Photobucket Photobucket

CITARASA RINDUAN

Wednesday, May 18, 2011

Bukan nak kejar keuntungan

Selamat pagi semua.....

Hari ini 18hb MEI 2011, ada check up en zalie dengan pakar fisioteraphy di HSI..

Kalau ikutkan hati, nak  jer off berniaga, memandangkan masa check up pada jam 11 pagi (lewat kan?)

Aku rasa aku yakin boleh menyiapakan menu makanan tengahari dengan cepat dan dapat menghantar en zalie ke hospital pada masa yang telah ditetapkan..

************************

Kiranya, tak perlulah aku tutup kedai semata-mata nak hantar en zalie...kadangakala bukan bermakna nak kejar keuntungan dan meninggalkan perkara yang utama.. namun, memandangkan dalam bulan ini, dah banyak kali citarasa rinduan tak beroperasi..rasa sayang pulak...

Dan kebetulan petang semalam, aku dapat tempahan nasi ayam, untuk kenduri doa selamat..

Sekali dua, mungkin pelanggan faham.. kalau lama2???

PS: ada 3 blogger yang buat aku terharu.. nak kenal mereka, sila KLIK sini,yang ini dan situ.. TERIMA KASIH TEMAN-TEMAN

18 ulasan:

Unknown said...

Assalam Ayu...salam winduuu..Ayu seorang wanita yg hebat..serba serbi boleh buat....bagusx2..btw terima kasih atas ingatan Ayu yer...sorry baru berkesempatan nk singgah sini. Alhamdulillah semuanya baikx2 saja.:)

Unknown said...

WSALAM

wah.........
mmg rindu dgn nieza.. baru ke seru dah sampai sini...

alhamdullilah.........
syukur....
nanti syer entry ttg umrah ya..

ayu nak kerja...
insyallah.. ayu singgah malam nanti di blog nieza..

Kakzakie Purvit said...

Betul Ayu bukan keuntungan semata-mata. Bimbang pelanggan yg dtg tapi hajat nak makan tak kesampaian.

Lagipun Ayu ada pekerja bila dah siap mereka boleh handle sewaktu ketiadaan Ayu seketika.

Moga zalie tabah dgn ujian ini...

uncle gedek said...

Fisio...?

Sakit belakang ke? Atau tergeliat main futsal....?

eelobor said...

ada betul jugak tuh ayu, kesian kat pelanggan setia ko. namun apa yang penting tetap kena utamakan terlebih dahulu.

Nur Hawa Mohd Zin said...

sebab citarasa rinduan adalah punca rezeki akak...takpe kak..biar orang nak cakap apa yang penting hati pelanggan setia akak :)

Syue Mustafa said...

Semoga suami Ayu cepat sembuh.

Izan Ishak said...

yelah ayu...kalau banyak kali tutup, nnti pelanggan kata apa pulak kan~

mama maman aka yana said...

jika rasa blh buat... buat je ayu.. nnt takut pelanggan lari lak kan....

sarah-najwan said...

xkisah ayu..janji ayu berjaya manage kedua2 tugas itu..

jgn fikir apa org kata..:)

zaidah said...

klu selalu tutup kedai lelama orang tak nak datang lagi ayu....yang penting ayu bleh buat kedua2 sekali dalam satu masa...kena jaga jugak hati pelanggan

gadisBunga™ said...

rasa berbelah bagi pun ada kan? takpe k ayu, anggap ini ujian. nak tanya ni, Citarasa Rinduan ni dekat2 dgn stesen keretapi tak? :)

azieazah said...

Belajar dari pengalaman dan kesilapan, kan?

Kuatkan hati, tabahkan semangat. Tanya naluri hati, dan keputusan yang dibuat, insyaAllah pasti memuaskan hati.

tun_telani said...

kak ayu cayang =) ganbatte!!
alhamdulillah, ada rezeki tempahan.. susah juga ada kedai ye. komited kene lebih. betul jugak apa yg kak ayu ckp tu, kalau kerap sgt tutup, nnti customer dtg 2-3kali tgk tutup, apa pulak yg dieorg pikir.
selamat marathon memasak =) mantap betul akak memasak ye, ko 11 dh blh siapkn semua lauk lunch.

Aku Anak Pahang said...

Salam singgah hari rabu moga ceria sentiasa.

Sunah Sakura said...

salam hari rabu akak...

link "yang ini" tu broken..huhuhuh...

Tinta Emas said...

ayu, kenapa tak bagitahu saya cepat nak datang JB, kita boleh jumpa jap....

Apa2 pun lain kali kita jumpa yea...

bersama kak Es said...

terharu jumpa wanita setabah ayu..