CITARASA RINDUAN

Monday, February 6, 2012

Al Fatihah buat arwah sepupuku Ashida Saim


Jam 4.12 pagi ku terima telefon dari abahku.. kata-katanya yang kelam kabut mengejukan aku tentang kembalinya sepupuku ke rahmatullah

Jenazahnya akan dikebumikan sebelum solat zohor di tanah perkuburan felda Tebrau, Johor. Salam takzaih buat seluruh keluargaku

Al Fatihah buat Allahyarhamah Ashida Bte Saim yang ku tiak Kak Long. Moga Arwah ditempatkan dalam golongan orang-orang yang beriman


Inilah doa Baginda Nabi Muhammad saw ketika meninggalnya sahabat Abu Salamah r.a:
Wahai Allah, ampunilah Abu Salamah, naikkanlah darjatnya diantara orang-orang yang mendapat hidayah, dan lindungilah keluarga dan keturunannya yang masih hidup. Ampunilah dia dan kami, wahai Tuhan sekelian alam, luaskanlah kubur baginya dan berikanlah cahaya didalamnya.

PS: jam 2 pagi, anakku Umairah mengiggau… menangis teresak2.. jika ada kematian, dia memang cepat terasa. (mungkin sebab kanak-kanak diberi kelebihan olehNya)

44 ulasan:

iz said...

sakit apa kak?

kakcik said...

Innalillahhiwainnailaihirojiun. Semoga rohnya ditempatkan di kalangan mereka yang beriman dan beramal soleh. Amin.

al-lavendari said...

innalillah .. nampaknya arwah mati ketika masih muda.

kita pasti menurutinya .. entah esok atau lusa.

Adam Malik said...

Al-Fatihah ,,..

mamaijat said...

...Innalillahiwainnailaihirajiun....
al Fatehah..semuga roh aruah di tempatkan bersama golongan orang yang beriman,Insyaallah..amin.

Acik Erna said...

AlfATIHAH dan salam takziah buat keluarga

Lelord said...

Al-fatihah dan takziah buat ayu dan semua keluarga. Semoga arwah ditempatkan di kalangan org2 beriman

YaYaNsMuM said...

salam takziah buat keluarga beliau.al-fatihah

eelobor said...

Al-Fatihah.....

Liza said...

Alfatihah buat arwah dan salam takziah buat keluarga...semoga rohnya ditempatkan dikalangan org2 yg beriman...Aminnn

kak mah said...

Al-Fatihah,kita sendiri tak dapat menjangka bila ajal kita.

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam Ayu.AlfATIHAH dan salam takziah buat keluarga & bykkan bersabar dgn dugaan dr ALLAH ini.

Kalamhati said...

innalillahi wa inna ilaihi raaji'uun..
hmm semoga arwah ditempatkan bersama para solihin..

Pok Amai-Amai said...

Innalillah....

Huda said...

innalillah semoga rohnya ditempatkan di kalangan orang yang beriman.

Cekgu Maz said...

Al-fatihah dan takziah buat sekeluarga...sabar ok

Tuan Punya Blog said...

al fatihah untuk arwah...salam takziah untuk kak ayu sekeluarga...

Deru Ombak said...

Al-fatihah...

Ummi said...

Salam takziah buat keluarga arwah dan jugak Ayu...semoga arwah ditempatkan dikalangan orang yang baik2 dan rohnya dicucuri rahmat selalu...amiiinn.. Al Fatihah..

AMMAR YASIR said...

Takziah

AMMAR YASIR said...

Takziah

Papa Mifz said...

alfatihah untuk arwah...semoga roh nye di tempatkan di kalangan mereka yg beriman...amin...

ieda said...

alfatihah buat arwah
semoga keluarga dia tabah
sakit ape ye ayu ??

Mak Su said...

takziah

H.J said...

insyaAllah semuanya selamat di alam sana

cik cek said...

Al-Fatihah....Salam Takziah buat seisi keluarga..

Adzrien Shoppe said...

alfatihah... terasa sedih dgn kehilangannya.

mama maman said...

al-fatihah

mas saari said...

saya pun terima berita kematian hari ni, dua orang sahabat baik adik saya meninggal kerana accident..

al-fatihah untuk mereka!

akuzle ayu said...

al-fatihah... sakit apa, ayu?

emieysandra said...

alfatihah..salam takziah kak

teratai said...

ajal maut pasti datang,
salam takziah buat keluarga arwah...semoga ditempatkan dlm kalangan org2 beriman n solehah...amin

al-fatihah..

jeBateja said...

macam muda lagi kak...sakit apa erk..??

tun_telani said...

innalillahiwainnailaihirajiunn.. moga roh arwah ditempatkan dikalangan mereka yg beriman. salam takziah.

Nur-nba said...

Salam takziah.. Semoga arwah ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman. Al-Fatihah.. Sakit apa ye?

Azian Elias said...

INNA LILAH..

AL FATIHAH buat beliau...

norhidana said...

salam takziah utk akak sekeluarga...

juga al fatihah utk arwah sepupu akak

aku budak klang said...

Kita doakan semuga arwah beliau dicucuri rahmat...amin

Munnafendy said...

Innalillah.....

Syue Mustafa said...

Salam takziah. Semoga arwah berada di kalangan orang-orang yang beriman. Al-fatihah...

siti murni said...

takziah dan al-fatihah.

moga arwah dikumpulkan bersama orang-orang yang beriman..

kakchik@ella said...

AlFatihah.

aimaniman said...

innalillah... sakit apa arwah, nampak macam masih muda jer lagi kan..

Citarasa Rinduan said...

TERIMA KASIH SEMUA ATAS KOMEN, DOA KALIAN UNTUK ARWAH..
BELIAU MENGHIDAP KANSEL PARU-PARU.

ALHAMDULLILAH, PADA 6 FEB, JAM 12 TENGAHARI JENAZAHNYA SELAMAT DIKEBUMIKAN..

SELURUH AHLI KELUARGA TERDEKAT ARWAH MENGUCAPKAN TERIMA KASIH