CITARASA RINDUAN

Saturday, May 21, 2011

Apasal aku tak boleh online hari ini??


Chak!!!

Wah!! Daku hari nie tak dapat nak online ko.... bukan sebab aku penat, atau kesejahteraan aku terjejas dek kenduri semalam... alhamdullilah daku sihat-sihat sahaja..

Sebenarnya, seluruh kawasan kampungku tak ada elektrik, hari ini TNB ada buat kerja selia selenggara... maklumlah aku pakai stremeyx, so bila tak ada karen. Maka tak adalah line internet.. hehehe

********************

Kalian sihat???dah makan ker???

Jom, ku kongsi tentang majis semalam,

Syukur kenduri doa selamat malam semalam berjalan dengan lancar... yang pasti... ku bersyukur tak ada makanan yang terbuang,

Kan itu hikmah namanya, ramai pula yang hadir pada hari semalam, selain keluarga arwah, kebanyakkan sahabat dan ahli kampung yang mengenali arwah turut bersama-sama membacakan yasin atas allaharham 
HAMIS BIN HJ ABU, semoga bacaan yasin dan tahlil sampai keatas roh arwah... amin

******************

Rasanya semalam ada dalam 160 orang yang hadir termasuk lelaki dan perempuan, sampai ku hulurkan tikar mengkuang yang ada dalam simpanan hingga beranda kereta, beranda rumah dah pad dengan tetamu.. hehehe (syukur juga, sebab tetamu tak kisah walau keadaan tak selesa, dan mujur semua dapat makan walau ada yang hanya dapat makan kuih muih)

Bab gambar-gambar sekitar majlis pula, aku tak sempat nak snap ko.. mana tangan nak susun hidangan, nak potong kuih muih, nak masukkan air minuman dalam gelas...lagipun nak harapkan siapalah kan, dah lah adik beradik en zalie tak ada, mujur pekerjaku rajin bantu majikannya..


PS: jumlah dulang hidang  yang ku buat semalam sebanyak 30 dulang, manakala bungkusan sebanyak 25... syukur berkat doa kalian yang sentiasa mengenaliku......perjalanan majlis berjalan dengan lancar.TERIMA KASIH SAHABAT

10 ulasan:

mama maman said...

alhamdulillah... moga2 arwah tenang disana.... insyaallah..

Sury said...

Amin...apa pun niat dan hajat yang murni telah terlaksana

Mas said...

alhamdudillah....

jeBateja said...

tumpang tanya.....beranda kereta tu apa....GARAJ ke...?...ahakz...mcm pelik plak dgr...ahakz....ahakz...

Tinta Emas said...

alhamdulillah semua nya sudai selesai...

kenduri dah selesai..

masalah internet pun dah selsesai..

ieda said...

syukur semua dah selesai dan alhamdulillah majlis berjalan lancarkan ayu ..:)
ps : itu arts indon ayu .. ieda dah lama minat .. admire sgt2 dia tuuu ..bila dia bercint dgn andah tuu rasa cam berbunge2 je ati nie :)

Areef Ibn Naim said...

salam kak,

wah, ramailah dtg yer sampai ada yg tk dpt makan nasi... padahal byk dah sy rasa akak masak tu...

in sya allah doany akan sampai tuk arwah... Moga arwah tenang di alam sana...

kak, sy ada tag akak tuk join contest... check kt blog sy yer...

bersama kak Es said...

wah ..ramainya.
alaaaa tak dapat jemputan puuun

sarah-najwan said...

alhamdulillah majlis berjln lancar..penat mmg penat tapi berbaloikan..semua majlis gtu blaka..tapi yg penting..hajat kita utk buat mjlis tu utk arwah tercapai...

Huszaini said...

Selesai semuanya.. Alhamdullillah