CITARASA RINDUAN

Tuesday, August 7, 2012

Ramadhan ke 17 Semakin meriah dengan bunga api.




Inilah saat yang paling membangkitkan 100% semangat hari Raya. Percikkan bunga api, kepulan asap sudah menunjukkan tanda lebaran semakin hampir.

Umai bermain seorang diri dengan ditemankan En Zalie dan bibik Iqa. Aku layan bual dengan mak mertua....tiba-tiba sorang-sorang kanak2 memenuhi halaman rumah.

Rezeki budak2, datang berbelas-belas orang pun kami xkisah. Kongsi bunga api yang ada. Janji kalian semua happy.

Raya memang untuk budak2 jer. Kita yang dah besor panjang kutip amalan bulan Ramadhan banyak2. Kannnnn

25 ulasan:

Kesuma Angsana said...

berhati2 tu !

Mrs. Abi said...

bestnya main bunga api... ni kalau awin ade, konpem awin join sekali...hahahaha

Acik Erna said...

assalam ayu..acik belum melihat kemeriahan bunga api..anak2 dah besar semua..tapi kalau makam raya..dah besar2 pun tetap main jugak

Citarasa Rinduan said...

Kesuma Angsana:
Tjanks ingatkan. Umai main kn pantau dgn 2 bodyguard. Heheheee

Citarasa Rinduan said...

Amin:
Perhatikan tahap manjamu itu tau... Dikau kanak2 lg...
Eikkkk. Hahaaa

Citarasa Rinduan said...

Acik:
Hampir 10 thn. Umah ayu tanpa bunga api. Sejak kawin smpai skrg umai dh 5thn br lihat umai dpt main dgn bimbingan ayahnya dan bibik Iqa

kakchik@ella said...

teringat main bunga api masa kecik-kecik. Kenangan ..

al-lavendari said...

kena pantau tu .. jgn lepas dari mata ... bahaya.

Citarasa Rinduan said...

Kakcik:
betul2. Bakar hujung surat khabar kempat2 bucu... Terbang.. Skrg xada

Citarasa Rinduan said...

Uncle hamzah:
Thanks uncle. Insyallah.. Umai satu2 nya anak saya bt ms nie... Saya akn pantau betul2

kakcik said...

Kakcik risau juga bila budak2 main bunga api ni. Buatnya menyambar ke kereta ke pakaian ke... Na'uzubillahhiminzalik.

qasehraihan said...

wah..boleh tahan meriahnya tu..hehe

http://qasehraihan.blogspot.com/2012/08/persoalan-harga-tudung-fareeda.html

Amie said...

Seronoknya main bunga api zaman kanak-kanak dulu... segalanya hanya tinggal kenangan kerana diri sudah dimiliki waktu, dan saat indah dulu dimiliki oleh kanak-kanak hari ini...

eelobor said...

aku cuma tngu duit raya generasi kedua jer.... hahahaha

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

gembiranya umai main ngan kwn2 ye...anak2 adik pun main bunga api mlm2.tp main bertiga je la, dik syafiq intai dr dalam umah..hehe

Alin Marlini said...

Anak Alin hari2 mintak main bunga api...

jemarisuri said...

meriah tiba2 teringat kt kg...muah3

Isteri Encek Bard said...

rinduuuu sangat zaman kanak-kanak ribena... main bunga api besi tu.. gi raya rumah kerumah, kutip duet raya.. berjalan berkilo-kilo meter.. zaman kanan2 memang seronok

bujal X said...

saya last main bunga api masa darjah 6~sampai sudah tak pernah main~~keh keh~~seronok tengok otrang main je~~

norhidana said...

seronok tgk bdk2 main benge api.... dh tua2 nih dh tak se best dulu2

Munnafendy said...

ank buah sy nmpk bunga api lari! klau nmpk kita main pun dia terjerit2..hihi

..::..aRe-Na..::.. said...

main bunga api,tkenang zmn2 kecik dedulukan hehehe...ase dulu2 lagi meriahkn dr skrg ehehe!!!

Nur-nba said...

Kanak2 yg paling seronok bila dapat bermain bunga api.. Kena ada pemantauan dari orang dewasa..

JunAina said...

Meriahnyakan...? makin terasa dekat nak raya budak2 semakin gembira kita yang dah dewasa ni bersedih mengenang Ramadan yg bakal pergi dan entahkan sempat atau tidak Ramadan sekali lagi.

Fai CeritaCinta said...

teringat masa zaman sekolah. memang paling suka bab main bunga api lah. hehe :D