CITARASA RINDUAN

Friday, April 12, 2013

Anak berTUAH!!


Suci murni jer lantai nie. Bila hari cuti macam nie jelah aku dapat mengemas dengan erti kata sebenar BERSIH (eh!! bunyinya ala2 politik gitu), korek celah kerusi, korek bawah almari tv..
Akhirnya!!
Tara!!!!
Terselit mainan, potongan keratan majalah yang digunting, rambut (gerenti rambut hadapanya di gunting), dan macam-macamlah.

Bertuah punya budak, sat gi balik sekolah dapatlah 'hadiah telingamu ya' khutbah panjang dari ibumu...
Fuh!! sabar-sabar, hari jumaat kena cari sebanyak yang boleh pahala... Hehheheh

20 ulasan:

anyss said...

Assalamualaikum,
Hu hu hu sembunyi belakang kerusi ek? Hu hu mcm x penah buat lak ibu ni

Zaliedana said...

Heheeheh umai boring ler tuh kak,main sorang2 xde kawan..Macam ank2 sy nih xsorok2 gitu,main abis tunggang langgang sbb ade geng kan,hehhe..InsyaAllah 1 ari nanti Allah perkenankan doa ibu umai yg nak bagikan umai adik..Amin..

elly nadyra said...

hahahhaha sabar ibu......tu dia test2 ibu aje tau!

JunAina said...

Hari cuti sebenarnya hari pembersihan sedunia... Sabar Ayu...anak2 memang mcm tu suka sembunyi2...:)

Kakzakie said...

Aduhai Umai... meh sini rumah mama zakie. Ibu nak piat telinga tu..

Queenie said...

hahaha....kelakarnya Umai..

cium sket kat dia!!!

MystoryPic said...

eheh... pandainya gunting rambut sendiri, hahaha

norhidana miswan said...

sbr kak, kalu nk mrh tu baik ingat dulu2 masa akak kecik bkn mcm tu gk ke akak penah bt hehehe...

Ratu Hatiku said...

hahahaha...samalah masalah dgn saya...

Kniedaz said...

Samala kita Ayu..kalau dikuis bawah sofa tu jumpa macam-macam..koko krunch pun ada huhu

eelobor said...

hehehe...nie ada geng dia sorang lg kat rumah nie

Mas Zull said...

assalamualaikum CR...biasalah kan kalau dok mengemas mesti ada saja benda yg tersembunyi terkeluar...;)

mama ila said...

hahahaha..jaga2 umai..nanti pasang telinga ye..dengar betul2 apa yg ibu nk cakap..hehe

salam kenal..ila follow sini =)

Murni Alfathunnisa said...

ye..ye..ayu..ada apa panggil nama saya...'murni' lagi! kerlasss sangat! haha..

ibu..jangan lah tarik telinga umai...keshian umai. umai janji x buat dah..okeh..

azzey said...

hu3....dia sj x nak bg ayu dok rehat tu..:)

Nur-nba said...

Biasalah budak2..Stand by Umai nak kena lecture... ;)

eiela said...

kalau digeledah biasanya tuh la yang kita jumpa. mcm2 ada..

munna said...

samalah ngan munna hujung minggu barulah dapat mengemas sepenuhnya.... bawah sofa mmg banyak khazanah yg boleh jumpa

Kella said...

hahaha.. umai.. umai... dah kena syarahan ke belum ni.. =)

Nurul Ain Zulkarnaind said...

heheh sabar je la ek

akak ritu saya p pontian ingat ke dekat dgn tmpt akak

hajat nak juga jmpa akak