CITARASA RINDUAN

Wednesday, May 4, 2011

Berhati-hati ketika berbicara..

Assalamualaikum..

Kadangkala adat berniaga ada pasang untung ruginya,
Ada pasang senyum tawannya
Ada hiba dan ada sendu di hujungnya.....

Namun tak semua yang kita lihat sama seperti yang kita imaginasikan..
Tak sama seperti yang kita tontonkan
Walau senyuman penuh dipamerkannya
Walau layanan terbaik di berikan..

Kerana kita manusia,
Hati lain-lain walau warna rambut kita sama warnanya
Di dalamnya mudah terasa atau mudah terluka
Berhati-hati ketika berbicara.......

(PS: berhati-hati bila menutur bicara, yang pasti tak semua orang suka kita dan tak semua orang tak suka kita, pesanan untuk diri dan teman-teman)

20 ulasan:

eelobor said...

wah....adakah bicaraku mengguriskan hati kak limah? huhuhuhu

Sunah Mohammad said...

betul tu kak..kadang2 kita terlepas cakap...tak sedar ada hati yang terluka..

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

ye sis..lidah mampu membunuh.kan ramai yg kata camtu.

Citarasa Rinduan said...

eelobor--
opss....
hehehhehe...
alhamdullilah, baik hati ko...

sunnah--
setuju sangat.. yang terasa kita... mujurlah kak ayu nie cepat fikir...
so layan yang terbaik..
lagi baik..
dia pi cepat2

LM--
setuju dgn komen LM...telajak bicara boleh di undur.. kan??

sarah-najwan said...

yezza...yg penting kita tahu keadaan itu..adat berniaga mmg gtu...

akak pom ada pasang niat nk bukak restoran nati..ehhehe..

Citarasa Rinduan said...

mama sarah najwan--
nanti kutip pengalaman ayu eik, lepas tu baru ada kekuatan utk berniaga kedai makan..

Cikgu Nurin said...

Akak ada mengguriskan perasaanmu tak Ayu sayanggg...?????

Ayu, akak nak tanya satu benda..Ayu asal Muarkan? sepupu / saudara penyanyi Ramlah Ram? jawab dulu, kalau jawapannya ya, ada benda lain yg akak nak tanya...sekian lama...

norhidana said...

betul ckp akak tuh... tak semua org yg suke apa yg kite ckp walaupun kite berckp betl, sbb hati org sume tak sama...

Citarasa Rinduan said...

cikgu nurin...
ya.. ayu mmg ada kaitan dgn ramlah ram....

ttg guriskan perasan kak tu... tak betul..hehehhehehe

Citarasa Rinduan said...

dana--
kalau senyum pun dah dikira salah.. nak buat macamana??
sabor jelah jadi perniaga

azian said...

kak...
sy sgt sensitip...sgt mudah terasa...tp kdg2 bila sy cakap pun ade gak yg terasa...camno tuh???

Citarasa Rinduan said...

azian--
ku tahu sikapmu..hehehheheh

siti murni said...

sungguh tiada maksudku untuk mengguris perasaan mu...ayu..huhu..
mintak maaf noo..kalau ada tersalah bicara.....

siti murni said...

sungguh tiada maksudku untuk mengguris perasaan mu...ayu..huhu..
mintak maaf noo..kalau ada tersalah bicara.....

Encik MamaT said...

orang tua2 kata kerana pulut santan binasa.. kerana mulut badan binasa... hehe...


kedai kat mana?

Citarasa Rinduan said...

siti murni--
elok sungguh daku dapat berkenalan dgn kamu..
elok dan molek tutur bahasamu
kalau lah siti customer tetapku..
mmg ku buka seluasnya pintu citarasa rinduan utk mu..hehhehe

encik mamat--
setuju sangat2 komen kamu..
di jalan kulaijaya-bandr tenggara., johor

alinac lover said...

btol kak~ xsemua org suka kita :)

Areef Ibn Naim said...

salam kak,

terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata? so, fikir dulu sblm cakap... sbb pulut santan binasa, sbb mulut badan binasa...

Citarasa Rinduan said...

yong--
kamu dah lalui sebab kamu peniaga.. ada sedih ada gembira... kan??

cikgu azreef--
wasalam dik.
setuju komenmu.. kak ayu tetap sabar selagi dikandung badan...

mama maman said...

Ayu: kekadang bila kita lembut org pijak kita.. tp bila kita tegas org pandang remeh kat kita... bila kita diam org kata kita lemah...


tak tau mana letaknya diri bila diri diperkotakkatikkan.... hhhmmm..

yg mampu termenung.. masa depan apakah akan aku tempuh... sabar je la...