CITARASA RINDUAN

Thursday, February 2, 2012

Rupa ikan Sagai, menjawap persoalan kakcik Seroja



Ikan sagai ini, ada persamaan rupanya dengan ikan kaci,ikan merah dan ikan jemuduk… kategori ikan yang asalnya dari laut.. bukan dari air tawar…

Kebanyakkan pengemar ikan sagai ini selalunya akan memasak ikan ini samada masak asam pedas, kari, digoreng dan dimasak lemak pekat atau masak kicap..

Isinya yang tebal membuatkan rasanya yang sangat enak bila dimakan..

Kepala ikan sagai dimasak asam pedas

Telur ikan sagai dimasak asam pedas



22 ulasan:

Cik FaRiZaM said...

sy penggemar ikan, tp tak tahu la pernah makan ikan sagai ni ke tak. sedap nye, kegemaran sy kari !

Citarasa Rinduan said...

cik farizam--
dulu k,.ayu tak tau pun.. bila berniaga br kenal jenis2 ikan.. hehehhe

Lelaki Ini said...

cam sedap jek!

kakcik said...

Terima kasih Ayu kerana menjawab soalan kakcik. Kakcik ni nama je dah lama hidup, nama ikan pun banyak yang tak tahu! ;-)

Arina Shamsul said...

aish..belum lunch lagi ni..berliur pulak nengok ikan masak kari ni..hehehe..


done follow sini..jemput singgah blog ye..

Izan Ishak said...

pestime tengok ikan sagai ni ayu... sedap plak nmpak telur ikan sagai masak asam pedas tu...

Sari Yusa Ibrahim said...

sedap.. mak akak selalu masak asam pedas ikan sagai ni, kecur tengok telur dia Ayu...

Mas said...

ayu...tetiba mas rasa lapo...

Cik Chenta said...

huhuhu...sedapnya asam pedas....

norhidana said...

aduh kak... tgk asam pds kepala ngn tlr ikan...terliur tul lah... ish tak tahan

Pok Amai-Amai said...

Sluurrrpppppppppppp! Sedapnya!!!!! Rindu asam pedas!

Kakzakie said...

Tempat kita tak lari asam pedaslah ayu... terliur pulak dah kakak...

mas saari said...

suka ikan ni...sedap! Mas panggil ikan jemuduk..

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

huwa...adik tak kenal.adoii tgk telur ikan buat adik meroyan

eelobor said...

aku cuma tau beza ikan ngan ayam jer. tapi jenis2 ikan... memang aku fail. huhuhuhu

My Bloggie ! said...

huuuui teloq ikan tu sungguh menyelerakan ! :)

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY said...

eija pandai makan ikan jerk x tau pun jenis2 ikan ni..hehe

Fatin Mraz said...

owhh..ini ke ikannya.. hehee

Cekgu Maz said...

salam...wahh nampak sedap nie..bila la ley nak buat cam nie.. :)

jemarisuri said...

ikan sagai tu kalau nama lain ikan apa ye ayu..js tak pernah dengar plak..hehe


sedapnya dpt mkn telur ikan tu...hihi

gadisBunga said...

amvoiiiiii akak menayang ye.....? :p

Mak Su said...

maksu byk tak thu nama ikan