CITARASA RINDUAN

Monday, April 8, 2013

CENDOL KAMPUNG - Mama Jeli Recipe

Korang peminat tegar cendol? acap kali layan cendol tak berapa syok? tamo sedih-sedih noooo.. nie nak habaq mai, daku dah temui cendol paling ngammm kat tekak, syokkk habisss..
Perhatikan dengan ais kepalnya, pulutnya, cendol yang gemok2 memikat selera, kacang yang banyak giless dan ada tambahan jagung didalamnya, Eh!! lupa ada cincau yang disagat molek rupanya tauuuu. Hilang haus ko....

Hanya RM 2.80 ianya sudah menjadi milik korang, lagilah perkhidmatan yang disediakan oleh peniaga amatlah cepat dan pantas....Mabelessss!!! Nama cendol nie pun best CENDOL KAMPUNG KAWW...PUNYA
Hah!! rojak petis bukan calang-calang tau.. pedas dan rasanya sedap ooooo..

Mai kita tengok berapa ramai pelanggan yang datang? ramaiiii kannn. (awat aku lupa nak snap gambar kenderaan kat luor eik, tak apa... esok2 kalau kesitu lagi)

Buat aku bertambah "slute" kat peniaga cendol ni, dia menyediakan perkhidmatan lori bergerak ke kawasan sekitar, tapi belah kota tinggi jer kot, (malu nak tanya2 kat pekerja kat situ, sebab depa banyak kerja lain nak buat dari layan daku, bahahhahah)
Hah!!
inilah dia kedai yang aku pergi semalam ke kawasan Desaru,(buat apa aku ke sana?) korang rujuk entry sebelah lah ya, nama kedai nie MAMA JELI RECIPE, makanan yang paling special semestinya mee rebus, laksa johor, rojak petis, rojak manis,cendol kampung dan banyak lagi....
ALAMAT
JALAN KOTA TINGGI- DESARU
KAMPUNG BARU SUNGAI MAS
KOTA TINGGI

13 ulasan:

azzey said...

perghhhhhhhhhhhhhh..mcm mabeles je cendol itu...hu3..;)

Kakcik said...

Kalau mak turun ke Johor lagi, bolehlah mak cari van itu. :)

rinduan citarasa said...

azzey..
tip toppp
sedap sgt

rinduan citarasa said...

mak
nanti ranc pi kat desaru ya.
sesekali layan ombak gitu

ada mcm2 kaw peranginan belah sini..

jomm mak

My Little Diary said...

sedapnya cendol tu....cuaca panas sekrng ni mmg best pekena cendol
yummmy!!

Lydia Miza said...

Terliur!!! Entri ni sungguh kejam!

Noor Atikah Ramli said...

ika tak penah makan cendol -_-

JunAina said...

Salam Ayu...warna hijau cendol tu menarik betul.

siti alfakhishah aman said...

memang sedap.. lagi2 laksa dengan soto..

nens cellection said...

sy mmg suka cendol campor..byk sampah sarap boleh dikutip..hehe

Kakzakie said...

Kakak Sabtu lepas minum cendol juga Ayu tapi di tepi jalan hala ke Benut dari untuk ke Batu Pahat.

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Perghh Memang Tergoda akak tengok cendul CR... bak mai semangkuk ;-)

Mrs. Abi said...

rojak petis tak penah makan....tp cendol tu mengusik perasaan aummm