CITARASA RINDUAN

Thursday, August 2, 2012

Pak Ngah Farid Ismeth Emir tag FBku, Doa untuk dapatkan Zuriat.


Selamat pagi sahabat... Pagi yang indah dan berseri...
Tambah seri bila melihat FBku dipagi khamis yang indah...


(siap ada gambar perempuan mengandung)

Perasaan yang terlalu segar bila menatap kiriman dari Farid Ismeth Emir (Pembaca Berita tv 1) tentang doa dan amalan untuk mendapatkan Zuriat

Macam tahu-tahu sahaja Pak Ngah yang aku memang sedang berusaha ke arah itu.... Amin... Amin.. terharu sangat2, memandangkan aku tak pernah bertegur sapa dengan Pak Ngah di FB, namun kerana hari ini.. Aku terbuai satu perasaan yang Indah-indah

Buat beliau terima kasih daun keladi, ku abadikan entry ini sebagai tanda terima kasih, segali gus berkongsi ilmiah kepada sahabat yang sedang berusaha menambah cahaya mata dalam masa terdekat...

Doa dan amalan untuk mendapatkan Zuriat.

"Ya Musawwir" - Sekiranya seorang isteri yang sudah lama belum mempunyai anak, maka cubalah ikhtiar ini dengan berpuasa selama 7 hari dari hari Ahad hingga Sabtu. Di waktu hendak berbuka puasa, ambil segelas air dan bacakan "Ya Musawwir" sebanyak 21 kali. Kemudian minum air tersebut untuk berbuka puasa. Bagi suami, hendaklah buat perkara yang sama tetapi hanya dengan berpuasa selama 3 hari. Kemudian, pada waktu hendak berjimak, bacalah zikir ini sebanyak 10 kali. InsyaAllah akan dikurniakan anak yang soleh


PS: Doa bagi orang yang sedang berpuasa, Insyallah akan di makbulkan olehNya, Amin

25 ulasan:

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

owhh.. ini pakngah ayu ke? kdg ada gak ternampak dia kat sekitar pj.. akak tak pasti samada rumah mak atau mertua dia sbb pernah nampak dia singgah satu rumah kat seksyen 3 pj... rumah makcik akak dekat kawasan perumahan yg sama juga.. hehe..

Citarasa Rinduan said...

Kak ratna:
dia paling popular kat ensaikopedia petua Melayu Lama.
Dia yang create tu..

ayu join lama sudah..
tapi tak adalah pernah syer apa2 kat dia, awal subuh tadi bila on pc. wahh!!

terharu...

PS: oh.. kebetulan agaknya mmg dia ada di PJ.

qasehraihan said...

farith tu pak ngah kak ayu eh?waaa..hehe

Munnafendy said...

wow...terang benderang la mata akak pagi ni :)

eelobor said...

ehem...ehem....

pB said...

amin

Kak Izan said...

Semoga di permudahkan.. kena buat tu.. berkat Ramadhan nie..:)

Rai said...

semoga berjaya ayu..kalau berjaya boleh kita saing..hahaha..

Mrs. Abi said...

hehehehhee.... :)

pinky said...

wah kak ayu...tak sangka ya ank buah pembaca berita tv 1 tu...=)

Kakzakie said...

Insya-Allah Ayu.. Dia maha mendengar dan kakak doakan sama.

Zaliedana said...

Assalam kak ayu..erm petua yg baik apa salahnya mncuba kan,hope impian akak ,en zalie n umai termakbul..mana tau di bulan yg baik nih Allah bagi apa yg akak hajatkan sgt tuh kan..sy doakan utk akak ya..all the best..

Ardini Humaira said...

InsyaAllah, kak..
ada rezeki akak nanti, amin..
:)

Kella said...

kak terima kasih kongsi.. sama sama kita usaha... =)

QA's ~ mamapapa said...

nanti nk sharekn jgk pd kengkawan yg tengah berusaha :).insyaAllah,gud luck ye :))
jmput follow kmbali :))

Aisy Nasiha said...

Selamat berusaha ye...smoga Allah kabulkan doa n cepat dpt tambah anak..

jeBateja said...

Semoga segala di hajti termakbul hendaknya....err...berhajat mee bandung....ahakz

akuzle ayu said...

beliau neh pakcik ayu rupanya. ank buah berbakat mcm pakciknya..hihihi

Nur-nba said...

Terima kasih Ayu kerana berkongsi.. Mudah-mudahan doa kita dimakbulkan Allah. Amin.

Citarasa Rinduan said...

Munna. Pinky dan Kak Ayu.:
Saya bukan anak saudara pak Ngah Farid.

Ada berlaku kesilapan disini.
Tapikan.. Klu pak Ngah Farid anggap ayu anak saudaranya.
Wowww.. I like......

norhidana said...

mmg ptt di amalkan... mana tau ada rezeki

Zana Md Nordin said...

thanks for sharing kak ayu
insya allah..boleh sama2 kita amalkan

azieazah said...

Aminnn.... Aminnnn....


*teringat sorang kawan pun camtu, lama tak dapat anak kedua. Sampai pegi ke bomoh, bawak arnab lagi (konon arnab kan cepat membiak). Macam2 dia buat, sampai mengarut ngarut. Dengar pun takut
Tapi akhirnya selepas 18 tahun, dia dapat juga anak ke-2, umur dia pun masa tu dah 42 tahun. Ntah berkat bomoh atau apa.
Tapi selagi Tuhan belum nak beri, memang belum lah sampai masa nak dapat...

Sally said...

assalamualaikum dah follow blog sila follow balik. terima kasih.

mamawana said...

IC... pakngah ya.. :-)