CITARASA RINDUAN

Thursday, February 9, 2012

Ada kemalangan, serius aku gabra!



Kereta Exzora melekat dihadapan lori pasir, kejadian jam 2 petang jalan seelong berdekatan bangunan perlupusan sampah..
Aku gabra bila kemalangan berlaku dihadapan mata, mujur En Zalie cepat2 perlahankan kereta, dan telefon 999..
Itulah aku, terkedu!! Dah 10 minit baru teringat nak ambil gambar..
Kalau korang?? Apa yang korang dapat lakukan jika berlaku pada korang??

PS: al fatihah buat mangsa yang tersepit di dalam kereta, tak dapat diselamatkan kerana mangsa meninggal dunia ditempat kejadian..

18 ulasan:

kakcik said...

Kalau kakcik, dari jauh dah tutup mata! Selalu Abg Mus marah kat kakcik. :(

Citarasa Rinduan said...

kakcik kiranya kita serupa...
ayu pun seriau.. sungguh takut

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

alfatihah..kesiannyer mangsa kan kak ayu.adik pun panik klu benda ni berlaku dpn mata

Serunai said...

Salam ziarah. DaripadaNYA datang, dan kepadaNYA tempat kembali..

Kalamhati said...

innalillahi wa inna ilaihi rooji'uun..
hmm ngeri jugak tu..if kakchik pun mesti panik cem ayu gak

azieazah said...

Tumpang si mati kepada keluarga mangsa.

Kalu Kak Azie pun mungkin panik gabra juga... Tak pasti apa nak buat untuk beberapa minit pertama.

Areef Ibn Naim said...

salam,,

situ kan bukit kan kak... situ ada 2 lorong ms turun bukit tu patutnya boleh motong... tp die motong ms atas bukit tu kot kan...

jeBateja said...

Kalau saya...snap gambo terus...ahakz...

nampak sgt salah LORI...sudah MAKAN jalan oooo....JAHAT itu LORI...

mamaijat said...

.....kalau mamaijat...
if sorang2lah kan... pasti panik....
x tau nak buat ape2 kot....

if ada gang lain dalam kete...
panjang sikit akal kot!!!

Izan Ishak said...

kalau izan... mesti terkedu. tak sanggup nak tgk. lagi2 kalau melibatkan kehilangan nyawa...

jemarisuri said...

js jadi tak tau nk wat apa...huhu

eelobor said...

aku dah banyak kali jumpa kemalangan jalanraya, sampaikan mayat yang ada kat atas jalan pun ada gak. tapi entah kenapa, setiap kali nak ambil gambar, terasa berat hati jer....

mama maman said...

ayu... pg2 dah tunjuk gmbr eksiden.. berderau darah mama tau.. mama gerun dan selalu teringat blk kejadian eksiden mama dulu... mama pun sama je ngan ayu.. takut masih ada dlm diri.. mmg takleh tgk la..

**miss u too ayu.. xpe la.. mmg urusan ayu pun byk.. buat dulu yg patut ye.. blog tuh blh je bila lapang menziarah.. hehe..

Irma Ruhani said...

sangat trauma

Iza Teratak Usang said...

Assalam...
Lembut lutut rasanya di samping jantung berdebar-debar...

Kella said...

ishh.. kalau kita pun dah seriau giler.. cepat cepat istighfar la segala macam baca! berdebar debar je rasa! hmm

aku budak klang said...

eee...ABK kalau eksiden2 malas nak tengok...takutttt...semangat tak kuat la...tapi kalau sikit2 boleh le, pernah dolu2 mat motor eksiden dpn mata...3 mamat blur2 ayam...ABK hantar g hospital, smpai kwan2 kata beraninya ko bawak lelaki 3 org dlm kete..kalau diaorang buat apa2 cmana...ABK jawap..hek eleh kalau dah mata siap tertutup cam tu berdarah sana sini....takan ada nafsu nak buat jahat kot...susah2 ABK brek emergency je kasi mereka keluar ikut cermin depan..hahaha..siap pak polis ambik statement..ntah hidup ntah mati mamat2 tu..yg sorang cam parah..tak gerak2

© Elee Mardiana said...

Ayu, yang kemalangan ni abah Wana, Nur Safwanah Ramli, adik kita kat FB tu... sedihnya akak bila baca cerita ni.