CITARASA RINDUAN

Friday, February 3, 2012

Umai dah lukis gambarku!!!


Lama aku nantikan anak daraku melukis gambarku..ingat lagi entry gambar en zalie dari kacamata anakku itu?, jom baca sini
Selepas umai melukis gambar abahnya… dah bila dapat komen dari sahabatku semua minta umai lukis gambarku. Pelbagai ayat aku gunakan untuk memujuk umai agar melukis gambarku.

Umai buat muka dekkkk jer, jawapannya tak payah nak paksa, biar dia lukis tanpa paksaan
Dan akhirnya, semalam.. masa aku melayan pelanggan.. dia angkat tinggi2 kertas yang ada pada tangannya,, ku tanya itu gambar apa, besor biji mata aku, hahahahha..

Umai jawab, itu ibu…. Yessssssssssss!! Akhirnya..
Jom.. tengok gambar aku dari kacamata anakku sendiri…


Jari tangan cukup ada 10, Cuma jari kaki jer ada 9.. hahahha… kebetulan semalam aku pakai baju warna merah.. betullah tu.. Cuma atas kepala ada biku2.. ala2 rambut!! Eikkkkkkkkkkkkk dan ada bonggol diatasnya.. alamak…….

Aku tanya kenapa atas tu warna merah, dia kata itu tudung ibu….. (korang jangan salah sangka pula aku pakai bonggol tinggi macam unta tu ya…)


Terima kasih anakku, sekarang gambar en zalie dah ada teman…..
Ya.. ibu akan simpan untuk selamanya.. sebagai bukti kasih sayang yang kamu limpahkan buat kami berdua… 


13 ulasan:

kakcik said...

Walaupun lukisannya begitu, pasti di hatinya Ayu adalah Ratu. :)

Huda said...

Hasil kerja anak sangat jujur, sweet ayu..

Miss Butterfly said...

alorh... huhuhu





ni yang cepatcepat nak kawen ni! :p

jemarisuri said...

wah ada couple lukisan tu...hehe

lepas ni blh lah ayu frame wat kenangan umai time besar nti..mesti dia tak percayakan lukisan tu...hehe

Mas said...

terharu mas rasa tengok gambar umai tu..
sama macam anak2 mas...
suka lukis gambar keluarga...
itu tandanya kita sentiasa dihati anak2...

Kakzakie said...

Umai sayang... kenapa jari kaki ibu sembilan? Kena tambah satu lagi...

Izan Ishak said...

comel sangat lukisan umai tu ayu.. tulus dari hatinya yg suci...

mama maman said...

pandainya umai melukis.. ada rupa la cam org.. hehehe

aJa said...

wahhh...ada bakat terpendam umai ya..

insyaallah kalau digilap akan berjaya

Pok Amai-Amai said...

Alalalalala! Pndi betul Umai melukis! Cute je!

mas saari said...

pandai umai lukis!

norhidana said...

heheheh.... yg pnting dia dh pandai lukis dh... tak lama lg kalu di asah bakatnyer msti lg cun heheheh

Cik Chenta said...

seram tgk kuku ibu...hahahaha