CITARASA RINDUAN

Sunday, February 5, 2012

Drama: Suami Terpuji tv 9.. Drama komedi buat aku gelak sampai sakit perut!!


Sempena maulidul Rasul, tv 9 banyak mempersembahkan drama terbaik yang lebih menuju kearah keagamaan.

Malam tadi, aku dapat layan drama ini sambil menunggu pakaian kering dimesin basuh… maklumlah MAID 4 hari bercuti

Drama ini dibintangi Wahid senario sebagai fariz, Rozita che wan sebagai Fara, lakonan sebagai suami isteri dengan berjiran dengan Bell sebagai En Muda dan Azza Elite (yang belum dikurniakan zuriat).. 

Pelbagai kisah lucu yang berlaku akibat En Muda , sanggup berbuat apa untuk menarik perhatian ustazah.. berjogging dihadapan rumah, paling lucu baling angry bird bentuk hati.. hahahaha semata-mata mahu menarik perhatian Ustazah Nini guru ngaji Ain anak kepada fariz dan Fara


Manakala, Fariz sanggup bertukar menjadi suami terpuji seperti belajar solat. Belajar mengaji, berbuat amalan kebaikkan, pakai celak,kononnya nak ikut sunah nabi,. kerana kawan dipejabatnya yang mengamalkan sifat rasullulah dinaikkan pangkat.. 


Tertinggal solat subuh… kelaut,…hahhahaa..


Sedekahkan RM, beratus2 ko pada peminta sedekah….. hingga keperluan utama pun beliau sanggup tak jadi beli..  kalau sekelping tu patut, ini dia sedekahkan berkeping..... hahahah

Setelah beberapa kali diduga, barulah Fariz mendapati segala kelakuannya sia-sia kerana amalanya telah melebihi pada yang sepatutnya, dia membantu En Muda untuk berkawin dengan Ustazah Nini dengan mengajar pelbagai cara seperti belajar doa bernikah



Bila rahsia terbongkar, barulah mereka dapat mengetahui selama ini ustazah yang mengajar keagamaan adalah Nenek baru Ain.. bermaksud isteri baru Pak MUD yang selama ini dinikahi secara senyap selama setengah tahun.. kiranya suami yang paling terpuji adalah Pak Mud


Kikikiki… suami terpuji memang molek ditonton buat seissi keluarga… mengajar tentang gaya kehidupan masyarakat kita yang sering terpesong dengan belajar agama kerana ikut-ikutan, bukan kerana keikhlasan

6 ulasan:

msredcheesecake said...

Saya layan gugurnya dosa tv3....

mama maman said...

mama lyn tv3 la mlm nih... sedihnyer cite nih..

YaYaNsMuM said...

owh...last nite sy layan tv3, al-ikhlas, :) Kalo Wahid pelakon, sure kelakar la...huhu...

Teenager Housemaid said...

hahaha..
ala, macam best je..ruginya tak tengok..:D

-gedek! said...

hamid gurkha rocks!

jeBateja said...

den koje lah kak....aisehhh..time den koje je citer best2...time citer best2...den koje...pehh...mee bandung satu....ahakz