CITARASA RINDUAN

Wednesday, May 25, 2011

Apa itu kehidupan?

Assalamualaikum..
Selamat pagi sahabatku sekalian...
Pagi nie aku terjaga awal... syukur, kerana setiap hari aku sentiasa bertuah dikejutkan olehNYa, untuk menikmati satu hari dan satu hari lagi nikmat kehidupan, insyallah.. selagi ku bergelar hambanya... ku berserah kepada yang maha esa...
Amin
**********************
Kadangakala terfikir di benak ku apa itu kehidupan?
Kadangakala akal menguasi nafsu, hingga aku terlupa aku seperti kalian....ada waktu segarnya, ada waktu lemahnya , hanya sedar bila pening dan batuk melanda....itu “warning” awal
Syukur, tidak seperti insan yang lain, menderita terlantar lamanya di atas tilam, tidak berdaya menguruskan diri, apatah lagi nikmat makan dan minum di tarik balik
**********************
Dan ku bersyukur, kerana sentiasa di kelilingi ahli keluarga dan sahabat yang sentiasa mengambil berat tentang aku, dikala insan lain menderita kehilangan insan-insan yang tersayang....
Dan mengingatkan pada aku.... bahawa hidup mati itu pasti...


PS: akhir-akhir ini, aku memang agak sibuk.... hingga satu waktu ku rasakan perlukan ku hentikan sahaja aktiviti berblog ku ini???

Terima kasih sahabat kerana sentiasa mengingatiku dan memahami situasiku kini....

33 ulasan:

eelobor said...

melebihkah satu2 pihak? huhuhuhu, i like this statement ar.....

Sury said...

Alhamdulilah...hari ini aku hidup lagi untuk meneruskan kehidupan...blogging dan realiti

Miss Mirror said...

Ya, mati itu pasti. Memang seram bila memikir ttg kehidupan baru di alam sana ya Ayu, entahkan apa nasibnya. Sering saja MM berazam utk membaca Surah Al-Mulk (utk menerangi kubur kita) tiap mlm sbgmana disaran oleh Ustazah, tp godaan2 mlm ada2 saja yg menyerang. Cemana tu Ayu? Marilah kita saling ingat mengingati.

Along Maklong said...

Alhamdulillah..
semuga kita terus taat sebagai hambaNya.. redha dengan setiap ujian.. syukur dengan rahmatNya..

p/s.. sepertinya berblogging ini ada jalinan silaturrahim.. so, jangan hentikan.. teruskan biarpun hanya sebaris ayat.. (cewah maklong..)

abuikhwan said...

Disaat kita gembira dengan munculnya mentari pagi, seringkali kita terlupa telah berlalu sehari dari usia kita...

salam blogger...

Encik MamaT said...

begitulah kehidupan.. ada baik ada buruk... yang baik kita ambil.. yang buruk kita jauhkan...

Mas said...

alhamdudillah...ari ni masih berpeluang bernafas dengan izinnya....
ayu...jangan stop berblogging tau..
klu sibuk..tak pe...boleh berblog dimasa terluang...
kita semua masing2 ada tanggungjawab...

cik pulau said...

takpe kak ayu..
cik pulau paham kalau dah buzy tu..hehe..

cik pulau pun bersyukur pagi ni dikurniakan nyawa lagi..^^,

Kakzakie said...

Assalamualaikum Ayu,

Usah jadikan blogging paling utama dalm agenda harian kelak kita tersepit....

kakpah said...

Mana yang patut didahulukan, kita dahulukan. Berbloging cuma memenuhi bahagian yang sedikit dalam keperluan kita.
Take care...

padlie said...

urusan hidupyg utama..
blogging ni perkara kedua..
insyaAllah, semua faham..
take care!

