap begitu sahaja, baru 1 malam aku dapat menemankan en zalie, layan keletahnya..tawanya...guraunya...suapkan makan dan minumnya, meraba pipinya, janggutnya sudah panjang..tumbuh subur tapi, aku tak pandai untuk menyukurnya. Bila ku tanya abang nak minta ibu cukur janggut?..lantas dia menjawapnya...biarkan dahulu...abang teringin nak ke bilik air



Semangatnya besar, namun dia tak punya kudrat kerana seluruh anggotanya sudah tidak berdaya... lantas aku berjenaka dengannya..... ~biar panjang seperti pulang dari kota mekah yer, macam pak aji?~, dia yang mudah dengan senyuman..hanya melebarkan bibirnya sahaja.. (sure boring layan isterinya yang suka main dengan kata-kata)



Jam 2 petang tadi hingga aku menulis entry ini, keadaannya seperti tidur, kufikirkan mungkin suamiku kepenatan,aku puas memanggil namanya....hingga jam 8 petang, nurse memindahkan semula ke ICU,



PS: DUGAAN DATANG SEMULA, AKU BINGUNG, HANYA TAWAKAL DAN MEMOHON PADAMU ILLAHI

11 ulasan:

cikgu isza said...

berat mata memandang.. berat lagi bahu yang memikul..

sebak..

JaJa'Z said...

mcm mana kedaan en zalie skang? doa banyak2 ok..

Mat Gebu said...

Moga ayu lebih tabah yeaa...

Lelord said...

be strong...hopefully everything will be fine

Yatie said...

Salam Ayu,
Sayu akak mendengarnya...semoga Ayu lebih kuat dan tabah ya...banyakkan berzikir dan berdoa adikku....

MAS ( DUNIAKU ) said...

moga ayu lebih tabah ye..mas pun rasa sebak membacanya,mudah2an en zalie sihat....amin..

NOR RIZAN BINTI ABD RANI said...

Banyakkan berdoa ayu ya....akak doakan zalie akan sihat seperti sediakala....Amin....

SHAZA said...

banyak2 kan bersabar kak.....berdoalah selalu.

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

sabar kak...mungkin ini dugaan buat akak.....moga akak kekal tabah dan kuat demi en zalie & umai....
and
moga en. zalie cepat2 sembuh....

*Ya Allah, berikan lah kekuatan pada hambaMU ini dlm menghadapi dugaan dalam hidup beliau.....berikan lah kesembuhan buat suami beliau....tonggak keluarga beliau. Sesungghnya Kau maha mengasihani.Amin*

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Semoga Ayu kuat dan tabah.

azieazah said...

Moga AYU terus tabah dgn ujian ini. Semoga segalanya selamat...