CITARASA RINDUAN

Wednesday, May 8, 2013

Betul lah, lain orang lain warna darah walau hakikatnya warna darah merah

5 mei jam 8.05pagi

5 Mei jam 8.45 pagi

5 Mei jam 10.04malam

8 Mei jam 6.25 pagi

(Entry ini bukan berkaitan politik, namun jenis darah atau kulitku berbeza dari sahabat yang lain. Hingga sekarang pelbagai cara ku lakukan. Hampas tebu dan kelapa altenatif selain pelbagai jenis sabun telah dilakukan. Nampaknya ianya tidak mencantikkan kuku kiriku. Sebagai peniaga makan yang mementingkan kebersihan aku agak risau)

PS:korang guna apa sehingga bersih??

tajuk entry panjang?? Hahahahha.. sesekalikannnnn

16 ulasan:

aDisH.sHidA said...

shida dah kuar kat kuku..tinggal di keliling je lagi

maria firdz said...

Buh clorok lak.. Hehe..sy pun tggl kt keliling kuku je...

Lelord said...

hehehe buat sementara kalau rasa cam x best pakai sarung tgn plastik ayu. biasa la kalau dh peniaga makanan mmg menitikberatkan kebersihan wpun dakwat tu x efek makanan tp rupa parasnya yg buat kita x sedap ati kan

Sharifah Nadzarah said...

AYU..kita pun sama..masih ada lagi sikit2 mcm kuku ayu tu....walaupun dah mandi basuh pinggan..baju..masih ada lagi kesan...

Daddy Ziyyad said...

saya sapu Colgate aja,berkesan!

Ct NoArizah Aris said...

Kat kuku sy masih ada lagi sikit2 kaler biru tu tapi member chinese saya sampai hari ni masih nampak ink biru tu kat jari dia.

Amy Sinar Raudah said...

Tengok jari orang je la sebab tahun ni saya x berkesempatan mengundi...

p/s: kak ayu doakan saya, saya sayanggg kak ayu dunia dan akhirat...

fizafantagirO said...

fiza basuh pinggan guna dish wash cosway tu, pastu basuh skali tangan, tgk tgk hilang .

Ratu Hatiku said...

hari pertama mengundi tu blk umah sental dengan sabun kuat2 hilang jgk.. :)

Mama Vogue said...

Amboi kemain lagi kaler jari akak ye. Sampai abis separuh jari..hihihi. Saya sikit je kena calit, celah2 kuku je yg tinggal kesan pun.

ishy77 said...

Cover dgn inai :p

gadisBunga™ said...

panjang nya dia calit! hahaha!

Jemarisuri said...

js duk tengok jari org je..js tak smpt nk blk kg utk undi aritu...huhu..
mmg sgt frust..tp takde rezeki kan..

Lydia Miza said...

Takpelah.. Nnt hilang la tu. saya punya dua jam pastu bersih dah putih kuku pas basuh pinggan. Tinggal kat tepi kuku je la

Kakzakie said...

Kakak punya tak sampai sejam dah bersih-sebersihnya Ayu. Kakak masak, cuci pinggan gitu-gini dah tak ada kesan tau...

Pencuci pinggan kakak axion dan glo. Mungkin ini yg hilangkan kakak tak sedar..

elly nadyra said...

mcm2 outcome pasal dakwat nih, apa pun, tanggungjawab ayu dah laksanakan, tahniah!