CITARASA RINDUAN

Monday, May 30, 2011

Kehidupan sebagai tukang masak...

Assalamualaikum

Selamat pagi isnin sahabatku semua...

Hari nie  bangun awal sedikit.. jam 4 pagi, adik beradikku dan abah dalam perjalanan pulang ke KL, maka.. mereka singgah sebentar untuk pulangkan kameraku... terlanjur bersua.. kami berkirim salam.. moga selamat perjalanan mereka ke sana.. amin

Kalau dah bangun awal... aku ambil kesempatan sahur. Moga-moga semangatku kuat walau menghadap lauk pauk dan memasak... insyallah.. pasti berjaya..,   8 tahun  kehidupan sebagai tukang masak... sure  ‘puasa’ tak menjadi masalah... asal bumbu ku tahu sukatannya.

**********************

Kalian pasti hari ini bekerja, atau sahabat yang bergelar GURU masih bercuti.. 2 minggu kan?? Walau apa jua yang kalian lakukan pada hari nie... ku doakan semoga kita ‘dipermudahkan’ olehNYa...

Amin......

PS: sementara nak menunggu azan... BW dahulu.... bak kata kak azie azah. Adegan merempit di blog kawan-kawan.. hehhehheh, jangan jumpa makanan udahlah.. ada kang, kena buka puasa awal-awal.. hehehe

30 ulasan:

Nieza said...

Assalam Ayu, awalnya bangun tu....org disini belum tido lagi tau...hehe selamat berpuasa yer ayu..:)

Citarasa Rinduan said...

NIEZA--
WSALAM NIEZA... OOO.. disana, masih malam ya, selamat malam utk kamu sklrg..
amin...Thanks ya.

iBu...gUru said...

assalamualaikum ayu ...... aelamat berpuasa ........... dan selamat berbuka

~izan~ said...

lama tak dtg sini.tak sempat la ayu yg ayu =D

slmt berpuasa..seronoknya jd tukang masak,mesti semua masakan di hujung jari je..

eelobor said...

perghhh....entri di taip jam 5.53AM yang mana aku masih lagi dok tarik selimut. huhuhuhu

So Shy Lady said...

salam ayu,
nak knal boleh? hihiiii

sarah-najwan said...

ayu mesti byk skill masak sb da 8 thun..

akak ni bab masak kureng sket..
selamat berpuasa dan berbuka nanti

bujal X said...

saya da lama tak pose sunat~~dugaan kuat sangat~haih~~

ibuintan said...

Apa khabar Ayu hari ni, moga sihat dan ceria walau berpuasa sunat

dah lapan tahun, mesti sedap masakan Ayu.. bilalah dapat merasa

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

selamat berpuasa ayu.. moga dipermudahkan...
ayu tentu seorang pro sebab dah 8tahun pengalaman memasak.. mcm akak ni.. msk utk family bolehlah.. itupun asyik merenung resepi kalau utk menu yg lain sikit dr biasa.. bila nak msk dlm kuantiti yg byk pulak.. mulalah gelabah & tak confident.. hehe..

I'm Cida- This Is My Photo Blog said...

8 thn jd tukang masak, mesti masak main campak2 je kan sbb dh tahu selok belok menu..huhuhu

Mas said...

awalnya ayu bangun.......

selamat berpuasa ayu...
moga dipermudahkan segalanya...

norlie said...

selamat berpuasa...

Kakzakie said...

Kalau dah nama pun punya restoran sendiri, campak apa pun dah expert sukatannya dan apa yg diperlukan ada di hujung jari....

norhidana said...

selamat berpuasa k ayu...
semoga akak tahan dugaan mencium bau2 lauk2 yg sedap2 tu yek...
jgn akak lupe sampai duk merasa sana sini hehehe..

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

salam..lama suda x singgah sini..selamat berpuasa..bg tukang masak small matterlah kan kalau tgk makanan x terlior punya..

Nur Hawa Mohd Zin said...

salam kak ayu : awe tak buat apa2 pun...huhu

azian said...

kak ayu...
sy lom ganti lg puasa nih...adoyaiiii....

p/s kak, sayu hati bila teringat akak nak makan kek sy....insyaALLAH...sy akan cuba tunaikan hasrat akak...rasa serba salah pulak kl ade org nak mkn air tangan kita tp tak dapat kan???heheheh


sabo2....tungguuuuu

ainnoraini said...

saye pun awal jugak bangun pagi tadi ayu...tapi bangun untuk bersahur jer...

eiela said...

dah biasa takde hal punya tuh..


Latest Entri :
Monday Blues

Daddy Ziyyad said...

selamat berpuasa..

memang dugaan kan buat si tukang masak...tengah puasa, masak lauk pelbagai jenis....hehehe

Adinda Amy Sensei said...

apa khabar kak ayu?? lama tak menyapa..

EiJa ZaQuaN said...

Salam ayu,

Ayu msti la dh expert kan.., tp msti penat jdk tukang masak ni kan..awal2 pagi dh kena bangun..

anyway selamat berpuasa ayu, eija ada 3 hari lagi nak kena ganti ni..hehe..

Ati Masrif said...

awai bangun ...

banyak rezeki masuk tu ayu :)

CT NoArIzAh ArIs said...

Dulu abah sy juga seorang tukang masak malah memasak untuk staff dan pegawai tentera TUDM.. tentu dia juga merasa cabaran memasak di bulan puasa seperti kamu.

munna said...

selamat berpuasa ayu....klu dah tukang masak mmg tahu sukatan yg betul utk masakannya kan...

daddyzkool said...

cubaan dan dugaan...bukan dtg dari makanan tapi manusia yang kita kenali...saja2 menyakat...hehe

gedek! said...

"Tukang masak kereja nya enteng... Bangon pagi masak nasik goreng..."

Betol ke...?

diana said...

selamat berpuasa ya..
tu semua ujian la buat kita masa puasa ni..

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

selamat berpuasa ye kak ayu..maaf lmbt sampai hr ni.sbb entri kak ayu dah jth bwh..bawah akak post entri.