CITARASA RINDUAN

Monday, May 2, 2011

Rezeki 1 MEI

“Assalamualaikum...
Ayu.. kakak nak minta tolong sangat2... ayu kena buatkan mee bandung untuk RM ***.** urgent... ini untuk renionbekas  pelajar SPM 1992... kami ada masalah dengan suplier makanan... bekas pelajar semua dah kumpu di dewan ******** acara jam 2 petang.”
Suara di sana cemas.... mungkin tergaman dengan masalah yang melanda acara renion mereka...

Glupp... glup.. aku terkedu....... banyak tu..... boleh ker aku ambil tempahan nie?... ada 2 jam jer masa yang perlu ku peruntukkan untuk membuat mee bandung tersebut... masalah lain.. hari ini ( 1 mei) pelanggan datang tak ku duga.. memang luar biasa..

Mulanya dugaan aku meleset, ingatkan 1 MEI kurang pelanggan.. tapi, alhamdullilah..rezeki 1 MEI...aku dapat siapakan tempahan tersebut... dan ku layan sebaiknya pelanggan yang datang...

MORALNYA:Tahun hadapan.. rasanya aku takut nak alami cabaran 1 MEI berniaga seperti semalam... aku boleh pengsan ooooo......

PS: balik rumah malam tadi, yang aku ingat hanya air suam untuk ku bersiram dan tilam king koil ku...........

22 ulasan:

IMANSHAH said...

alah bisa tegal biasa

mamaijat said...

....congrat!you are great!!!
sayang ayu....

Syafiq Rosli said...

good job kak..

Mas said...

alhamdudillah...semuanya berjalan lancar.....

Mat Gebu said...

Syukur, hebat ayu...kami semua kagum dengan anda....

HaSue said...

wahh2..saspen gak tu tetibe dpt order last minute kan..syukur semuanya leh settle..alhamdulillah,rezeki..
cuti2 skrg nih org malas nak masak..tu yg makan kat luar jer.. :)

Gen2Merah said...

alhamdulillah kak.. syukur sangat2... citarasa rinduan semakin diberkati...

Cikgu Nurin said...

Rejeki tuh....

ibuintan said...

tahniah Ayu... rezeki Allah beri


penat tapi berbaloi2 kan

hanees said...

ALHAMDULILLAH kak...rezeki tak terduga itu...

Insan Marhaen said...

1 Mei patut cuti hari pekerja. tapi CR terpaksa bekerja double pay.

rezeki tu tuhan bagi. terima aje jika terdaya.

lagipun, dapat pahala kerana tolong program re-union tu. tak bayangkan kalau CR tak layan permintaan mereka. mau pengsan pihak penganjir tu.

gedek! said...

Semua OK boleh lah mandi air suam...

Kalau tak bermandi air mata lah kamu....!

Nieza said...

wahh murah rezeki tu ayu...alhamdulillah dah selesai tu penat pun berbaloila kan...:)

padlie said...

alhamdulillah.. semoga sentiasa dimurahkan rezeki :)

nyanyisunyi said...

tahniah ayu..rezeki jgn ditolak dn bila harapan org tidak dihampakan Allah pasti menolong..memudahkan dan melancarkan segalanya.

Nur Hawa Mohd Zin said...

rezeki ni kita tak jangka kan kak...kadang2 Allah nak bagi..Dia bagi sekaligus..kadang2 tu sikit pun tak da.ape2 pun syukur la.. :)

NadiRah said...

alhamdulillah..
akak boleh lakukan!!! yeah!!

diana said...

hari cuti memang jarang2 orang nak masak makan kat rumah.lebih sesuai makan kat luar..

Kalamhati said...

Alhamdulillah rezeki ayu..tumpang hepi tho tau semua tu memenatkan..=)

Adinda Amy Sensei said...

hai kak ayu....lama tak menyapa? apa khabar....moga rezeki selalu bertambah hendaknya

delarocha said...

Alhamdulillah, murah rezekinya

Lelord said...

alhamdulillah semoga sentiasa murah rezeki