CITARASA RINDUAN

Monday, May 9, 2011

Panas.........

Cuaca panas, tapi citarasa rinduan ada masalah ais batu
Entah kemana hilangnya supplier ais batu di citasarasa rinduan
Ikutkan hati aku yang panas, dah lama aku buat sendiri ais sendiri..
Ikutkan hati aku yang membara, dah lama aku tukar supplier lain

Tapi...
Kat sini hanya ada sebuah lori yang bekalkan air batu...

Agaknya nasib aku mungkin agak baik...
Walau cuaca panas
Customer tak kisah..
Teguk air masak atau air suam pun tak apa
Asal air manis dapat membasahkan tekak..
Tak sejuk tak apa...
Janji aku sediakan air minuman tin.....

Tapi.. sampai bila??
Hujung-hujung emosi aku yang sejuk
Bertukar ke mood yang panas....

Rasanya...kalau customer kurang aku nak buat ais kiub sendiri...
Dah malas nak panaskan hati!!!!!!

PS; bila mood panas, mandi air sejuk takkan mampu atasi.........



19 ulasan:

maszmadi said...

wah panas sungguh nie..... jangan ler gitu ayu, nanti sian kat supplier air batu tu, x der costumer tegar nak beli air batu dorang.. haha

gadisBunga said...

semalam pun panasss sangat. tidur berpeluh2 walau bukak kipas!

My Little Diary said...

bawak bertenang
jgn panas hati sgt
bimbang tekanan darah naik mendadak
hehe
cheers...

Bigdaddyz said...

mahal mesin ais tu tak berbaloi kalau beli pun...dan cepat rosak gak...

miloais said...

dah banyak hari tak hujan
kat KL - ni hari ke 4
memang terasa teriknya

sabar ye ayu!

bujal X said...

akak~beli ice maker la~~yang macam kat kedai mamak tu~~

wahida said...

huh...mmg panas benar ni hati ayu...sabar...kita bakor jer...ngeee....

NadiRah said...

panas2 nih teringat pulak ABC dekat kg melayu majidee...
sedapnyer kak~

missbby said...

memang panas nih..huhu

Ummi said...

Waaaaaaaaaaaahhh panazzzz eh...akak sejuuuukkk..ekekkee...sabauu Ayu sabauuu..hehe

Dr Mohd Hafiz said...

Memang menguji kesabaran... :)

Mas said...

memang panasss cuaca sekarang...
sabar jerk la ayu...

Izan Ishak said...

cuaca skrg mmg panas betullah ayu.

alahai supplier ais buat hal ye. nak kena babap ni!

Kakzakie said...

Ayu kakak rasa dah samapi masanya ayu buat sendiri seperti yg dah terdetik di ahti itu. Kena keluar kos sikit tapi akhirnya boleh guna selamamnya. Boleh jual lagi kat restoran sebelah-sebelah.....

munna said...

sabar je lah ayu..lepas ni pakat beli je mesin air batu... jadi supplier kat situ...

diana said...

panas memang panas ..
kalau lori ais datang ambik lebih sikit.
mana tau esok tengok2 ais habis lagi dan dia lambat lagi..
heheh

ainnoraini said...

mmg panas sangat cuaca kat luar tu...

sabar...ayu ye..

eelobor said...

huhuhuhu, akak ku tgh kepanasan nih. agak2 boleh di buat telur separuh masak tak ?

Nur Hawa Mohd Zin said...

tak kan ais cair..pagi tadi pun kat cafe ofis ais tak da kak...pelik