CITARASA RINDUAN

Monday, August 13, 2012

Ramadhan ke 23: Alhamdullilah walau ditimpa bencana kami selamat


Assalamualaikum.. Salam Ramadhan ke 24 buat sahabatku yang beragama islam dan salam sejahtera buat sahabat non muslim..

Semakin hampir bulan syawal.. Daku semakin sibuk menguruskan Citarasa Rinduan. Hari ini hari terakhir daku berniaga dibulan Ramadhan... 

Buat sahabat yang teringin merasai makanan kampung termasuk kuih muih, roti jala, nasi ambeng dan lain- lain. Jangan lepaskan peluang mengunjungi bazar di hadapan BSN f Sg Sayong, Kulaijaya...

Semalam keadaan cuaca yang amat menakutkan buat para peniaga. Kilat petir sambung menyambung.. Kecut hati kami menguruskan jualan. Syukur.. Rezeki Allah.. Jualan habis dijual. Manakala kami selamat walau rasa ketakutan yang amat....

Berikut akibat kerosakkan ribut petir semalam.... Pokok tumbang. Modem Internet turut terjejas... ada terdengar bazar Bandar Tenggara yang berdekatan tempat kami ditimpa kemalangan. Payung berterbangan. Barangan jualan tidak dapat diniagakan...




Update guna hp
PS: Salam simpati buat para perniaga yang mengalami bencana.

27 ulasan:

Huda said...

Kesiannya..nasib ayu takde apa2 kan, lagi2 nak raya ni..

kakcik said...

Alhamdulillah, semuanya selamat.

Betik tu boleh dijadikan 'lauk' juga, kan?

Citarasa Rinduan said...

Huda:
Syukur... Terima kasih huda

Citarasa Rinduan said...

Kakcik:
syukur ssgt kakcik. Petir mmg sambung menyambung. Meletop mcm meriam .. Ngeri

heheee.. Betik tu. Kn buat jeruk jwpnn

norinaomar said...

Allahuakbar..anggap bukan rezeki
Insya Allah akan digantikan dengan sesuatu yang lebih baik
selamat membuat persediaan raya kak ayu!

Kesuma Angsana said...

nasib baik xde apa2 ye.. dugaan tu!

norhidana said...

kesian masa tgk kt berita mlm td, terus teringat kes ribut kt bzr ramadhan melaka yg ada peniaga meninggal... dugaan di akhir ramadhan.... buah betik tu bt sayur atau bt halwa sedap tu kak,syg kalu dibiar je

gadisBunga™ said...

nasib baik kak ayu tak apa-apa...


tapi takziah kepada mereka yang ditimpa bencana..

~ yus ~ said...

dugaan di bulan Ramadhan. Alhamdulillah ayu tak apa2 ya....

kak tini (umialya) said...

syukur ye xder apa2

eelobor said...

dugaan & ujian....

Cik Sara said...

Innalillahi..
Semoga tabah dengan dugaan dan ujiannya kak!..
Saya pernah ada pengalaman cenggitu.. menakutkan.. Sepanjang hujan+ kilat, bibir dok berdoa mohon perlindungan..
^^, Salam Ramadhan kak Ayu~

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

syukurlah kak ayu dpt jual semalam.wahh betik tu leh wat jeruk

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

syukur alhamdulillah... terliur nampak betik tu dik.. teringat2 kat somtam.. hee...

Rai said...

alhamdulillah..semoa semuanya baik baik saja ye ayu..

mama maman aka yana said...

tahziah ayu.. alhamdulillah selamat semua..

aDisH.sHidA said...

alhamdulillah ayu selamat...betik tu boleh la buat halwa xpun wat kari ayam..hehee

Lynn said...

Allahuakbar..sian yang berniaga.

Acik Erna said...

assalam ayu..alhamdulillah semuanya selamat

Daddy Ziyyad said...

alhamdullilah..ayu selamat..teringat kes ada pengunjung meninggal sebab ribut kat bazar ramadan..kes tahun lepas kalau tak silap

JunAina said...

Ujian ALLAH...terimalah kita sebagai hambanya dengan redza...

Elsa said...

alhamdulillah semuanya selamat

Nur Hawa Mohd Zin said...

tiba2 awe teringat kes ribut kat jasin tu kak...alhamdulillah semua selamat

ChiLaBaey's Spot said...

Alhamdulillah semuanye selamat... Ada hikmah sebenarnye setiap kejadian... So kita kenalah beringat dengan seingat2 nye... :)

* Lama tak singgah kat blog ni.... Blog sendiri pun terabai...

Nur-nba said...

Sabar dengan ujian dariNya.. Syukurlah semuanya selamat..

jemarisuri said...

syukur alhamdulillah ayu takde apa2...

Batu Adventure said...

Nice blog :)
salam kenal sobat :)
di tunggu kunjungan balik.nya ya !terimakasih ...