CITARASA RINDUAN

Friday, February 24, 2012

Ku kira anak gajah… rupanya?


Baru pulang dari perkuburan islam Kampung Sungai sayong…
Jejak kaki ke tanah,..aku dah bau aroma ehem!!!! (harap korang faham) baunya harummmm.. hahahha


Cuba teka tapak apa kah itu??
Dan tompokan apakah itu??

Dahhh, Tak payah nak serabut kepala korang, kalau korang nak tau. Jawapannya itu tapak kaki lembu. (jawapan dari pengali kubur)


PS: tapi, aku agak konfius, sebab tapak lembu tu tersangat besorrr, dan tak logik, zaman sekarang gajah masuk felda...lainlah dulu2... zaman aku 12 tahun kebawah, gajah memang banyak di kampungku... habis tanaman semua tumbang.. 

14 ulasan:

kakcik said...

Apahal lembu masuk ke kawasan itu?

azam said...

kat kg saya sekarang kubur dah berpagar dan berlampu utk elakkan lembu dan kambing memakan bungaan yg ditanam....alhamdulillah

malam² pun boleh menziarahi kubur

Kakzakie said...

Suspen je Ayu nie. Kakak ingatkan betullah gajah...

Citarasa Rinduan said...

kakcik--
tu lah yang konfius.. macam ada y tak kena

azam--
tadi, saya ada usulkan.. rasanya mmg kena pasang pagar,
kasihan.. tanah kubur banyak yang rosak...

Citarasa Rinduan said...

kak zakie--
kannnn...
ayu pun terkejut pada mulanya.. atas tanah kubur.. besar2 tapak kaki lembu tu... ingatkan anak gajah..
hheheh

Sari Yusa Ibrahim said...

anak lembu obesiti tu...

Sari Yusa Ibrahim said...

eh, silap.. bapak lembu obesiti.. hihi

gadisBunga said...

betul ke lembu kak??

norhidana said...

betul ke lembu kak? huhuhi mls nk siasat sgt kot pengali kubur itu...

Mama Hanim said...

besar btul kesan tapak kaki tu.. musykil kan..

FirZie83 said...

napa la kubur tu x da pagar kak???...huhu...sampai lembu masuk dlm kawasan..kalo khinzir...lagi la tak best didengar kan kak?better ada pagar la kalo kat kubur...

ieda said...

tapak kaki lembu ye dik
ingatkan yg itam tuu tai dia ekek
besar tuu tapak kaki lembu macam tuu .. ;)

Pok Amai-Amai said...

Tanah lembut tuh. Dalam betul. Hahahah...ouh, tapak kaki lembu? Bsrnye?

Munnafendy said...

xda org jga ke smpai lembu boleh masuk situ? kalau gajah masuk lg la ada yg xkena =)