CITARASA RINDUAN

Monday, February 20, 2012

Banjir kilat di jalanraya JohorJaya ke Tiram, Johor Bahru


Hari ini ku membantu ibuayahku yang ada masalah dengan kisah lama mereka.. alhamdullilah… dipermudahkan urusan mereka akhirnya..

Hanya Allah yang tahu.. betapa leganya daku sebagai seorang anak yang dapat membantu sewaktu mereka berdua menghadapi dugaan dariNya…









Laluan dari Majidee hingga ke Taman saujana, Kota tinggi… (sejak dari tengahari hingga petang) hujan yang lebat berserta kilat.. akibatnya menyebabkan kesesakan lalulintas…


Banjir kilat jua menyebabkan beberapa biji kereta dihanyutkan oleh air..
Alhamdullilah, perjalanan kami selamat…

PS: cuak juga perasaan hatiku, kerana selalu membawa pacuan 4x4, namun hari ini hanya membawa kereta…syukur, DIA menjaga kami yang tersayang 

~~ibubapaku tidak dapat meneruskan laluan ke mersing, insyallah.. bermalam di rumahku~~

11 ulasan:

mamaijat said...

.....Syabbas!!!!
semuga Allah memberkati dan merahmati usaha yang telah ayu lakukan...
semuga diberi ganjaran yang terbaik buat seorang anak yang telah membahagiakan kedua ibubapanya...
teruskan jadi anak terbaik dunia akhirat...

**sejuk kita ari ni....
alhamdulillah...

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

takpelah kak ayu..banjir tu buat akak dpt manja lama sket ngan ibu dan ayah akak.

Citarasa Rinduan said...

kak izat--
syukur alhamdullilah, lega sangat semuanya selamat...

terima kaish ats doa kamu kak...

lydia--
hehehhe, ibu disebelah kak skrang.. kak tak dapat nak BW hari ini.. nak lama2 bertiga dengan mereka

jemarisuri said...

alhamdulillah ayu...semuanya selamat..

best nye dpt bermanja2 ngan ibu dan ayah..js bln 3 nti baru dpt blk kg...hehe

tun_telani said...

alhamdulillah.. mmg gembira kalau dpt membantu ibu bapa. lebatnyer hujan kak, mcm musim tengkujuh kt ganu pulak.

Citarasa Rinduan said...

JS--
syukur... dalam kereta.. ayu tak henti membaca ayat kursi.. syukur.
kebetulan, ibu ayu susah nak tidur dirumah ayu.... akhirnya dia nak juga, itupun ayu guna ayat pujuk rayu.. hahahha


Tun--
syukur.....
tun, thanks singgah sini.. kak lama tak singgah rumah awak...(malu)
sangat lebat dik, rasa ngeri.. takut semua bercampur anduk

H.J said...

fuhhh,,kat sni tak hujan lagi..

Nur Hawa Mohd Zin said...

melaka baru hujan harini (isnin) kak

Tinta Emas said...

mesti banjir kat simpang dpn econsave tu kan?? saya tak ingat taman apa kat situ...desa jaya agaknya...

memang tempat tu selalu banjir kilat...

Izan Ishak said...

banjir pun ada hikmahnya ye ayu. dpt lama2 sikit ngan mak ayah ayu...

mas saari said...

sekarang ni banyak tempat kena banjir kilat kan? nampak sangat sistem peparitan ka malaysia kurang memuaskan..