Jom kenal Sistem Suria kita

mama maman said...

mmg sedih bila kwn tak jengah blog kita tp lagi sedih jika kwn kita susah hanya kerna nak senangkan hati kita.... just do ur works or ur life... blogwalking saja bila free.... hhheee.. jgn jadikan ia satu beban ayu ye...:)

bujal X said...

saya da bosan berblogging la kak~~nak berenti bole?he~~

Kamsiah said...

salam
dahulukan yg penting...

dieya said...

dun worry k ayu.. ada masa kita bz.. ada masa org lain bz.. nama pun blogger part time kan :-)
take care sis!

yqnq ellyana said...

jgn lupe kesihatan akak :)

jom join my contest
http://alyaeyanaqaisara.blogspot.com

Sari Yusa Ibrahim said...

Alhamdulillah, kerana dipertemukan dgn insan yg bernama Siti Ruhayu

Nur Hawa Mohd Zin said...

maaf cakap kak...kadang2 awe rasa penat sangat dengan dugaan dan kehidupan yang macam tak adil

cik cek said...

Ayu...tak dapat disangkal ...hidup dan mati itu pasti...
Selagi ada hayat...sentiasa bersyukur ngan apa yang ada...

Dunia blogging...sekadar mengisi masa2 senggang kita....ada masa...ada waktu....kita bersembang dialam maya...bila sibuk....teman2 amat memahami....

siti murni said...

setuju dengan kak azie! no issue lah! Ada masa kita busy sangat2...ada masa senang. Macam siti pun sama...kadang2 tak sempat BW semua blog...tapi bila free..insyaallah..memang tak miss!

take care ya Ayu!

norhidana said...

salam k ayu...

kadang2 bile kite tpkirkannye mmg kite rasa yg terlalu banyak blum kite capai... tp kehidupan kn terlalu subjektif.. terlalu bnyak cabangnye...

apa pun kn kak, walau camne pun kite sbgai manusia kehidupan mmg 1 yg pasti kite harungi utk menghadpai 1 lg kehidupan yg pasti kekal di Sana

Panglima Muda said...

salam dah lama tak tenguk komen , takut terlupa pulak... sihat disana

kella said...

kita pun bz loni... selalu jugak lambat je datang jenguk kawan kawan.. dan kak ayu pun kita lambat2 nak jenguk.. tak sempat.. tapi kak ayu pun faham kita kan... kita harus saling faham memahami...
bukan tak sayang...
saayaaaang... =)

CT NoArIzAh ArIs said...

Assalam... jg kesihatan jgn paksa diri.. klau ayu tak dtg blog sy pun sy tahu ayu sdg sibuk sbb ayu tak pernah lupakan kwn2 kalau ayu ada masa utk BW. Lagipun ayu wanita berkerjaya kena utama kan mana yg lbh penting kesihatan,keluarga dan diri sendiri.

Ati Masrif said...

salam ayu,

syukur alhamdulillah diberikan
kesihatan yg baik kan..
itu yg paling penting

ada puak2 ke...

kita ok jek

^___^

Amy Syaquena said...

Kak ayu dahulukan yang penting kak , blogging nie dorang semua sedia maklum , bukan akak je ramai lagi blogger yang sibuk...

munna said...

munna pun bersyukur masih di beri kesempatan utk hari ini...

zarazueyin said...

semoga kak ayu dan keluarga sihat dan bahagia sentiasa....amin

Yan said...

Ayu,

blog ni kira macam rumah lah. rumah kita hak kita. kalau penat dan tak sihat, tak payah kemas rumah.. ok tak?

senyumSOYA said...

kak ayu..heheh.rindu gak bile kak x buat entri..hehehh..
tapi utamakan yang penting lagi baik..
blog sebagai tmpt untuk lepas rindu.. betol x? hehehh..

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

relaks la sis ayu..miza pun tak larat nak bw.bkn sbb busy tp tak larat.huhu

ibuintan said...

Ayu... kita masing2 ada kehidupan sendiri yg perlu dilalui, ada masa sibuknya

jangan bebankan diri dengan memikirkan masalah lain... masa luang baru kita berbloging

akak pun sama macam Ayu juga

jeBateja said...

kita manusia biasa kak....kadang2 ok...kadang2 tak....

kadang2 buat puding jadi...kadang2 tak....ahakz