CITARASA RINDUAN

Saturday, February 18, 2012

Cerekarama Jujur Aku Dayus TV 3.. Drama ini ramai yang bingung!!


Mengisahkan pasangan suami isteri, Edree dan Lisa yang hidup bahagia selepas perkahwinan yang berusia lebih setahun. Sebagai seorang pegawai berprofil tinggi, Edree memikul tanggungjawab besar di dalam syarikat. Suatu hari, dia ditugaskan untuk ke luar negara dan selepas lapan tahun keika dalam perjalanan puang ke rumah untuk melepaskan rindu kepada isteri tercinta, Edree ditimpa kemalangan menyebabkan dia koma. ~~ Sinopsis dari Akhbar


Drama ini, buat semua sahabat geng2 FB mahupun Blogger  yang melayan drama ini tak senang duduk…
Asyik tertanya2 siapa anak yang Aisya (lakonan Irma Hasiem) kandungkan?, apa hubungan Ed dengan Aisya.. wah!!!

Memang panas line wall aku, hahahhaha

Ulasan dari aku, blogger kurang tegar!!

Sebenarnya, Lisa dahulunya tidak mengamalkan gaya hidup muslimah…ingat lagi dialog yang Ed ucapkan buat Lisa semasa, Lisa memegang jubah di butik

Jubah, Tudung tidak dapat menutupi hati yang KOTOR..

Hinggalah, Ed bersusah payah ingin memperisterikan Lisa walau ayah Lisa seorang yang sangat tegas. Alhamdullilah.. Lisa berubah 100% kepada wanita muslimah

Apabila Ed memujuk Lisa ke Jepun, Lisa tidak mengendahkan.. hingga tempoh 1 tahun  berlalu, Ed kembali ke Malaysia, namun beliau mengalami kemalangan… hingga koma..

Disinilah, munculnya Aisya. Sahabat dari kecil (sama-sama tinggal di rumah anak2 yatim) yang menghadapi masalah, suaminya meninggal dunia ketika Aisya mengandung 4 bulan, hingga sanggup mengugurkan kandungannya

Tercetusnya masalah dimana Lisa tertanya2 akan perubahan yang berlaku pada suaminya semejak Ed sedar dari koma…

Akhirnya jawapan terlerai..sebenarnya berlakunya sesuatu apabila  Ed sampai ke Malaysia, Lisa telah dirogol oleh bekas pakwenya (lakonan Zul Ariffin), manakala Ed telah menyaksikan isterinya telah tidur bersama lelaki lain, terjawab sudah DAYUS yang diperkatakan... dan syukur, kerana cinta.. Ed dan Lisa kembali berkahwin semula untuk kali ke 2


24 ulasan:

NadiRah said...

hihihihi..
part zul mula2 tu nad x tgk...kih3..

cik belalang said...

tgk nk dekat last cite ni...

Hanih Borhan said...

Saya kena tengok drama ni dulu ni baru boleh dapat clear idea... Tak sempat tengok lagi... Tunggu link download nanti, haha...

Sari Yusa Ibrahim said...

Anti-klimaks laaa Ayu. Urmmmm, msti tak senang duduk Ayu tadikannnn, hihi

Deru Ombak said...

Dok pikir jugak, apa masaalah mamat nih?
Memula ingatkan si Ed lepas koma tak bleh berfungsi
Lagi... Isk.. ! Naseb baik terlerai persoalan.. :)

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

saya tgok separuh jalan.. lor 8 tahun ke?? kalau saya setahun pun tak sanggup pisah dgn hubby.. tapi citer ne best

Huda said...

Ayu, edd ke Jepun cuma setahun je, laporan akhbar tu salah tulis tu, hehe

..::..aRe-Na..::.. said...

kebingungan kan masa nengok tuh..
hehehe..last sekali rupanya
mcm salah paham la jgk kan...
beh jgk kan cite nya..tajuk tuh pon
semcm dh hehhee

H.J said...

kena donlod kalau macam ni..tak tengok lg

ejaescobart said...

Ayu,

mujur ada entri pasal ni.. tadi sempat tengok tang Ed bagitau doktor "saya nak ceraikan isteri saya"...

tak bleh jadi.. memang nak kena tunggu linkkay u tiub... hehehe

CiK FizA said...

ramai yang cakap bestt. Huuu~ rugi la xleh tgk td atas sebab2 yang tertentu. huu. x sabar nak download cter nieyh. :DD hee

azieazah said...

Kak Azie pun tengok cincai cincai saja.

Andaian Kak Azie lagi kelakar:

1. Edri kena AIDS sebab masa kemalangan kena luka dan darah AIDS masuk dlm badan dia.

2. Kena AIDS jangkit dari bini dia yang dulu sosial.

Tapi bab Aisyah tu Kak Azie dapat agak lak yg laki dia dah meninggal.

Cerita tu agak slow kan? Tapi Kak Azie suka lakunan BETO. Lakunan Nora pun ok tapi tak mencabar sangat.

senyumSOYA said...

xdak tv kat kolej laa kak..
huk3..x bley tgok.. T.T

Scarlett O'Hara said...

tak tengok!macam tak best je!

Acik Erna said...

ayu..acik tengok x habis..lagi la tak tau cerita..

anyss said...

Assalamualaikum,
Hu hu hu saya suka cara cerekarama ni "simpan" jawapan untuk orangtengok sampai akhir...walaupun ada masa macam bosan jugak nak tunggu.

jemarisuri said...

js layan kejap2 je citer ni sambil tu tengok citer robot di tv2...hehe

Areef Ibn Naim said...

salam,

sy ttido ms tgk citer ni mlm td, hehehe...

p/s - kak, sy tag tuk join ga abg. eq... if berkesempatan join yer...

zaidah said...

memang suspen n tertanya2 bila tengok citer tu malam tadik...

Fatin Mraz said...

sy tak tengok nih..

Rosniena said...

sakit otak gak fikir cerita ni,lakonan Beto memang bagus kerana berjaya membawa watak tersebut.Bila tau penghujung cerita dapat jawapannya lega sikit otak..hahah

Izan Ishak said...

ayu tau tak...izan sampai menitik airmata masa part last yg dorg rujuk semula tu. sbb rasanya kalau di alam realiti tak mungkin semua prg boleh buat mcm apa yg ed n lisa lalui tu... sangat kuat jodoh mereka berdua kan.

Ardini Humaira said...

dni tengok cerita ni... tapi awal2 tu geram sebab tak paham nape dia wat cemtu.. ending baru paham :D

mas saari said...

memang banyak pengajaran cerita ni... akibat sikap tak mahu berterus terang telah menyebabkan rumahtangga mereka jadi kucar kacir!