CITARASA RINDUAN

Wednesday, August 8, 2012

WW: Pilih pokok untuk Raya?



Pokok diatas adalah pokok Kipas. Kalau dulu2 aku perhatikan ibu tanam pokok yang namanya sama iaitu pokok Kipas daunnya lebar2. BESAR BENOR.. Sambai aku suka main pondok2 kat bawahnya. Kalau hujan... Tak tempias pun...

Zaman sekarang pokok nie tengah popular. Beli pasu yang besar kemudian masukkan pokok diatas... Daunnya kecil. Dahannya rendang, tu yang bakal mengindahkan lanskap.

Belum beli, tapi sedang merancang.. Nak beli ker idak untuk hiasan halaman rumah...

PS: pokok hari raya? Kuiii.kuiii. Ingat sofa, karpet jer ker kena ganti......

35 ulasan:

Mrs. Abi said...

hahahaha pokok pun ade raya...

Sari Yusa Ibrahim said...

jadi nanti Ayu ingat.. pokok ni aku beli masa raya, hehehe

Citarasa Rinduan said...

Awin:
Kuiiii.kuiiiiiii.... Ingat baju. Kasut jer kn ganti u raya? Pokok punnnn.. Hahahaaaa

Citarasa Rinduan said...

Kak yus:
Tapi jujur. Tahun lps beli pokok bunga time ramadhan.. Hahaaahaaa. Aura raya dan halaman umah nampak lainnnn

qasehraihan said...

pokok raya pun ada eh..hehe

Kak Izan said...

Pokok kipas yang besar.. cam pernah tengok jer.. tapi dimana yer?..Emmmm

Citarasa Rinduan said...

Qaseh:
Mcm ganti langsir. Huhuhuh

Citarasa Rinduan said...

Kak izan:
Ayu google sat. Tapi versi skrang kecil jer pokok kipas nie

maszmadi said...

kak ayu, lama masz x komen kat sini..

haha, pokok raya, erm ok gak tu.. tapi umah xder laman x bleh la nak melawa ngan pokok raya kan.. huhu

Citarasa Rinduan said...

Masz:
K.ayu pun lama xBW. Maaf ya.. Sibukk

umah mas dh siap dan cun garajnya... Kn pikir betul2 u letak bunga u lanskap

Lelaki Ini said...

hahaha
ada juga pokok raya?
ingtkn krismas je

Kakzakie said...

Kakak harap pokok-pokok bunga raya dan orkid kakak berbunga masa Hari Raya. Nak tanam banyak tak ada tanah..

bersama kak Es said...

jiran sebelah rumah baru beli pagi tadi kak es tengok orang datang tanam. Jd cantik pulak landskap dia ada pokok ni..

Cik Rongoks said...

rajinnye menanam ^^

Isteri Encek Bard said...

penuhkan halaman rumah dengan kehijauan sempena raya ni kak ayu.. sue suker cercucuk tanam ni, duk rumah flat susah sket nak bercucuk tanam.. adeh...

Daddy Ziyyad said...

amboiiii..pokok raya pun ada ya Ayu..ekekeke

anyss said...

Assalamualaikum,
Mcm pokok bunga kertas je...tang mananya nak kuar kipas tu?

mmmmm pokok bunga kertas dpn umah dah tinggal ranting....adusssss!

atuk said...

Salam Ramadhan Ayu

pokok bunga pun nak raya juga...

dwaty said...

ni pokok kipas erk??? baru tahu...hehe

Nur-nba said...

Rajinnya Ayu bercucuk tanam.. :)

Anum Shukri said...

ooo..nama dia pokok kipas..baru ku tahu..

Cik Pulau said...

tak pernah beli pun pokok bunga.
kalau kat umah, tanam pokok je mesti kena makan dek kambing.. stress...hahaha

Ardini Humaira said...

beli la kak.. memang cantek :D

JunAina said...

Itu maknanya tuan rumah berya sakan...betul tak ayu?

Lovarica de Bueno said...

waah. pkok pun nak raya ek?
hihi^^

Alin Marlini said...

teringat bunga kat umahyg dah kering....pokok kipas yg besar tu dulu mak alin pun rajin tanam..pehtu buat kipas main kawin2

eelobor said...

wahh...raya pun pilih pokok eh?

jemarisuri said...

la pokok pun raya jugak ekk...kihkih

pena rozie said...

pokok pun nak rayer juge. hehehehe...

Hansyirah Takezur said...

hehe. sweet. buat kelainan. at least dapat indahkan rumah.

Kengkawan said...

nila fes taim dgr org ckp pokok raya... gud idea kak

..::..aRe-Na..::.. said...

waa,semangat beraya....tgk pokok raya pon ada hehehe..baguih3.."

ieda said...

pokok nie 1st time akk dgr tau ayu .. hurmm mana peminat pokok2 bunga sure suke nie .. cantik nie kan ;)

Kesuma Angsana said...

biasalah nak raya segala benda pown nak beli baru termasuk pokok hehehe

ishy77 said...

sy pilih orkid utk raye...hehe