CITARASA RINDUAN

Friday, February 17, 2012

Agenda di pagi jumaat DELAY? tak kisah punnn...


Semalam janji mau temankan aku ke JPN, pagi ini dia tamo pulak… ala… tak kisah pun.. lagipun IC aku masih elok lagi…. Cuma, jenis aku nie.. kalau nak kesesuatu tempat.. alang2 pasti aku nak buat apa yang sewaktu dengannya, secara tak langsung… jimat kos, jimat masa… aku kan tak suka pembaziran.. kuang2… (pagi jumaat aku sudah angkat bakul sendiri!!!) pitammmmmmm

Lepas, hantar umai.. aku panaskan badan dengan berbasikal selama 1 jam.. sorang2 pun jadi.. janji sihat…
Agenda petang nie?? Aku tak kisah, duduk santai2 dirumah pun okey… sebenarnya kalau cuti… apa yang berlaku pada aku, aku tak kisah.. janji keluarga di sini..



Nak tayang jemput2 a.k.a cengkodok daun sop kat korang, aku tau korang dah kenyang.. tapi nak tayang jugak!! (kasihannya korang yang jadi kawan aku kannnnnn)
Nak buat sambal kicap, guna cili padi sedia ada tertanam di keliling rumah…



Gambar nie aku ambil selepas cili padi aku dah petik, kurang cun pula tanpa lada cili merah yang menyinar.
Hasilnya??

Taraaaaa……………. Sambal kicap (awat aku tak tumbuk halus2 nie.. buat malu tayang kat korang jer)..


PS: Menu tengahari, plan nak masak ayam ungkap, sambal tomato yang hendak dilayankan dengan terung, pucuk ubi yang direbus… ada sesiapa mau tumpang makan tengahari??? Jommmmm, singgah umah…tapi tolong jangan bawa piring kosong eik, tapau2 tak boleh!!! hahahhaa




23 ulasan:

Kakzakie said...

Kakak yg tak minta pun dapat... kalau tak bawa pinggan kosong tuperware kat dapur Ayu kakak guna hahaha....

kakak pun belum buat IC baru lagi Ayu..

anyss said...

Assalamualaikum,
Saya suka cekodok, saya suka kicap, saya juga suka cili kicap...lagi suka makan2 apa saja asalkan benda makan.

Tak mau bawa pisiring kosong, tak muat nak tapaw, nak bawa plastik...muat banyak hu hu hu

[PCL] said...

menakutkan la tgk biji2 cili tuh...jauhkan dari kena apendik ! nauzubillah.

Citarasa Rinduan said...

kakzakie--
hahahhahah.. tupeware bawa yang mulutnya lebar tau.. jangan kecil2..

PS: en zalie yang pujuk semalam keluar ke kota tinggi, skrang dia pula yang mahu bermalasan.. hahhaha.. ikutkan sahaja

anyss--
waalaikumusalam
kalau ke citarasa rinduan, k,ayu akan hidangkan pelbagai makanan di meja kamu.. hanya kamu sorang..
ada syarat, janji habis...
kikikikik

plastik? hah!! nak gader2 makan tengahari dengan makcik sihir ya?

Citarasa Rinduan said...

PCL--
beza lada niekan PCL.. ianya sangat halus.. beza dengan cili biasa...
minta dijauhkan ya dr apendik..
ayu pun tamo

norhidana said...

mati2 ingtkan nugget td kak ahak3... kalu cicah sambal kicap msti sedap tuh... perkh tak hengat...

-alamak menu akak bestnyer.. nk join jauh lak

kakchik@ella said...

sedap tu Ayu. Lama btl KC tak buat cokodok. Krn entry ayu, KC nak buat la hujung minggu ni.

Acik Erna said...

ayu..nak sambal kicap..sedap u..ayam ungkep pun sedap..nanti kalau pi johor nak jumpa ayu jugak..nak makan he he

sahromnasrudin said...

BERBASIKAL memang seronok tp jangan sesekali abaikan keselamatan ya..risau kalau berlaku kemalangan

Izan Ishak said...

syok tu ayu... macam2 nak masak utk lunch ye... dah lama tak makan ayam ungkep.

cik cek said...

Akak nak tumpang makan....ada tempat lagi ke tuk akak...:)
Rajinnya berbasikal...exercise sungguh tu...:)

cucu umie said...

lepas nie ayie dh xmerasa dh sambal mcm gitu tu.. dekt perakxad kot.. huhu

Huszaini Haron said...

laaa ingatkan nugget... rupenye cekodok.. hehehe cantik sangat cekodoknyaa

erienz said...

wah, cedapnye jemput2, feveret tu...

munna said...

pergh...dpt cicah pisang goreng dgn kicap tu best juga.... fuyooo menu tghari ni bestnya..kalau lah dekat je sebelah rumah ayu..mmg munna tadah pinggan dah

miloais milo said...

baca note ayu tu - berselera tengok menu nya...
adehhhhhhhhh!~

Daddy Ziyyad said...

sambal kicap tu, kalau makan dgn goreng pisang pun best!

mas saari said...

sedapnya cekodok! lama dah tak buat..

Pok Amai-Amai said...

Aduh mak! Sedapnye menu tengahari. Dah lama tak mkn lauk ungkep nie Ayu!

Deru Ombak said...

Jauh nyer nak hulur mangkuk tingkat...

eelobor said...

dah setel ker ic ko?

azieazah said...

Suatu hari nanti, harus Kak Azie pegi jugak ke rumah AYU ni. Dera dia masak sedap-sedap!

Jaga tauuuu...!

Ardini Humaira said...

cekodok dappp betui dimakan waktu petang :D