CITARASA RINDUAN

Tuesday, May 3, 2011

Masak apa??


Korang dah makan malam?? Seperti biasa, aku dah makan jam 6 tadi, menu sempoi... bila en zalie berdiet.. aku tumpang sekaki... sekurangnya.. dia sihat, aku pun sihat....

Menu lunch en zalie tadi...Ikan tilapia bakar...ku potong cili padi,bawang dan air asam jawa jenama ADABI buat penyedap rasa...(menu bakar dan rebus hanya sesuai buat masa ini untuk suamiku..)



Selalu aku masak lemak cili padi atau sambal bercili untuk pelanggan citarasa rinduan
Kalau korang pula?? Ikan tilapia nie sesuai di masak apa??

PS:sesekali berkongsi menu/resepi kan elok... lega kepalaku bila menu untuk jualan esok sudah terpahat di kepalaku... TERIMA KASIH kawan-kawan


19 ulasan:

gedek! said...

Sebot adabi teringat cucor udang...!

Citarasa Rinduan said...

uncle johor hujan lebat..
sedapnya kalau dapat sebiji 2....

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

wahh sedap tu sis ayu

klu LM..suka goreng jek..tak tumis bawang,cili ran tomato ...then tabur atas dia..sedap dan simple.tp..en zalie tak leh mkn goreng2 kan?

Citarasa Rinduan said...

LM--
nyami......
sedapnya goreng kering2...
yer.. en zalie tak boleh makan brgoreng2...

Sharinginfoz said...

sedapnya ikan bakar

Citarasa Rinduan said...

dik..
masih ada baki.. esok kak ayu nak bakar lagi...

Nur Hawa Mohd Zin said...

pergh!! superb la kak..awe suke ikan bakar

Gen2Merah said...

fullamakk. cayalah kak.. bestnya kalau dapat bini macam akak ni.. bole masak yg sedap2.. pandai jaga restoran.. best best best.. dapat makan sedap2 hari2.. hehe

ckLah said...

ckLah baru menyedut siput sedut...kakak ipar hantar semangkuk..hehe

cik faiqah said...

sedddaaaaaaapppnyaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Yan said...

betul lah.. baik makan benda yg bakar2 or rebus2 je selepas bercuti di kampung ni..huu..hu.. badan naik beb..

Kalamhati said...

Ayuuuu!!nak sikit!!sedapnyeee

padlie said...

pergh sedapnyee..

ikan tilapia saya suka goreng je..

Entry terbaru padlie: Sperma yang gagah!!!

jeBateja said...

tak de idea nak masak esuk...kita nak tgk menu citarasa esuk lah....ahakz....


ikan talipia...kita pun suka bakar....ahakz

munna said...

ikan bajar cicah air asam mmg best... tapi munna kurang suka talapia...

Cikgu CTE said...

Saya pun suka goreng aje...past tu cicahkan dgn kicap campur bawang dan cili....perghhhh sedap.

anak-anak suka bebenar..

tapi suami saya tak suka sangat sbb mcm ada rasa tanah pulak...

diana said...

tak makan pun malam ni..
saya tengah diet sebab nak raya ni..kan??
heheh...makan siang tadi je..
tu pun makan roti.
saya memang takut sangt dengan gemuk..;p

azieazah said...

Menu sihat ni. Elok dah tu buat bakar.

Kadang2 Kak Azie buat goreng, siram kicap pastu ratah sekor yang besar. Perhhhh!

Mas said...

ayu...terliur mas tengok talapia bakar ngan air asam tu....
mas pun tak makan malam tau...
selalunya mas sarapan pagi agak berat sikit, lepas tu lunch pukul 4 keatas.....memang malam dah tak makan...selalunya minum susu jerk...
peringkat umur kita ni dah kene jaga kesihatan kan ayu...