CITARASA RINDUAN

Saturday, February 11, 2012

Cerita tadi, Majlis perkahwinan sederhana dan sebaliknya


Majlis perkahwinan pertama

Yatie dan pasangannya, belum nikah..esok  jam 10 pagi br akad nikah dijalankan..
Bila pengantin belum ada disingahsana, anak daraku dan sepupuku nadia..posinglah depa..hehehhe

Terima kasih buat pengantin kerana beri sesuatu buat kami… majlis perkahwinan yang sangat sederhana bagiku, elok diamalkan….. tak membazir…. kalau ada jodoh anak daraku nanti.. aku nak buat macam nie...



Majlis pengantin kedua
Majlis perkahwinan di dewan..



Wah!! Sangat meriah
Kami sampai awal, kebetulan masa tu mempelai  JIHA dan ZUL sedang di ijab qabulkan di masjid berdekatan,jadi.. berposinglah berempat…



Sungguh, aku suka deco yang berlangsung didalam dewan tersebut.. sangat cantikkk.. sesuai dibuat bagi orang yang berkemampuan.. hak masing-masing samada sanggup keluar RM beriban….

Moga panjang jodoh kedua-dua pasangan…ku doakan yang terbaik buat mereka, lega hatiku bila dah ke majlis kahwin yang telah diundang, ikutkan majlis esok 12 febuary, tapi aku perlu hadir ke majlis perkahwinan sepupuku di senai….

PS:Guna cara itu, agar aku tak serba salah..

14 ulasan:

Deru Ombak said...

Salam Ayu..
Banyak undangan walimatul-urus ya..
Masa beginilah baru berpeluang jumpa sedara mara, kawan2 lama kan.

mamaijat said...

.....posing sakan lah korang yea....
mamaijat pun kenalah survey mulai skang...
kalau boleh nak konsep sederhana aje...
eh!!tapi biallah pulak anakanda nak buka mulut nak kawin ni....
mamaijat aje yang terlebih excited!!!!!

gadisBunga said...

bila ada banyak undangan, mmg kadang tu kite kene manage timing bebetul supaya takde pihak kecik hati kan. asalkan dapat menjenguk pun dah rasa lega kan.

azam said...

:) hehehe...da duit boleh...tapi kalau tak mampu buat cara tak mampu....jgn sampai berhutang sudah

mama maman said...

simple2 pun takpe janji berbahagia..:)

lieynanilaz said...

kalau saya kawin nanti...nak buat secara sederhana jerr....yg penting selepas kawin kena pakai banyak duit..

Azian Elias said...

sekarang ni nak kawin kalau tak ribu riban, kawin kat masjid je lah jawabnya ayu.. org sekarang penting kan all this kan..meriah sangat2. akak kawin sulu simple sangat2.. tak dak sanding2..hee

delarocha said...

musim kawen dah ni

Daddylicious said...

sekarang ni pelamin cantik2...

azieazah said...

Majlis kahwin yang menjadi simbolik mengumumkan sebuah ikatan.

Makan Nasik Beriani Gam dengan Air Bandung di kenduri di Johor... oh memang teringat!

LYAfrina said...

suka sgt g wedding caremony..sbb suka tgk pelamin..bju pgantin..make-up..dan hantaran... skarang semua dh cntik2 kan

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

adik akwen sederhana je dulu.tak la mcm org skrg ni sis

wan nurul hezrina said...

nurul time2 menghadiri walimatulurusnie selalu pastuh seminggu berak2.memang lagat perutnie mcm2

logorithm said...

Hmmm... I terpikir nih...

I pernah ke majils perkahwinan orang Melayu, tapi ia diadakan di rumah pengantin.

Soalannya, adakah masjid-masjid di Malaysia nih mempunyai kemudahan untuk membolehkan majlis-majils perkahwinan dilangsungkan di perkarangan masjid?

Adakah majils-majlis perkahwinan dibolehkan untuk berlangsung di perkarangan masjid?

:-p