CITARASA RINDUAN

Friday, May 10, 2013

Lempeng pekak tak ada sambal sardine tak syokk oooo...

Salam pagi penghulu hari sahabat alam mayaku.
60 hari lagi ramadhan bakal tiba, sekejap sahaja masa berlalu, malam ini bulan rejab. Amalan sunat semoleknya ditambah. Puasa sunat dan pelbagai amalan sedekah elok diamalkan. Sempurnalah diri sebagai HambaNya. Bulan-bulan lain pun sama ya, jangan cari rejab sahaja.

Wah!! mukkadimah ala2 ustazah pula. Dulukan daku nak sangat jadi pensyarah agama. Tu yang sesekali asah bakat. heheeheh

Ikut tajuk ala2 rock gitu.... Itulah nak cerita, kalau ikutkan tahap kesihatan En Zalie. Tak boleh ambil sardin. Tu yang bila daku buat lempeng pastinya sambal tumis  tanpa ikan bilis yg dihidangkan. Tapikan... malam tadi daku teringin benor nak makan sardin. Bila belanja keperluan dapur daku rempat setin kecil sardine. Bahhahahah

Sesekali tak apa kan.... Nanti suruh En Zalie cuit manja2 jer sambal sardine tu...

14 ulasan:

ainnoraini said...

sambal sardin mmg sedappp...
dgn roti pun bole jgkkann...

norhidana miswan said...

kalu dana bt lempeng cicah ngn sambal apa2 pun boleh kak, sadin, sambal ikan blis, sambal hijau pun blh

pink.plate.liyana said...

mmg bestfren dia..ekeke..cantik gile lemppeng pekak akak...

JunAina said...

Kari daging pun best jugak Ayu.

Ayu fasal sms itu ok jelah, sori tak sempat nak balas dlm kesibukan.

Kakzakie said...

Cecah sambal tumis kosong pun dah sedap apa lagi dgn sambal sardin:)

Noor Atikah Ramli said...

lempeng pekak ? heeee

Amy Sinar Raudah said...

ei sedapnya kak.. kalaua da depan mata ni dah ku habiskan semuanya sebelum perintah berpantang bermula hahahahaha....

azieazah said...

Ayu, Sambal Sardin tu bukan saja sedap dengan lempeng pekak tak pekak. Dengan cucur bawang pun lazat ya amat!

Lydia Miza said...

Sedapnye. Lama giler x melempeng.sardin byk x terusik . Malas dan terus malas

Ratu Hatiku said...

sedapnya...feveret selamanya sardin tu.. :P

Kniedaz said...

setuju Ayu..sambil sardin pun pujaan hatiku..hehe

Nur-nba said...

Ayu.. rempat ke.. rembat.. Sedap tu.. Makan sardin sesekali takpe tapi jangan selalu... Lempeng cicah susu pekat manis pun sedap...

kakinakl.com said...

memang sedap aaa
esok nak buat makan dengan capati

elly nadyra said...

lempeng +sambal sardin = terbaekkkk