CITARASA RINDUAN

Wednesday, August 15, 2012

Ramadhan ke26: Berbuka puasa dikampung, suprise dari En Zalie


Gembira....
Suka...
Ketawa...
Satu perasaan yang indah2 buatku... terima kasih buat suami tersayang

Tanpa disangka2..selepas ambil Umai dari sekolah... En Zalie ajak pulang ke kampungku F Tenggaroh, katanya rindu bondaku.. serius... ku rasa sebak


(gelagat umai di teratak ibu, pandai bawa diri... tolong neneknya mengemas
. hehehehe)

Kalau tika ini, sahabat bergegas pulang kekampung untuk menyambut lebatan.. berbeza denganku yang tiap tahun beraya dirumah sendiru... syukur, ahli keluargaku dikampung yang akan bertandang ke teratakku pada 1Syawal... alhamdullilah.. ku punya family yang memahami situasiku yang menjaga kebajikan ibu mertuaku..


Alang2 sampai ke kampung, ku pinta ibu gorengkan mee hoon istimewanya. manakala cucur udang, lauk pauk ku masak sendiri.

Selepas maghrib... dengan wajah gembira ku tinggalkan halaman rumah ibu... 2-3 hari lagi 3 adik beradikku yang tinggal di Kuala Lumpur akan meraikan lebaran bersama ibu dan abah... ku tahu... ibu sentiasa ceria dan bangga kerana anak-anaknya pandai membahagikan masa untuk mereka berdua...

15 ulasan:

ieda said...

bila dpt berbuka bersama keluarga , itulah moment yg paling indah ayu ..

salam lebaran dari akk buat ayu sekeluarga , mohon maaf selama perkenalan kita dialam maya ini yee dik ;)

emieysandra said...

xsabar dh nk rasa perasaan ni, esok emiey bertolak balik kg..dua bulan lebih kot xbalik..
sblum balik kg, rse nk request ma masak mcm2, tp biasanyer..sume request tu terbatal mcm tu je..sb terlalu gembira bile dpt berada d smpaing kluarga

kakcik said...

Salam Aidil Fitri Ayu,

Hati ibu mana yang tidak gembira bila anak yang dirindui berada di depan mata,,,,:)

azieazah said...

Tahniah..!
Seronok membacanya.
Cantiknya rumah mak Ayu.

Selamat Hari Raya AYU...

eelobor said...

hehehe...korang dekat jer kan? tak kisah sbb boleh balik selalu.

Huda said...

seronok kan bila dapat balik kg jumpa mak abah..SELAMAT HARI RAYA AYU..

jemarisuri said...

seronoknya kampung dekat je ngan ibu...js esk mlm baru dpt berbuka puasa ngan famili kt kg...insyaallah..

norhidana said...

seronoknyer, dana kene tunggu raya ke3 baru balik johor.... selamat hari raya maaf zahir n batin dr dana utk akak sekeluarga

norhidana said...

seronoknyer, dana kene tunggu raya ke3 baru balik johor.... selamat hari raya maaf zahir n batin dr dana utk akak sekeluarga

Lynn said...

Mesti seronok kan dapat berbuka dengan mak..tumpang seronok membaca..

Gee® said...

Slmt Hr Raya Ayu... maaf zahir & batin

JunAina said...

Ayu...suatu hari kita juga akan melalui fasa itu moga2 kebaikan kita akan dibalas baik juga oleh ALLAH (s.w.t).

Selamat Hari raya Maaf zahir dan Batin. Andai terkasar kata, tersalah bicara di maya ini.

mama maman aka yana said...

SERONOK KANN.. ALHAMDULILLAH..:)

ainnoraini said...

seronokkan bile bebuka dgn keluarga ni...

selamat menyambut hari raya dari kakain..maaf dipinta jika terdapat silap dan salah ye ayu sepanjang perkenalan kita dialam maya ni..

LinRosly said...

Assalamualaikum :D
Selamat Hari Raya,
Maaf Zahir Batin... sekiranya terdapat salah dan silap selama Kak Lin menjadi rakan blog anda.

Terima kasih.
Sayang Anda Semua
Muaaahhh...Muaaahhh...